Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 26 apr 2016 19:33

Het is toch raar om een geestelijk zwak meisje dat door haar entourage ergens wordt ingerommeld zo'n grote boete en dito schorsing op te leggen.

Dat is de proporties toch een beetje uit het oog verliezen.

Of zou het uit frustratie zijn? Omdat ze nog zoveel echte boeven hebben rond lopen waar ze nooit meer vanaf komen? Of zouden ze het doen om zich een streng / sterk imago te krijgen? Zodat ze de volgende Armstrong (waarschijnlijk een chinees) de hand boven het hoofd kunnen houden?

Ik vind de straf zo disproportioneel dat je toch gaat zoeken naar dubieuze motieven.

Misschien kunnen ze die 18.000 euro in het onkostenvergoedingspotje voor Hein Verbruggen storten, gewoon omdat die man ook wel es een meevallertje verdient..

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 26 apr 2016 19:43

Ernie C. schreef:Het is natuurlijk wel de vraag hoe sterk de UCI staat mocht Femke zeggen dat ze kunnen fluiten naar dat geld.
Zolang ze geen ambitie heeft om terug te komen in de "sport" kunnen ze inderdaad fluiten naar het geld, maar dat zal ze niet interesseren, het gaat natuurlijk om de impact van de strafmaat, een poging tot afschrikking (in het normale strafrecht werkt dat nauwelijks tot niet)
Overigens zie ik eigenlijk geen goede reden om dit zwaarder te bestraffen dan :"normale" doping.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

el_loco
Forum-lid
Berichten: 1037
Lid geworden op: 29 apr 2009 10:50

el_loco 26 apr 2016 19:55

Het komt op mij wel over als een beetje stoerdoenerij. Dit meisje heeft niet veel geld voor een dure advocaat die (wellicht) gehakt zou kunnen maken van die schorsing. Gewoon makkelijk scoren voor de UCI. Zeker als je dat vergelijkt met al die arme Russische hartpatiënten die nu verder moeten sporten zonder Meldonium. En de strafmaat is volgens mij hoger dan dat ze op bijvoorbeeld EPO betrapt zou zijn, tja...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 apr 2016 21:24

De UCI laat zich wéér van de rotste kant zien; serieuze probleemploegen konden ze niet aan de kant krijgen en zo'n meisje pak je onevenredig hard aan. Sportbobo's......
Less is bore

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6579
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 apr 2016 23:29

Yep triest.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6039
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 apr 2016 10:48

Hoezo triest.

Hoeveel renners hebben niet gezegd dat ze 'niet hebben gebruikt' waarbij achteraf toch uitgekomen is dat ze hebben gebruikt.! Er zijn maar enkele die - achteraf - hebben aangegeven dat ze zonder doping niet konden presteren, dus . . . . heb ik er geen medelijden mee.!

Wie met vuur speelt moet op de blaren zitten.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6092
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 27 apr 2016 11:00

Ik weet niet echt triest moet vinden. Voor dat meisje wel. Voor de rest van die familie,....... neuh, dat vind ik dan niet echt triest.

En mechanische doping is een vorm van vals spelen waarin binnen de UCI heel denigrerend naar wordt gekeken. En niet alleen door de UCI. Ook veel renners zien dat als de laagste vorm van vals spelen. Vandaar dat de straf ook zo hoog is. De UCI kent er zelfs nog geen standaard maat voor. Ze kunnen van geval tot geval tot beslissen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 27 apr 2016 11:09

rob74 schreef:En mechanische doping is een vorm van vals spelen waarin binnen de UCI heel denigrerend naar wordt gekeken.
Dat zou best kunnen.
Kan iemand uitleggen waarom het stommer is dan chemische doping?

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 27 apr 2016 11:14

Omdat een middel om minder hard te hoeven trappen* erger is dan een middel om harder te kunnen trappen?

*behalve wanneer het tactiek, koersinzicht of ploegenspel** heet, dan hoort het juist weer wel bij de sport :lol:

**tenzij de stalorders, oortjes en SRM's teveel van de romantiek weghalen, dan is het ook weer niet goed***.

***enkel wanneer er een Nederlander wint zijn we sowieso tevreden. :winkthumb:
Laatst gewijzigd door scepticus op 27 apr 2016 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9120
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 apr 2016 11:25

In het geval van "klassieke" doping gaat het om het "tunen" van de eigen, fysiologische, motor, en past als zodanig in het hele spectrum van trainen, optimale voeding, supplementen, hoogtestages, etc. In het geval van een fietsmotortje maak je van je fiets een brommer (een deel van het geleverde vermogen wordt niet geleverd door je eigen spieren), dit past meer in het spectrum van bejaarden op een electrobike.

Als ik het op mezelf zou moeten betrekken: ik zou best eens een cyclo willen rijden na een epo kuur (gewoon, om eens te ervaren hoe dat is), maar ik zou er niet over peinzen een ondersteunend motortje te gebruiken (zichtbaar of niet).
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 27 apr 2016 12:13

6 jaar schorsing voor 200 Watt extra is een koopje vergeleken met alle andere vormen van doping. Het feit dat de fiets niet gebruikt is houdt m.i. ook geen stand, want er zijn toch ook out of competition controles voor andere vormen van doping?
Wel zielig voor Femke, terwijl haar entourage vermoedelijk het kwade genius is. Maar ook dat komt voor bij andere vormen van doping weten we van (o.a.) Tyler Hamilton.

V.w.b. pardon Meldonium: dat is een wetenschappelijk en juridisch gevolg, er is eenvoudig geen bewijs dat inname na 31 december plaatsvond wegens ontbreken eenduidige pk gegevens.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39618
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2016 12:25

Wel bijzonder dat er eerst werd aangegeven dat het zo uit het lijf was en vervolgens kwam de fabrikant met een ander verhaal.
Heeft de WADA dit getest? Binnen een week heb je het antwoord!!!
Die hele case stinkt aan alle kanten.
Net als de UCI. Heb vooral diep medelijden met Femke.
Less is bore

Plaats reactie