Wielerseizoen 2025

Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

Een kogel vuur je in principe af om te doden. Een bidon is in principe om uit te drinken en is bovendien ontworpen om bij grote impact uit elkaar te spatten. Het zit dichter tegen een waterballon aan dan tegen een kogel.
Campagnolo Ultra Dork
Ik ga je stelling dat je in Belgie (net als in andere landen) je je straf kunt ontlopen als de juiste mensen kent niet betwisten. Er zijn voorbeelden van, zoals bijvoorbeeld de zaak Sanda Dia, waarbij de veroorzakers van zijn dood, allemaal kinderen waren van de elite. Uiteraard kwamen deze er goedkoop van af.daniel1975 schreef: ↑15 apr 2025 11:02 mbt die bidongooier; in belgie kun je je straf ontlopen als je voldoende mensen op de juiste posities kent. Dan kun je je straf ontlopen voor verkrachting omdat de bewezen dader "zowel privé als professioneel een talentvol en geëngageerd persoon is" of iemand tot de dood toe vernederen bij een ontgroening.
De link die je legt met de gynecoloog in opleiding die opschorting van straf kreeg is echter onterecht.
De rechtbank achtte hem schuldig maar gaf hem opschorting van straf. De rechtbank motiveerde uitvoerig zijn besluit, de insinuatie dat zijn daad geëxcuseerd wordt omwille van zijn studies en toekomst is onterecht. Dat is een kwaadwillige interpretatie van het arrest. Het arrest kan je hier lezen: https://rechtbanken-tribunaux.be/sites/ ... l-2025.pdf
Of de student schuldig had moeten bevonden worden is een andere discussie, met een maatschappelijk gehalte. Zie bijvoorbeeld de opinie van auteur Marnix Peters. https://pdfhost.io/v/44fR6MNyUU_Marnix_ ... s___hln_be
-
- Forum-lid
Het leek de bidongooier (woord vh jaar wellicht) een goed idee om een interview te geven.
Hij maakt per brief excuses aan MvdP. Had het liever persoonlijk gedaan.
Tuurlijk joh, een meet & greet op de koop toe.
Dat was voorheen vooral bij die drukdoppen, maar tegenwoordig wordt de dop op een bidon gedraaid en spat die niet meer uit elkaar als er tegenaan wordt gereden.
Minimaliseer je nu de impact niet een beetje. Ik denk dat de impact zowat vergelijkbaar moet zijn met een bidon die je volle kracht in iemands gezicht smijt.
Als je dan er rekening mee houdt dat mathieu met 50 kms/u op hobbelige kasseien reed, het volk (waaronder kinderen) rijen dik op een meter of max 2 m stond hadden de gevolgen ( niet alleen voor hem dus) zeer zwaar kunnen zijn. Je moet zomaar eens een renner op volle snelheid tegen je aan gekletst krijgen, zeker als kind of als oudere.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 

100% damagecontrol, opgezet en ingegeven door een advocaaat.Fietsgenieter schreef: ↑15 apr 2025 17:59 Het leek de bidongooier (woord vh jaar wellicht) een goed idee om een interview te geven.
Aan de schandpaal met deze gast. Want zelfs met een bakkie teveel op zou ik en iedereen met gezond verstand en de juiste normen en waarden nooit zo'n actie uithalen.
Een groot denker (https://x.com/Brittjje/status/27845167004254208) zei het pas nog treffend: spijt is verstand dat te laat komt.
Ik pak ze wel weer in de afdaling 

Het vergelijk met een kogel is in ieder geval een grotere overdrijving.fiedoo schreef: ↑16 apr 2025 08:11Minimaliseer je nu de impact niet een beetje. Ik denk dat de impact zowat vergelijkbaar moet zijn met een bidon die je volle kracht in iemands gezicht smijt.
Als je dan er rekening mee houdt dat mathieu met 50 kms/u op hobbelige kasseien reed, het volk (waaronder kinderen) rijen dik op een meter of max 2 m stond hadden de gevolgen ( niet alleen voor hem dus) zeer zwaar kunnen zijn. Je moet zomaar eens een renner op volle snelheid tegen je aan gekletst krijgen, zeker als kind of als oudere.
Er wordt de hele dag door hard gevallen. Als je het op jou manier bekijkt, moet je iedereen die een kind naar de koers meeneemt moeten aanklagen voor poging tot kindermishandeling

Verder dan het leed wat Mathieu is aangedaan en het risico op ernstiger leed bij hem zal een rechter niet gaan.
Campagnolo Ultra Dork
Op dit moment kan hij het sowieso niet meer goed doen. Had hij gezegd dat hij geen gesprek wil/hoeft met Mathieu, dan was hij een lafaard die zijn slachtoffer niet recht in de ogen durft aan te kijken.marsman schreef: ↑16 apr 2025 09:46100% damagecontrol, opgezet en ingegeven door een advocaaat.Fietsgenieter schreef: ↑15 apr 2025 17:59 Het leek de bidongooier (woord vh jaar wellicht) een goed idee om een interview te geven.
Aan de schandpaal met deze gast. Want zelfs met een bakkie teveel op zou ik en iedereen met gezond verstand en de juiste normen en waarden nooit zo'n actie uithalen.
Een groot denker (https://x.com/Brittjje/status/27845167004254208) zei het pas nog treffend: spijt is verstand dat te laat komt.
Aan de schandpaal hangt hij dus al. Ik kan er geen medelijden mee hebben, maar ik had liever een normale straf gezien zoals een boete en/of een taakstraf (in de gevangenis is nog nooit iemand een beter mens geworden). De kans is nu heel groot dat de rechter rekening houdt met de shit die hij al over zich heen heeft gekregen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
De bidon was half vol en de snelheid van MvdP ook 'n stukje minder dan 50km/u, waarmee de kinetische energie (16J) van het projectiel zienderogen afneemt. Neemt niet weg dat de bidongooier, die geen favoriete renner heeft en in een vlaag van verstandsverbijstering gehandeld zou hebben, de publieke schandpaal meer dan verdient, en mij lijkt daarbovenop een meldingsplicht op 't politiebureau tijdens alle voorjaarsklassiekers in maart en april de komende 5 jaar een passende straf.