Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 27 mei 2009 22:30

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

waterman
Forum-lid
Berichten: 642
Lid geworden op: 16 jan 2007 18:24

waterman 01 jun 2009 17:06

DC schreef:
ericpeters schreef: De prestatie winsten met doping worden vaak als minimaal beschreven, bijv door Harm Kuiper, nauwelijks of geen meetbaar verschil heb hem wel eens horen zeggen.


Harm mag wel meer zeggen. Helaas voor hem zijn er erg veel bewijzen die precies de andere kant op wijzen. Ik noem een Riis (een zondaar die bekend heeft). Dat was geen " nauwelijks meetbaar verschil".

Voor een wat duidelijker beeld raad ik je http://www.ergogenics.org/index.html aan. Dan struikel je over de wetenschappelijke bewijzen (papers e.d.) dat snijdt wat meer hout dan een losse uitspraak (ja Harm is hoogleraar, so what).



Wat te denken van een Landis toendertijd, kan ik mij nog goed herinneren in de bergetappes
tijdens de tour. De ene dag ging ie met de tong op zn schoenen omhoog, moeizaam.
De dag erna, kon ie zo ongeveer met twee vingers in de neus omhoog, en won die
etappe ook nog. En dat van een nacht rust en een bord spagetti zeker, haha kom op zeg.

Ik ben er allang van overtuigd dat het geen zuivere koffie is in topsport. Afhankelijk
van het soort produkt, kunnen wel degelijk meetbare verschillen zijn.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 01 jun 2009 17:56

De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 09 jun 2009 22:10

Er is weer iemand aan de beurt. Antonio Colom Mas van Katjoesja, betrapt op EPO.
Cyclingnews
Wielerflits

Ik haal m'n schouders erbij op, verrast ben ik niet.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 09 jun 2009 22:48

kaj1500 schreef:Er is weer iemand aan de beurt. Antonio Colom Mas van Katjoesja, betrapt op EPO.
...
Ik haal m'n schouders erbij op, verrast ben ik niet.


Ik ben ook niet verrast. Kan er zelfs wel om lachen eigenlijk!

Weet iemand of Colom dat contract bij Katjoesja heeft getekend en nu dus 5 jaarsalarissen moet terugbetalen?

marino
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 apr 2006 22:11

marino 09 jun 2009 23:24

Ik hoorde vandaag op Eurosport dat naast Steegmans, McEwen en DeHeas ook Colom dit nog niet getekend had. Dit verklaard enigszins waarom...:S
Anima Sana In Corpore Sano

quarante
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 05 okt 2008 20:16

quarante 09 jun 2009 23:59

Ik snap echt niet dat er nog jongeren de ambitie hebben om profwielrenner te worden....

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 10 jun 2009 10:32

Ja, maar die clausule van Katoesha gaat ook wel erg ver. Een boete betalen van 5 bruto jaarsalarissen (met die hoge belastingtarieven zijn dat toch gauw 7 netto jaarsalarissen); en dat moet je betalen als je in opspraak raakt (je hoeft nog niet eens iets gedaan te hebben).

Ik snap ook niet waarom al die lui voor zo'n kutploeg willen rijden. Nieuw geld uit Rusland, geld van het walgelijke ultrakapitalisme aldaar. Steegmans en McEwen moeten heel hard weglopen...

oldboy
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 11 apr 2008 09:46

oldboy 10 jun 2009 10:56

Zo blijft er weinig over van Katoesha. Zo te zien kunnen ze niet trouw en eerlijk zijn tegen (zo'n mooie vrouw als) Katoesha ;)

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 10 jun 2009 11:51

Zojuist las ik weer wereldschokkend nieuws op ongeveer alle sportsites. Zo schokkend dat ik er efkes niet goed van ben....
Nu blijkt dat Colom toch wel nooit doping gebruikt heeft zeker....?!?
Ajaa, hij zegt het zelf.
Echt straf is dat, en to-taal onverwacht, een betrapte renner die ontkent. Is zoiets al ooit eerder gebeurd?

concorde
Forum-lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 01 nov 2004 09:55

concorde 10 jun 2009 13:18

delirium schreef:Zojuist las ik weer wereldschokkend nieuws op ongeveer alle sportsites. Zo schokkend dat ik er efkes niet goed van ben....
Nu blijkt dat Colom toch wel nooit doping gebruikt heeft zeker....?!?
Ajaa, hij zegt het zelf.
Echt straf is dat, en to-taal onverwacht, een betrapte renner die ontkent. Is zoiets al ooit eerder gebeurd?

:) Ja wat een onwaarschijnlijk verhaal hangt die Colom nu weer op. Hij is geflikt zegtie. EPO wordt geinjecteerd en wordt zeker niet ff door de thee gedaan.

Gebruikersavatar
arepol
Forum-lid
Berichten: 1467
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:07
Locatie: Eindhoven
Contact

Gebruikersavatar arepol 10 jun 2009 16:45

Sportweek.nl schreef:Zondaars biologisch paspoort volgende week bekend
De namen van renners, die aan de hand van hun biologisch paspoort positief hebben getest op doping, worden volgende week naar buiten gebracht, zo laat Anne Gripper van de internationale wielerunie (UCI) dinsdag in een verklaring weten.

In haar verklaring staat dat de wielerploegen en de renners binnenkort op de hoogte worden gesteld en te horen krijgen wie er gezondigd heeft. De nationale bonden moeten volgens Gripper, gaan nadenken over sancties tegen de desbetreffende dopingzondaars. (JB)
Hier kunnen we leuke pronostiekjes bij maken. Ik voorspel:

1) Pellizotti
2) Scarponi
3) Colom (maar die was er al bij)
4) LL Sanchez
5)....

Voornamelijk door hun opvallende prestaties dit jaar.


Trouwens mooi dat Kohl een boekje opendoet over dopinggebruik in het profpeloton. Lijkt nu dat er al mensen zenuwachtig beginnen te worden:
Sportweek.nl schreef: Marc Sergeant (foto) irriteert zich mateloos aan de uitspraken van voormalig wielrenner Bernhard Kohl. De Oostenrijker vertelde dinsdag aan L'Equipe dat de hele top10 van het eindklassement in de Tour de France van 2008 positief had kunnen testen. 'Kohl krijgt te veel aandacht en zegt domme dingen,' zegt de manager van Silence-Lotto in Het Laatste Nieuws.

Sergeant vervolgt: 'Hij wil zichzelf goedpraten. Misschien was hij ook niet de enige die gezondigd heeft, maar meteen de hele top10 erbij sleuren is goedkoop. Ik spreek me niet uit over de anderen, maar Evans vertrouw ik. Zijn groeicurve is geloofwaardig en overal waar hij start, is hij ook goed zonder er bovenuit te steken. Toen na de Tour van 2006 het nieuws kwam dat één renner uit de top10 (Floyd Landis) positief was, belde Cadel mij op om te zeggen dat ik op beide oren kon slapen. Die spontaniteit stelde mij gerust,' aldus de manager. (JB)
Vergeef me mijn cynische blik op het wielrennen van dit moment, maar volgens mij weten ze allemaal dondersgoed wie er gebruiken. Nu is het zien wie er het hardst probeert zich schoon te praten

Plaats reactie