Pagina 99 van 491

Geplaatst: 14 jun 2010 01:24
door morel
Hoi,

Wie zijn die gasten dan wel ?
Kennen zij wel iets van TI :rolleye: ?

Ik heb van m'n leven al heel wat TI frames gemonteerd en noch nooit iets aan moeten doen.


Grtz,
Morel

Geplaatst: 14 jun 2010 01:40
door Einstein
Morel schreef:Hoi,

Wie zijn die gasten dan wel ?
Kennen zij wel iets van TI :rolleye: ?

Ik heb van m'n leven al heel wat TI frames gemonteerd en noch nooit iets aan moeten doen.


Grtz,
Morel


Die van chainreactioncycles
zie hier

Thanks for your email.

Unfortunantly the frame is not ready to be built up. You would need to take it to your local bike shop who will Face and chase this frame for you.

If you have any further queries please do not hesitate to contact me.

Mit freundlichem Gruss,

Gisela Horscroft Sales Advisor

Tel: +44(0)28 9334 5529 Fax: +44(0)28 93 324868 Email: Verkauf@chainreactioncycles.com

Chain Reaction Cycles Ltd. Kilbride Rd Doagh Ballyclare BT39 0QA United Kingdom

The World's Largest Online BikeStore

Geplaatst: 14 jun 2010 09:27
door Livio Livius
Dus gewoon bottom bracket pot afvlakken.

Geplaatst: 14 jun 2010 15:08
door Einstein
Livio Livius schreef:Dus gewoon bottom bracket pot afvlakken.


En daar heb ik het gereedschap niet voor. wat zou dit kosten bij een fm?

Geplaatst: 14 jun 2010 15:23
door Livio Livius
Paar minuten werk. En via het forum vast wel iemand te vinden die het voor je doet.

Geplaatst: 14 jun 2010 15:29
door sharkman113
da's bij titanium geen minuten werk. Vlakken (bracketpot en bij niet geintegreerdd ook balhoofd) en draad nasnijden (derailleuroog en bracketpot) is echt wel wat meer werk en bovendien moet je een dealer opzoeken met een nieuwe frees die na afloop van het werk een heel stuk botter is..... daar zal niet elke handelaar vrolijk van worden.

Geplaatst: 14 jun 2010 16:13
door Le Grimpeur
Sharkman 1 schreef:da's bij titanium geen minuten werk. Vlakken (bracketpot en bij niet geintegreerdd ook balhoofd) en draad nasnijden (derailleuroog en bracketpot) is echt wel wat meer werk en bovendien moet je een dealer opzoeken met een nieuwe frees die na afloop van het werk een heel stuk botter is..... daar zal niet elke handelaar vrolijk van worden.


Is korrekt. Ik heb de balhoofdbuis van mijn vorige Planet-X (made by Lynskey) bij de lokale FM moeten laten vlakken. Het schuine randje er in frezen ging niet (te hard materiaal), dus dat heeft hij met de hand gevijld (netjes gedaan). Kosten: 30,00 euro. Maar ik kreeg wel de boodschap mee dat hij dat met titanium frames niet meer wilde doen (i.v.m. het slijten van z'n frees en vijlen!).

Mijn huidige Planet-X frame werd trouwens wèl met een goed gevlakte balhoofdbuis en met het schuine randje afgeleverd. Alleen liep de draad voor het linker bracketlager niet echt soepel. En ook was de derailleurpad te nauw (de as paste er net niet tussen; zelf bijgevijld, wat vrij vlot ging).

Geplaatst: 14 jun 2010 23:16
door jsparie
Eerlijk gezegd verwacht je van dit soort vrij dure frames dat er af fabriek toch weinig meer zan zou moeten gebeuren.

En voor wat CRC betreft. Je kunt hun toch ook gewoon vragen om het frame (eventueel tegen een kleine meerprijs) in orde te maken ? Als je het daar koopt willen ze dat vast wel doen. Als je het lief vraagt en er wat voor wilt betalen.

Geplaatst: 14 jun 2010 23:40
door simen
Een botte vijl een niet meer zo scherpe frees na het bewerken van titaan.

Het metaal maakt zijn naam en faam van onaantastbaar weer eens meer dan waar!

Geplaatst: 14 jun 2010 23:53
door morel
Hoi,

Kijk eerst eens naar de filmpjes van Lynskey op YouTube en beslis of je dan nog wil vlakken of vijlen.
Ik heb van de Merlins en de Litespeeds alsook de VN's nooit een moeten bijwerken, geluk gehad misschien? Ik denk het niet.......
Lynskey Filmpje

Grtz,
Morel.

Geplaatst: 14 jun 2010 23:54
door havana
Gewoon een vierkante as gebruiken, zoals ik doe.

Afvlakken niet nodig en vele malen betrouwbaarder dan al die buitenboord meuk :P

Geplaatst: 15 jun 2010 00:43
door fietslind
havana schreef:Gewoon een vierkante as gebruiken, zoals ik doe.

Afvlakken niet nodig en vele malen betrouwbaarder dan al die buitenboord meuk :P


wat doe je dan met het balhoofd??