Tijdritfietsen
Wow, wat een knappe verschijning zeg. En moet zeggen dat uw wielen er prachtig onder staan Casran. En waarom de banden voorzien van NO TUBE. HEb al van gebruikers gehoord dat dit een goed product is. Wordt lekrijden toch al tot een minimum herleid.
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Chaingang schreef:Wow, wat een knappe verschijning zeg. En moet zeggen dat uw wielen er prachtig onder staan Casran. En waarom de banden voorzien van NO TUBE. HEb al van gebruikers gehoord dat dit een goed product is. Wordt lekrijden toch al tot een minimum herleid.
Vooraf tubes/banden met die stof gaan voorzien lijkt me uit den boze: je fiets haarfijn afstellen, goede tubekeuze doen en dan een roterende massa inspuiten? Dat vertraagt je... Ik zou het pas bij lekrijden doen. De deelnemers in kwestie had een dikke duimspijker in de voortube, dus jammer genoeg stopte daar zijn WK. Erg, want hij droomde al sinds deze winter van het WK in eigen land en was er ook in geslaagd opgesteld te worden in de nationale elite-ploeg (geen sinecure in sterk duatlonland België).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Vertraagt dit product dan je snelheid? Zou dit zoveel schelen? Dacht toch dat sommige profs dit product ook gebruiken. En tegen een dikke duimspijker is natuurlijk weinig opgewassen. Alhoewel, als je het promofilmpje bekijkt kan dit product veel aan. http://www.notubes.com/moviedemo.php
Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Sommige tijdritmonsters zijn haast geen fietsen meer te noemen . Erg gaaf. Ik vind een aflopende bovenbuis veel agressiever staan dan een horizontale. Zelf ben ik ook stiekem bezig iets samen te stellen en ik ben erg gecharmeerd van onderstaande fietsen. Vooral de witte vind ik erg gaaf. De zwarte versie heeft een te grove carbonstructuur naar mijn mening.
De Xentis TT wielen zijn ook helemaal te gek.
En een Cube:
De Planet X is overigens heel budget vriendelijk. De geometrie lijkt alleen nogal te verschillen per frame. Sommige hebben een aflopende bovenbuis en andere hebben een horizontale. Komt dat gewoon door de verschillende frame-maten?
De Xentis TT wielen zijn ook helemaal te gek.
En een Cube:
De Planet X is overigens heel budget vriendelijk. De geometrie lijkt alleen nogal te verschillen per frame. Sommige hebben een aflopende bovenbuis en andere hebben een horizontale. Komt dat gewoon door de verschillende frame-maten?
Kuiper verkoopt dat Planet X frame ook dacht ik.
havana schreef:Kuiper verkoopt dat Planet X frame ook dacht ik.
Inderdaad een goed frame voor weinig geld. Alleen te koop in de donkere carbon uitvoering. Hier de mijne, al klopt deze uitvoering niet meer (ander stuur, crank,zadel):
[img=http://members.chello.nl/h.vanwezep/fie ... lemaal.JPG]
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
Even een vraagje tussendoor aan de tijdritspecialisten:
Welke kettinglijn moet je nastreven (voor minimale wrijvingsverliezen bijvoorbeeld)? Stel: ik verwacht voornamelijk op de '15' te rijden. Zorg ik er dan voor om deze zoveel mogelijk rechts te krijgen (m.a.w.: ik steek een cassette die begint met 14 als sluitkrans)? Of kan ik er beter voor zorgen dat mijn 'voorkeurskransje' zoveel mogelijk in het midden zit (met een 11-21 cassette bijvoorbeeld). Of maakt het eigenlijk niet zoveel uit volgens jullie en moet ik er alleen maar rekening mee houden welke andere kransjes ik ook tot mijn beschikking wil hebben?
Welke kettinglijn moet je nastreven (voor minimale wrijvingsverliezen bijvoorbeeld)? Stel: ik verwacht voornamelijk op de '15' te rijden. Zorg ik er dan voor om deze zoveel mogelijk rechts te krijgen (m.a.w.: ik steek een cassette die begint met 14 als sluitkrans)? Of kan ik er beter voor zorgen dat mijn 'voorkeurskransje' zoveel mogelijk in het midden zit (met een 11-21 cassette bijvoorbeeld). Of maakt het eigenlijk niet zoveel uit volgens jullie en moet ik er alleen maar rekening mee houden welke andere kransjes ik ook tot mijn beschikking wil hebben?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Rezne schreef:Met zo'n nickname op de 15 rijden is natuurlijk not-done
Sorry..een echt antwoord kan ik je niet geven.
Ik stel de vraag dan ook voor mijn schatje, die binnenkort een paar tijdritjes voor de boeg heeft. Ikzelf stoemp uiteraard gewoon vrolijk door op de 11
Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord. Iemand?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Hoi,
IK weet zo niet de Engelse Pond naar Euro koers maar HIER
staan wat prijzen.
Frame is 454.55 Pond
Wel vreemd dat je voor de opbouw bijna alles Dura-Ace kunt kiezen maar niet voor de voorbladen want daar zie ik alleen de 105 optie???
Mvg, Zorro
IK weet zo niet de Engelse Pond naar Euro koers maar HIER
staan wat prijzen.
Frame is 454.55 Pond
Wel vreemd dat je voor de opbouw bijna alles Dura-Ace kunt kiezen maar niet voor de voorbladen want daar zie ik alleen de 105 optie???
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
53x11 schreef:Rezne schreef:Met zo'n nickname op de 15 rijden is natuurlijk not-done
Sorry..een echt antwoord kan ik je niet geven.
Ik stel de vraag dan ook voor mijn schatje, die binnenkort een paar tijdritjes voor de boeg heeft. Ikzelf stoemp uiteraard gewoon vrolijk door op de 11
Ben nog steeds benieuwd naar het antwoord. Iemand?
Als ik mijn vader mag geloven, kun je het beste met een zo recht mogelijke ketting rijden en dus het beste de 15 op plek 2 of 3 zetten.