Cannondale
Mooie fiets 100cols!
Stuur lijkt staat idd hoog te staan vergeleken bij het zadel. Maar al die spacers moeten uiteindelijk toch eruit, staat beter. Wat is er zoveel beter aan dan je Jan Jansen ALU frame en afmontage? (gewoon benieuwd)
Stuur lijkt staat idd hoog te staan vergeleken bij het zadel. Maar al die spacers moeten uiteindelijk toch eruit, staat beter. Wat is er zoveel beter aan dan je Jan Jansen ALU frame en afmontage? (gewoon benieuwd)
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Timo 2.0 schreef:Erg mooi die Cannondale...maar (er is altijd een maar ) wit zadel, wit lintje en deze fiets schreeuwt om een setje Neutrons!
+1, alleen de Neutrons zou ik een beetje te tam vinden. Staan de shifters niet wat laag gemonteerd?
En wat is je (binnenbeen)lengte? Gewoon uit interesse, aangezien ik zelf ook een 60cm Cannondale heb. Ik zit juist wat korter op de fiets.
Dank voor de complimenten.
@TJB: 1 spacer is er al uit, dan kijk ik na een paar langere tochten of die ander ook weg kan. Dit was in ieder geval duidelijk te hoog. Hoewel het vanaf de grond wel exact even hoog was als de JJ overigens.
Het is lastig om het precies te zeggen, moet gewoon meer kilometers maken, maar dit frame rijdt heel strak, er zit voor mijn gevoel minder speling in, maar het is niet oncomfortabel.
Chorus schakelt heel erg snel, het moet nog een beetje beter afgesteld worden denk ik, maar zeker als je afschakelt dan ligt de ketting direct op het andere tandwiel. Ook is de aandrijving wat directer dan de Rival groep.
@Dodge: ik heb de fiets zo besteld bij de FM. Hij heeft een complete fiets met Ultegra besteld en alles eraf gehaald en anders opgebouwd. Dat is dus nog niet helemaal af, maar de komende weken komt dat in orde. Ik heb getwijfeld tussen Force en Chorus, uiteindelijk vind ik dit wel mooier, past ook beter bij een frame met Liquigas-kleuren.
@Timo: wielen blijf ik lastig vinden. Omdat ik vaak lange toertochten rijdt en geen wedstrijden is betrouwbaarheid voor mij erg belangrijk. Ik heb een hoop gedonder gehad met Easton Vista's en dat is niet prettig tijdens een vakantie in de Alpen of aan de vooravond van Limburgs Mooiste. Met record naven vind ik het ook wel een mooi setje zo. Ik lees hier alleen maar dat Campa wielen erg goed zijn, dus ik ben wel van plan om tzt een extra setje aan te schaffen. Vooralsnog denk ik aan Eurus wielen, dat lijkt me hier ook erg mooi bij staan.
Overigens volg ik de opbouw van jouw Bianchi met belangstelling. Gaaf project.
@LVGH: Dat van die shifters dacht ik ook, omdat het stuur op de foto een beetje scheef staat vertekent het wel wat, maar het bovenstuk van de shifter waar de handen op rusten is niet helemaal horizontaal. En het voelt alsof dat wel beter zou zijn. Wanneer het nieuwe stuur erop komt zal ik dat even zeggen.
BB= 90cm.
@TJB: 1 spacer is er al uit, dan kijk ik na een paar langere tochten of die ander ook weg kan. Dit was in ieder geval duidelijk te hoog. Hoewel het vanaf de grond wel exact even hoog was als de JJ overigens.
Het is lastig om het precies te zeggen, moet gewoon meer kilometers maken, maar dit frame rijdt heel strak, er zit voor mijn gevoel minder speling in, maar het is niet oncomfortabel.
Chorus schakelt heel erg snel, het moet nog een beetje beter afgesteld worden denk ik, maar zeker als je afschakelt dan ligt de ketting direct op het andere tandwiel. Ook is de aandrijving wat directer dan de Rival groep.
@Dodge: ik heb de fiets zo besteld bij de FM. Hij heeft een complete fiets met Ultegra besteld en alles eraf gehaald en anders opgebouwd. Dat is dus nog niet helemaal af, maar de komende weken komt dat in orde. Ik heb getwijfeld tussen Force en Chorus, uiteindelijk vind ik dit wel mooier, past ook beter bij een frame met Liquigas-kleuren.
@Timo: wielen blijf ik lastig vinden. Omdat ik vaak lange toertochten rijdt en geen wedstrijden is betrouwbaarheid voor mij erg belangrijk. Ik heb een hoop gedonder gehad met Easton Vista's en dat is niet prettig tijdens een vakantie in de Alpen of aan de vooravond van Limburgs Mooiste. Met record naven vind ik het ook wel een mooi setje zo. Ik lees hier alleen maar dat Campa wielen erg goed zijn, dus ik ben wel van plan om tzt een extra setje aan te schaffen. Vooralsnog denk ik aan Eurus wielen, dat lijkt me hier ook erg mooi bij staan.
Overigens volg ik de opbouw van jouw Bianchi met belangstelling. Gaaf project.
@LVGH: Dat van die shifters dacht ik ook, omdat het stuur op de foto een beetje scheef staat vertekent het wel wat, maar het bovenstuk van de shifter waar de handen op rusten is niet helemaal horizontaal. En het voelt alsof dat wel beter zou zijn. Wanneer het nieuwe stuur erop komt zal ik dat even zeggen.
BB= 90cm.
Dankjewel, dat van die crank heb je al eerder aangeraden. Heb er toen ook nog wel even over na zitten denken. Eigenlijk ben ik het wel met je eens, als uitvinders van BB30 past dat goed op zo'n CAAD9 en het is een hele mooie en lichte crank. Maar dit zou flinke meerkosten met zich meebrengen. Terwijl ik de Chorus-crank ook erg mooi vind. Daarom dus de afweging om dit toch zo te laten. Ik hou het in mijn achterhoofd voor een midlife update.
Ik wist niet een normale crank in een BB30 paste? Met adapter ofzo?
Ik begrijp wat je bedoelt 100cols met dat gevoel. Top frame
Ik begrijp wat je bedoelt 100cols met dat gevoel. Top frame
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Een tijdje geleden is daar in dit topic al over geschreven. http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=76&TID=8069 In ieder geval kun je hier zien hoe dat gaat http://www.campagnolo.com/jsp/en/newsde ... atid_3.jsp