Canyon
Wielen absoluut, veloflex is leuk als je allemaal mooi wegdek hebt. Ik hou er niet van om vaak lek te rijden op overprijsde italiaanse meuk. Ieder zn ding, maar doe mij de lekbestendigheid van een conti GP4000S maar. Bolt minstens net zo goed.
Science of Performance!
http://www.canyon.com/ 2009 site online
Cheese.. de tijd van goedkope CF fietsen van Canyon is over geloof ik
Goedkoopste is gewoon Chorus afmontage met 2699 euro..
Waar is de Ultegra versie gebleven?
Ik moet ook erg wennen aan de nieuwe matte lak, ik denk niet dat ik dat esthetisch gezien een verbetering vind.
[maar dat is lastig van een foto te beoordelen]
Goedkoopste is gewoon Chorus afmontage met 2699 euro..
Waar is de Ultegra versie gebleven?
Ik moet ook erg wennen aan de nieuwe matte lak, ik denk niet dat ik dat esthetisch gezien een verbetering vind.
[maar dat is lastig van een foto te beoordelen]
Weinig keuze...ik zou voor de dura ace aero gaan in het mat zwart met die slr-velgen van mavic. Die vind ik niet mis.
Spijtig genoeg heb ik geen nieuwe fiets nodig momenteel.
Spijtig genoeg heb ik geen nieuwe fiets nodig momenteel.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Matige collectie van Canyon zeg.. ik had op zen minst een Silence-Lotto versie verwacht met Record '09. Of is dat die mat-zwarte (Ultimate CF) waar ze op gaan rijden?
Wel weer een gigantische keuze in MTB's overigens
Wel weer een gigantische keuze in MTB's overigens
Het valt mij eigenlijk ook een beetje tegen: de goedkoopste carbon hardtail is EU2699.... de tijden dat het echte prijsvechters waren lijken een beetje voorbij, al blijft het natuurlijk allemaal wel fantastisch mooi spul. Prijsverschil tussen het gewone CF straatframe en die iets lichtere SLX ook fors. De SLX is niet echt meer veel goedkoper dat bijv. het Specialized Roubaix SL2 frame of die prachtige Giant TCR Advanced SL. Maakt de keuze er niet makkelijker op!
-
- Forum-lid
Volgens mij valt het wel mee met de prijsverhogingen. Ultimate CF pro met chorus was vorig jaar 2699 euro, en nu ook. Alleen de modellen met shimano zijn iets duurder geworden.
Voor wat betreft de kleur van de CF SLX. Misschien gaat Silence Lotto wel op zo'n zwarte fiets rijden. Misstaat niet bij hun kledij.
Voor wat betreft de kleur van de CF SLX. Misschien gaat Silence Lotto wel op zo'n zwarte fiets rijden. Misstaat niet bij hun kledij.
't Is niet zozeer dat ze duurder zijn geworden, maar dat ze alleen nog maar behoorlijk high-end afmontages hebben.
In 2007 had je nog de CF 5.0 met Ultegra afmontage, in 2008 was die weg en kreeg je een Dura-Ace/Ultegra mix dus CF 6.0 en hoger. Nu heeft de goedkoopste shimano afgemonteerde fiets Dura-Ace '09 met verder ook puike onderdelen (resulteert in 6.6kg), prijskaartje is dus ook meteen 3k.
De pro-lijn is ook natuurlijk veel duurder geworden, het CF SLX frame kost 2k, da's niet weinig voor een frame.
't Lijkt er dus op dat de Canyon de carbon 'budget' markt achter zich wil laten, anders hadden ze toch echt een Canyon CF met Ultegra (of Centaur) en Mavic Ksyrium oid er bij moeten hebben, wat toch echt al een puike fiets zou zijn!
In 2007 had je nog de CF 5.0 met Ultegra afmontage, in 2008 was die weg en kreeg je een Dura-Ace/Ultegra mix dus CF 6.0 en hoger. Nu heeft de goedkoopste shimano afgemonteerde fiets Dura-Ace '09 met verder ook puike onderdelen (resulteert in 6.6kg), prijskaartje is dus ook meteen 3k.
De pro-lijn is ook natuurlijk veel duurder geworden, het CF SLX frame kost 2k, da's niet weinig voor een frame.
't Lijkt er dus op dat de Canyon de carbon 'budget' markt achter zich wil laten, anders hadden ze toch echt een Canyon CF met Ultegra (of Centaur) en Mavic Ksyrium oid er bij moeten hebben, wat toch echt al een puike fiets zou zijn!
-
- Forum-lid
Waarschijnlijk is de vraag naar een CF frame afgemonteerd met ultegra of centaur niet echt groot. En is Canyon er dus mee gestopt uit business overwegingen.
Daar is de vraag juist het grootste naar, jan modaal koopt echt geen racefiets van 2700+ euro.dream-plus schreef:Waarschijnlijk is de vraag naar een CF frame afgemonteerd met ultegra of centaur niet echt groot.
Ja, dat denk ik ook, maar dan wel om de tegenovergestelde reden:En is Canyon er dus mee gestopt uit business overwegingen.
De vraag naar de frames wordt, nu ze Silence-Lotto sponsoren, zo groot dat ze het niet eens zouden kunnen leveren als ze ook nog aan 'budget' afmontages zouden doen.