Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Bryton Rider 50 (goedkope broertje van de Garmin Edge 705)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 24 feb 2013 11:26

ichebasje schreef:Ik heb de bryton nu niet bij de hand (zit aan boord van een zeeschip) zit er in een van de menu's een tab geschiedenis waarbij ook de totale afstand staat per fiets.

Iemand anders kan het vast beter uitleggen. ;) Maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Fiets ze,

Bas
Ja dit is te zien onder je eigen settings/profile maar ik ben benieuwd of op de server een mooi overzicht te zien is van de totale gereden routes. Ik zie alleen maar tracks staan.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 feb 2013 12:55

Op het tabblad mijn analyse, de grafiek afstand. Je moet dan wel bij de startdatum ingeven de datum dat je de Bryton voor het eerst gebruikt hebt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 feb 2013 20:24

Ernie C. schreef:Op het tabblad mijn analyse, de grafiek afstand. Je moet dan wel bij de startdatum ingeven de datum dat je de Bryton voor het eerst gebruikt hebt.
Bedankt.

Helaas vind ik die grafieken onduidelijk. Ik houd het wel bij de Garmin Training Centre. Moet dan wel de tracks naar de
computer loaden maar dan heb je wel meer overzicht.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

dvdmeer
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 07 jul 2012 09:34
Locatie: Alphen

dvdmeer 30 mar 2013 14:04

Ha allen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een '50. Nu heb ik gemerkt dat het apparaat trilt bij het rijden over klinkers (hij zit bij mij op de stuurpen).

Nu zat er in de doos een rubber pad, ik vermoed dat deze hiervoor gebruikt moet worden.
Hoe weet ik echter niet, en lees ik ook nergens terug. Ik dacht om het aan de onderkant van de 50 te plakken, maar dan kan hij niet meer in de rider 50 geschoven worden. De ruimte tussen houder en rider is dunner dan de dikte van de rubber pad, maar ruim genoeg om trillingen te veroorzaken.

Wie kan mij wat hier wat meer over uitleggen?

canondalefan
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2013 14:10

canondalefan 30 mar 2013 14:45

Hallo,
Had het zelfde probleem,heb op de stuurpen een dun laagje canvas geplakt(van oude fietsband)
Het probleem was hierbij bij mij verleden tijd. :D
Gr.Freek

canondalefan
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mar 2013 14:10

canondalefan 30 mar 2013 15:03

Hallo fietsers,
Ik heb een bryton 50 geactiveerd met de kaarten ned,bel,lux,
Wil nu duitsland erby omdat ik naar Berlijn ga fietsen,
Helaas kan ik nergens vinden hoe ik dat moet doen.Via Bryton bridge kom ik er niet uit. :?: :mrgreen:
Kan ik ook de openstreet map op een sd kaart zetten en die gebruiken.
Wie kan mij helpen.
Gr.Freek :)

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1010
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 30 mar 2013 20:56

Ik heb ook de Benelux geactiveerd (HD kaart).
Standaard zit er Europa in als basiskaart.
Deze was voor mij goed genoeg om in Winterberg te fietsen.
Weet niet of je er wat aan hebt ...
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

liemburg
Forum-lid
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 aug 2011 18:55
Locatie: Putten

liemburg 31 mar 2013 14:05

als je totaalkilometers wil zien ga je naar instellingen dan naar profiel, kies de fiets en je ziet de totaalkilometers
Cube Peleton SLR
Specialized Rockhopper
Sensa Fermo

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 31 mar 2013 15:00

dvdmeer schreef:Ha allen,

Sinds kort ben ik eigenaar van een '50. Nu heb ik gemerkt dat het apparaat trilt bij het rijden over klinkers (hij zit bij mij op de stuurpen).

Nu zat er in de doos een rubber pad, ik vermoed dat deze hiervoor gebruikt moet worden.
Hoe weet ik echter niet, en lees ik ook nergens terug. Ik dacht om het aan de onderkant van de 50 te plakken, maar dan kan hij niet meer in de rider 50 geschoven worden. De ruimte tussen houder en rider is dunner dan de dikte van de rubber pad, maar ruim genoeg om trillingen te veroorzaken.

Wie kan mij wat hier wat meer over uitleggen?
Die kan je er inderdaad opplakken, heb ik ook gedaan. Dat scheelt een hoop geklapper.
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 02 apr 2013 13:52

Vandaag een ritje van 55km gemaakt. Rit geupload naar Brytonsport. kijk ik bij de data van mijn rit, blijkt dat door een bug er 60.000.000 verbruikte kcal zijn geregistreerd :?

Niet dat ik deze functie nu zo belangrijk vind (hoef niet af te vallen) maar het is toch wel jammer dat het nu niet meer mogelijk is om de bijgehouden verbrande calorieën te bekijken in mijn analyse en mijn dashboard.
Campagnolo Ultra Dork

sumarcity
Forum-lid
Berichten: 161
Lid geworden op: 14 okt 2009 18:33

sumarcity 04 apr 2013 20:53

Ernie C. schreef:Vandaag een ritje van 55km gemaakt. Rit geupload naar Brytonsport. kijk ik bij de data van mijn rit, blijkt dat door een bug er 60.000.000 verbruikte kcal zijn geregistreerd :?

Niet dat ik deze functie nu zo belangrijk vind (hoef niet af te vallen) maar het is toch wel jammer dat het nu niet meer mogelijk is om de bijgehouden verbrande calorieën te bekijken in mijn analyse en mijn dashboard.

Gooi je hem er toch af en er opnieuw opzetten. Of is hij al van je device af?
BLADE 2012***SRAM Red***FFWD-6-SE
Paris-Nice 2004***Shimano 105***H plus Son SL42

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16738
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 06 apr 2013 08:30

De fout staat helaas op de Bryton zelf. Ik moet dus kiezen, of deze track gewoon laten voor wat het is en hopen dat het niet te vaak gaat gebeuren. Of overstappen naar Strava o.i.d en hopen dat het uploaden van Brytonsports naar strava blijft werken (daar zijn blijkbaar ook al problemen mee geweest).

Al met al blijft het "fingers crossed" niveau bij iedere handeling op het apparaat of de website m.i. veel te hoog.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie