Pagina 99 van 132

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 30 sep 2017 08:40
door havana
Geen brommer, gewoon een fiets. Bevalt me uitstekend (serieus) en kan het iedereen aanraden...

Het is voor mij heel simpel. Het is ófwel voorschoolse opvang, ófwel ENORM haasten 's ochtends en in beide heb ik geen trek. Dankzij de e-bike kan ik mijn kinderen zelf naar school brengen en vervolgens op een normale manier naar mijn werk fietsen, zonder bezweet aan te komen en dan nog heb ik ongeveer 10 minuten om koffie te halen en m'n lokaal op te zoeken. Als het regent heb ik nog voldoende tijd m'n regenpak aan en uit te trekken en ook als het windkracht 6 is ben ik op tijd.

En als ik niet om 9:00 begin (wat vaak genoeg het geval is), dan zet ik de ondersteuning uit of in ieder geval stukken lager.

Ook in het weekend blijkt de e-bike een uitkomst. De kinderen gaan mee en onze actieradius is ineens stukken groter.

Ik heb overigens geen pedelec maar een "gewone". Hij gaat, volgens mijn iPhone althans, maximaal 28 km/uur.

Afbeelding

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 30 sep 2017 08:57
door daniel1975
De goede lezer had dit een paar pagina's terug al kunnen zien ;-)

Ik 'moet' helaas wel een SP als ik electrisch zou gaan, aangezien 32km enkele reis wel wat ver is. Jammer dat er nog geen goede 45km racefietsmodellen zijn.

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 05 okt 2017 14:16
door Drossie2
Een vraagje voor de kenners van elektrische fietsen hier.
Ik heb een tweedehands Batavus Razer gekocht. Dit is een fiets met ondersteuning tot 25km/u.
Gisteren is de fiets gevallen op de rechter zijde.

Sindsdien is er een probleem met het schakelen wanneer de ondersteuning is ingeschakeld. Zonder ondersteuning schakelt de fiets vlot en zonder problemen.
Met ondersteuning gebeurt er vaak niets. Op sommige versnellingen begint er 'iets' te ratelen aan het voorste tandwiel/motor.
Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 05 okt 2017 20:27
door Karl66
daniel1975 schreef: 30 sep 2017 08:57 De goede lezer had dit een paar pagina's terug al kunnen zien ;-)

Ik 'moet' helaas wel een SP als ik electrisch zou gaan, aangezien 32km enkele reis wel wat ver is. Jammer dat er nog geen goede 45km racefietsmodellen zijn.
Met een elektrische racefiets maak je jezelf natuurlijk gewoon belachelijk. Maar is een elektrische ligfiets geen idee?

Re: Al ervaring met de betere e-bike +45km/u ?

Geplaatst: 05 okt 2017 23:42
door 53x11
Ai mannen, als jullie nou ook nog met zogenaamd rationele argumenten aankomen, dan ben je helemaal af. Alsof de stijlpolitie daar boodschap aan zou hebben!

Electrische Pinarello

Geplaatst: 21 nov 2017 08:09
door triumph_st
Bulls, Haibike en Giant hadden al elektrische gravelracers en/of koersfietsen in het assortiment. Pinarello nu dus ook.
https://www.emtb-news.de/news/news-pina ... -374039989

Re: Electrische Pinarello

Geplaatst: 21 nov 2017 08:48
door havana
Iets met bierbuiken, MAMILS, tandartsen en te veel geld :D

Re: Electrische Pinarello

Geplaatst: 21 nov 2017 09:17
door alliance_0
Nu wachten tot de eerste nep Pina E-bikes op de markt komen. Er zal vraag naar zijn vermoed ik.

Re: Electrische Pinarello

Geplaatst: 21 nov 2017 09:27
door Herman_N
Laat ik beginnen om te zeggen dat ik niets, maar dan ook niets tegen ebikes heb. Ik vind ze erg handig voor bv mijn vrouw. Die heeft hele andere interesses dan zich suf te trainen op een fiets. Maar ze vindt het wel heel leuk om tijdens onze vakantie samen met mij een rondje door de bergen te fietsen. Of voor ouderen of mensen met een beperking die een bergrit willen maken. In Zwitserland ontmoette ik ooit een ouder echtpaar dat met hun ebike bijna bovenop de Albulapas was aangekomen. Moet ik die mensen hun plezier misgunnen? Of mensen die gewoon in hun omgeving rondjes fietsen zonder zich suf te trappen tegen de wind in. Ook kan het nuttig zijn voor mensen met een drukke baan of die om andere reden geen zin of tijd hebben om veel te trainen. Kortom, een totaal andere doelgroep dan hier op het forum. Wie ben ik om hen de lol van het fietsen te ontzeggen.

Uiteraard willen we dit soort fietsen niet zien in serieuze tochten als cyclo's en wedstrijden. Hoewel er steeds meer cyclo's komen met een aparte ebiketocht, waar ik overigens geen enkel bezwaar tegen heb. Zolang het maar apart is van de serieuze hardrijders. Als ik zo'n fiets zou tegenkomen in een toertocht maakt het me trouwens niets uit. Ieder zijn meug.

Maar toch zit er iets tegenstrijdigs in die Pinarello. Pina is een luxemerk en daar zal een bijbehorend prijskaartje aan hangen. Aangezien de doelgroep die ik hierboven beschreef niet bestaat uit de zeer fanatieke fietsers ben ik benieuwd of deze fiets aan de doelstellingen voldoet. Voor mensen die niet minimaal een keer of 2-3 per week op de fiets springen zijn er toch echt goedkopere alternatieven denkbaar. Bovendien verwacht ik dat de doelgroep die ik hierboven beschreef niet bepaald fietsgeil zal zijn. Waarmee ik wil zeggen dat ze over het algemeen niet geneigd zullen zijn extra te betalen voor een 'mooie' fiets van een luxemerk. Dus ik twijfel een beetje aan het succesverhaal. Ik snap overigens wel dat Pinarello hier instapt, want de verkoop van ebikes vormt een booming business.

Re: Electrische Pinarello

Geplaatst: 21 nov 2017 09:54
door bartg
Ik zie een parallel met zeer luxe en peperdure "terreinwagens", dikwijls zonder enige terreincapaciteit. Ondanks alle scepsis toch een succesverhaal geworden ...
Mij zal je niet zo gauw op een elektrische Pinarello tegenkomen (ik ben geen tandarts, heb geen bierbuik en ook niet teveel geld - vandaar waarschijnlijk), maar ik kan me inbeelden dat ze gaan verkopen van Treviso tot Peking.

Re: Electrische Pinarello

Geplaatst: 21 nov 2017 10:10
door anderson99
Er zijn ook mensen die wc brillen kopen van $20.000 er zullen dus ook wel mensen [miljonairs] zijn die een Focus e race bike te simpel vinden en liever een dure Pinarello e race bike willen.

Re: Electrische Pinarello

Geplaatst: 21 nov 2017 11:04
door Keezx
13 kg en max. 25 km/u roept ook vraagtekens op welk voordeel je daarmee op het vlakke hebt behalve bij storm tegen.
De fietsen zijn ook makkelijk te herkennen aan de enorm dikke schuine buis....