Pagina 99 van 148
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 19 jan 2020 18:58
door BartNL
't is in ieder geval wel leuk dat Wahoo zoveel niche spul levert om indoor fietsen leuker te maken. Vind het jammer dat er niet wat concurrentie is qua ventilator, climb en desk. Wahoo kan nu vragen wat ze willen en lijkt dat ook te doen
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 19 jan 2020 19:11
door DeletedUser02
Qua table heb je dan nog de LifeLine trainer table:
Heb ik zelf ook en bevalt prima.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 11:18
door Kornuit
Ik wil vanavond een FTP workout doen op Zwift, maar ik vraag mij het volgende af: het 20min blok is een freeride waar je dus zo hard mogelijk moet rijden, wat je wel 20min kunt volhouden. Stel ik kom halverwege dat blok een klimmetje/afdaling tegen, wordt dan de weerstand aangepast omhoog en verlaagd naar beneden? Of blijft de weerstand gewoon gelijk alsof je op een vlakke weg rijdt.
Het lijkt mij namelijk voor de FTP test niet handig als er een klim en/of afdaling in zit.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 11:22
door Gravelist
Nee, in workout mode wordt er geen rekening gehouden met de parameters helling etc.
Dus je ervaart gewoon vlakke weg.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 11:30
door Kornuit
Bedankt!
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 11:30
door verhto
ERG mode gaat automatisch uit tijdens de 20min...
Je kan ook de RAMP test doen...
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 11:40
door Kornuit
verhto schreef: ↑21 jan 2020 11:30
ERG mode gaat automatisch uit tijdens de 20min...
Je kan ook de RAMP test doen...
Ja dat dacht ik dus ook...dus dan wordt de weerstand wel weer automatisch aangepast bij hellingen? Wat is het nou?
Ik denk dat ik maar voor het meest vlakke parcours ga en dan difficulty op 0%.
Ik wil geen RAMP test doen, omdat dit je FTP te hoog inschat.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 11:52
door verhto
nee, als je workouts doet, en dat is de FTP test, worden uw rollen gestuurd door uw workout en niet door het parcours...
De FTP workout is eerst was pieken fietsen en rollen worden aangepast (ERG), maar de 20min zelf wordt de ERG mode uitgeschakeld door uw workout...
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 15:03
door Gravelist
NuitKor schreef: ↑21 jan 2020 11:40
Ik denk dat ik maar voor het meest vlakke parcours ga en dan difficulty op 0%.
Of juist niet. En alpe du zwift pakken
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 19:15
door Joseba
Vermogen is toch vermogen? Of mis ik iets? Maakt het dan uit of je het vermogen levert op een klim of het vlakke? Gewoon 20 minuten vermogen duwen toch?
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 20:26
door Kornuit
Joseba schreef: ↑21 jan 2020 19:15
Vermogen is toch vermogen? Of mis ik iets? Maakt het dan uit of je het vermogen levert op een klim of het vlakke? Gewoon 20 minuten vermogen duwen toch?
Een FTP test kan je het beste op een vlakke weg doen of 1 lange gelijkmatige klim. Een afdaling of meerdere hellingen zorgt ervoor dat je nooit een vlakke vermogenscurve krijgt.
Re: Zwift Island, game / digitale fietswereld / indoor training
Geplaatst: 21 jan 2020 20:50
door Joseba
Dan begrijp ik niet waarom ERG mode wordt uitgeschakeld bij een FTP test.
Edit: denk het te snappen. ERG mode uit maar Workout mode blijft wel aan dus geen effect van heuvels etc..... ?
Misschien zelf maar eens een FTP test doen