Welke (bijzondere) dieren gespot tijdens je ritje
Bij mijn vader in de tuin is een raaf gek op de pindakaas pot. En ja, dat is inderdaad de hele grote zwarte kraai-achtige.
Je bedoelt dat "tot huisdier gemaakte", de correcte benaming is?Klein_Verzet schreef: ↑13 mei 2024 19:29 Toch jammer dat er op dit forum een correlatie bestaat tussen politiek engagement en kynologie.
- Enzzo
- Forum-lid HC
EmPeHa schreef: ↑13 mei 2024 22:22Je bedoelt dat "tot huisdier gemaakte", de correcte benaming is?Klein_Verzet schreef: ↑13 mei 2024 19:29 Toch jammer dat er op dit forum een correlatie bestaat tussen politiek engagement en kynologie.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
abdr schreef: ↑13 mei 2024 21:50Dat is waarschijnlijk een hermelijn in winterkleed.
Je hebt gelijk. Ik had dat destijds nog opgezocht maar dus verkeerd onthouden. Bedankt.wasbeer2006 schreef: ↑13 mei 2024 21:29 Ik heb altijd het idee dat raven en kraaien gewoon in mijn tuin zitten.
Maar die heten volgens mij anders.
(En inderdaad, raven zijn weinig in Nederland en je schrikt als je er een van dichtbij ziet. Het is hier bijna altijd een kraai. De iets kleinere uitvoering daarvan is de kauw, die heeft een zilver/grijze nek en een opvallend licht oog.)
Ja, klopt. Dan heb je nog een grote en een kleine variant én een koereiger. De Blauwe Reiger is zo’n grijze.
Tussen Buren en Buurmalsen zitten er veel bij de Assche Wetering.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
- daniel1975
- Forum-lid HC
En de purperreiger niet te vergeten.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Ja die zwarte raaf van mij is inderdaad de Kauw, net ff opgezocht! bedankt.
Samen met die Eksters echt gemeen. Alleen die groene papagaaien/parkieten zijn er niet bang van
Die witte (zilverreiger) die zag ik drie a vier jaar terug alleen heel vroeg in de ochtend af en toe in middeldelftland.
Nu kom ik ze altijd tegen, mooie beesten met een verkeerder naam. Want de blauwenreiger vind ik dan weer meer zilver.
Samen met die Eksters echt gemeen. Alleen die groene papagaaien/parkieten zijn er niet bang van
Die witte (zilverreiger) die zag ik drie a vier jaar terug alleen heel vroeg in de ochtend af en toe in middeldelftland.
Nu kom ik ze altijd tegen, mooie beesten met een verkeerder naam. Want de blauwenreiger vind ik dan weer meer zilver.
-
- Forum-lid HC
Nou iets anders, wij hebben brulkikkers in de sloot voor ons huis, dat is weer 3 a 4 weken herrie.
Opzich best grappig, maar als je snachts wakker wordt iets minder
Opzich best grappig, maar als je snachts wakker wordt iets minder