Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 26 feb 2015 23:33

daniel1975 schreef:Het is helemaal geen landbouw-modder tijd nu....... Dus vraag mij dan af waar het wel vandaan komt.
Ze baggeren de sloten uit en dan rijden ze met zwaar geschut over de fietspaden. De bagger laten ze liggen.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 27 feb 2015 10:36

ilikebike schreef:Ik kom s'avonds uit mijn werk elke dag iemand tegen die met zijn onderarmen op zijn racestuur ligt en zijn handen ontspannen over zijn stuur laat hangen. Dat doet hij met wind mee en tegen.
Vraagje...rij jij s'avonds uit je werk over de Molenvliet met een rugzakje op? Dan heb ik je wel eens langs zien komen.
Veni. Vidi. Fietsie.

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 27 feb 2015 18:47

TumTumTum schreef:
ilikebike schreef:Ik kom s'avonds uit mijn werk elke dag iemand tegen die met zijn onderarmen op zijn racestuur ligt en zijn handen ontspannen over zijn stuur laat hangen. Dat doet hij met wind mee en tegen.
Vraagje...rij jij s'avonds uit je werk over de Molenvliet met een rugzakje op? Dan heb ik je wel eens langs zien komen.
Nee dat ben ik niet. Ik rij nooit over de Molenvliet/middedijk. Ik ga meestal uit mijn werk via Rhoon, Poortugaal , Heerjansdam naar Ridderkerk. IK heb wel best een grote rugtas. s,morgens via verbindingsweg, Straatweg, Waalweg, Stationsweg, Boezempad (nu baggerpad) kilpad naar werk.

Gebruikersavatar
opperhoofd
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48

Gebruikersavatar opperhoofd 02 mar 2015 12:24

Nou, de vakantie is weer voorbij.

Vanmorgen net weg, de parallelweg op en een groep scholieren tegemoet. Uiteraard naast elkaar over de breedte van de weg. Ik bellen en lawaai maken. Langs de eerste paar ging nog, ik reed op het randje van de weg. Daarna ineens een halve zool die niet oplette en nog verder op mijn weghelft kwam. Schrikkk... schouders tegen elkaar en BAM... Even omkijken, ligt er een op de grond. Die was na de botsing gevallen. Omgedraaid en gevraagd of het een beetje ging. Die lag nog even rustig op de grond, geen antwoord. Even later ging het wel weer. Even geholpen met opstaan en last van de arm. Niet van de botsing maar waarop was gevallen. Geen schaden en jas niet kapot. Gelukkig maar.

Op het moment vond ik het wel even zielig. Echter toen ik verder fietste had ik het idee van kijk dan ook uit als je een weggebruiker bent...
Morgen rijden er wel een paar scholieren rond die beter opletten. Hoop ik...

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 02 mar 2015 13:35

Dat is schrikken; gelukkig "zonder erg".
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39541
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 02 mar 2015 13:46

ilikebike schreef:
daniel1975 schreef:Het is helemaal geen landbouw-modder tijd nu....... Dus vraag mij dan af waar het wel vandaan komt.
Ze baggeren de sloten uit en dan rijden ze met zwaar geschut over de fietspaden. De bagger laten ze liggen.
Das volgens mij gewoon Waterschap die dat doet hoor..... heeft niets met de desbetreffende boeren te maken.
Less is bore

geertjeb
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 24 mar 2011 00:35

geertjeb 02 mar 2015 14:46

opperhoofd schreef:Nou, de vakantie is weer voorbij.

Vanmorgen net weg, de parallelweg op en een groep scholieren tegemoet. Uiteraard naast elkaar over de breedte van de weg. Ik bellen en lawaai maken. Langs de eerste paar ging nog, ik reed op het randje van de weg. Daarna ineens een halve zool die niet oplette en nog verder op mijn weghelft kwam. Schrikkk... schouders tegen elkaar en BAM... Even omkijken, ligt er een op de grond. Die was na de botsing gevallen. Omgedraaid en gevraagd of het een beetje ging. Die lag nog even rustig op de grond, geen antwoord. Even later ging het wel weer. Even geholpen met opstaan en last van de arm. Niet van de botsing maar waarop was gevallen. Geen schaden en jas niet kapot. Gelukkig maar.

Op het moment vond ik het wel even zielig. Echter toen ik verder fietste had ik het idee van kijk dan ook uit als je een weggebruiker bent...
Morgen rijden er wel een paar scholieren rond die beter opletten. Hoop ik...
Ja bloody anoying. Ik probeer ook altijd om voor de meute binnen te zijn. Het is echt gevaarlijk met die scholieren.

SVW
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 jan 2012 21:40

SVW 03 mar 2015 19:26

ilikebike schreef:Ik kom s'avonds uit mijn werk elke dag iemand tegen die met zijn onderarmen op zijn racestuur ligt en zijn handen ontspannen over zijn stuur laat hangen. Dat doet hij met wind mee en tegen. Dacht eerst dat hij een ligstuurtje had maar dat is niet het geval.. Ik vraag me af of het niet gevaarlijk is en of het wel zo prettig fietst. Je zit ook wel heel erg diep m.i.
Cancelara die heeft er ook zo,n handje van en dan met een heel peleton erachter.
Zelf heb ik heel wat km´s zo afgelegd, totdat ik een keer een boomwortel over het hoofd zag, die het asfalt een paar centimeter omhoog had gedrukt. Weer een mooi litteken erbij...

Supersix3_Raf
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 dec 2013 08:12

Supersix3_Raf 09 mar 2015 22:57

Ik ben op zoek naar een goede regenbroek om over mijn jeans aan te doen, liefst eentje waar je ook je schoenen mee kan beschermen tegen water. Ik rij zo'n 30km naar het werk en zou er graag droog aankomen. Misschien enkele tips voor een goede regenjas is ook welkom. Het is de bedoeling dat ik met een waterdichte jas en een waterdichte broek op kantoor aankom, de jas en de broek uit doe en onmiddellijk kan beginnen werken zonder hiervoor eerst nog te douchen.

roos1
Forum-lid
Berichten: 636
Lid geworden op: 17 mei 2006 09:24

roos1 10 mar 2015 06:28

Een regenjas / broek zweet altijd.
Je hoeft niet te douchen. Maar misschien even snel een ander shirtje.
Zweet je zo wie zo niet na 30 km? :)
Gr Roos

Supersix3_Raf
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 07 dec 2013 08:12

Supersix3_Raf 10 mar 2015 12:39

roos1 schreef:Een regenjas / broek zweet altijd.
Je hoeft niet te douchen. Maar misschien even snel een ander shirtje.
Zweet je zo wie zo niet na 30 km? :)
Het is de bedoeling om met de e-bike (Stromer ST2) naar het werk te fietsen als waardige vervanger voor de wagen....

DeletedUser01
Forum-lid
Berichten: 3500
Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11

DeletedUser01 13 mar 2015 20:49

Sinds een maand ook (weer) met de fiets naar het werk.

Afbeelding

Geen vervelende route, zeker niet deze week!

Plaats reactie