Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 10 feb 2016 15:51

RuudRuud schreef:
Pennino schreef:
wiggo schreef:
Ik rij nu op een ultimate cfx sl maat Large, lengte 1.84m en bbl 89...Frame past goed en kan met zadel nog alle kant op...Zou geen XL nemen moest ik van jou zijn....

Wat betreft de hoge wielen. Ik heb een 60mm set en weeg ook maar 63kg...Geen last, behalve als er veel wind staat, dan is het minder uiteraard...Maar een laag voorwiel is snel verandert.
Hmmm, de L is bijna dezelfde maten als mijn huidige fiets (56cm) zie ik, dat gaat niet echt opschieten dan.

Ik herinner me trouwens dat ik vaak last had van knieproblemen na periodes van veel fietsen, ook als ik met name het binnenblad gebruikte. Toen ben ik bij toeval geswitcht van 172,5cm cranks naar 170cm (ivm beschikbaarheid) en heb er sindsdien sowieso nooit meer last van gehad, terwijl de intensiteit en het aantal kilometers exponentieel zijn gestegen. Zou dat te maken kunnen hebben met het compenseren van een te korte reach met een kortere crank?
Waar zaten de problemen in je knie? Hoe openbaarde dit zich? Mijn gevoel zegt nu dat je je knieen / spieren / pezen niet de tijd hebt gegeven te wennen aan de krachten en ze gewoon overbelast hebt. Je cranklengte doet niet veel daarin. Die 2,5mm is te verwaarlozen.

Met jouw lange benen zou je eerder naar langere cranks moeten.
Van die zenuwpijn, vooral last van met zitten. Was na een paar dagen steeds wel weer over. Maar nu met hoger zadel en korte cranks geen last meer van.

Maar ik denk wel dat XL een kleiner risico is dan L, ergo een grotere maat een kleiner risico dan een kleinere maat?

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 10 feb 2016 21:13

De XL besteld, ook omdat die sowieso eerder voorradig is dan de L. Tweede week van maart de aflevering, ben benieuwd.

meuk
Forum-lid
Berichten: 1159
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 11 feb 2016 08:53

Grappig om de maat fiets te selecteren op basis van voorraad...

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 11 feb 2016 09:30

meuk schreef:Grappig om de maat fiets te selecteren op basis van voorraad...
Mocht deze niet goed zijn stuur ik hem gewoon terug. Klopt het wel, heb ik eerder m'n nieuwe fiets...

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9104
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 11 feb 2016 09:57

Pennino schreef:
meuk schreef:Grappig om de maat fiets te selecteren op basis van voorraad...
Mocht deze niet goed zijn stuur ik hem gewoon terug. Klopt het wel, heb ik eerder m'n nieuwe fiets...
Verstandig; gelukkig is Canyon supersnel met leveren en omruilen...

:roll:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 12 feb 2016 15:44

Ligt het nou aan mij of lijken Canyons ongelooflijk veel op factor bikes?

Afbeelding

Afbeelding

en:

Afbeelding

Afbeelding

Wie is nou geïnspireerd door wie?

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 feb 2016 15:54

Denk dat het aan jou ligt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 12 feb 2016 15:58

coen76 schreef:Ligt het nou aan mij of lijken Canyons ongelooflijk veel op factor bikes?
Wie is nou geïnspireerd door wie?
Het lijkt me niet dat een gigantisch bedrijf als Canyon ontwerpen zou 'stelen' van een kleine fietsenbouwer als Factor...
Ik kan je trouwens per direct 5 fietsen opnoemen die lijken op de Aeroad en 5 fietsen die op de Ultimate lijken.
De UCI legt strenge regels op voor kaders, dus je gaat hier niet gauw wereldschokkende veranderingen zien.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 feb 2016 16:14

Los daarvan, kijk eens naar de plaatjes.., naar de balhoofden, naar de seatstays (buiging/recht, aansluiting op zitbuis). Hoeken en voorbouw...

Ze hebben een diamant frame, wielen, stuur en zadel.. Dus ja, ze lijken op elkaar ;)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

coen76
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 mei 2015 14:32

coen76 12 feb 2016 19:18

Ik ben wel benieuwd welke 5 fietsen op de aeroad lijken, vind het een erg mooie fiets! Ik wilde zeker niet suggereren dat het ontwerp gestolen zou zijn, daarvoor zijn de verschillen ook weer te groot. Maar toevallig dacht ik bij beide factor bikes bij de eerste aanblik dat het Canyons waren.

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 12 feb 2016 21:11

coen76 schreef:Ik ben wel benieuwd welke 5 fietsen op de aeroad lijken, vind het een erg mooie fiets! Ik wilde zeker niet suggereren dat het ontwerp gestolen zou zijn, daarvoor zijn de verschillen ook weer te groot. Maar toevallig dacht ik bij beide factor bikes bij de eerste aanblik dat het Canyons waren.
Veel aero frames tegenwoordig? :-)
Giant Propel, Merida Reacto, ...
Ik moet bv direct denken aan de Isaac Element bij de Ultimate.
Zijn de modelnamen die ik uit het hoofd ken :D

MacE
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 29 nov 2014 07:13

MacE 13 feb 2016 08:35

Gisteren chat sessie gehad met Service Center Holsbeek (Belgique :D). Volgens de medewerker aan de andere kant van de lijn, zouden nagenoeg de meeste 'issues' en problemen van de laatste maanden achter de rug zijn. Ook de SAP/CRM historie zou achter de kiezen zijn. Denk dat ik het erop ga wagen en mij een Aeroad CF SLX 6.0 ga bestellen... Op hoop van zege! Levertijd 25-30 april, kan ik mee leven.

Plaats reactie