Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 01 mei 2016 11:33

Ventolin = salbutamol... En Ulissi had veel en veel meer dan 16-20 pufjes in zijn systeem :P
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 21 mei 2016 18:35

Uit het Giro 2016 topic aangezien het daar niet thuis hoort:

daniel1975 schreef:Eens zien of we de komende dagen nog een Landis-je gaan zien bij Valverde....
Niet zo zwartgallig daniel1975.

Landis had testosteron gebruikt op die 17de etappe TdF 2006 en dus terecht zijn zegen ontnomen.
Ik ben er echter heel erg van overtuigd dat Landis ook zonder testosteron die etappe zo had gereden. Landis had gewoon een slechte dag tijdens de 16de etappe (hongerklop?).

Landis was fysiek een veel groter talent dan Armstrong maar moest zich schikken naar hem en Bruyneel. Een talent is door die twee laatste tenonder gegaan.

Morgen is een 10km TT bergop en Valverde zou zich kunnen herpakken. Het hangt er allemaal vanaf waardoor hij vandaag niet kon volgen maar ik weiger doping als eerste aanname te adopteren anders dan kun je beter een potje bingo gaan kijken.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4940
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 21 mei 2016 19:08

Ben wel benieuwd naar het gemiddelde watt per kg morgen van de heren....

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39623
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 mei 2016 21:15

@zorro: was het niet in de tour van Bau&Lau dat Rodriquez ineens in de laatste week boven zichzelf uitsteeg na de rustdag?
En ik denk dat je je vergist in het (fysiek&mentale) effect van testosteron.
En cynisch tov Nibali ivm Astana en Valverde ivm zijn vrijwel bewezen historie is toch niet heel vreemd? Wat vandaag gebeurde kon je overigens wel een klein beetje verwachten; Valverde heeft vrijwel elke grote ronde een off-day wn Nibali rijdt hele seizoen al niet overtuigend. Wel respect voor zijn vasthoudendheid vandaag!
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 21 mei 2016 21:34

Zorro schreef:Uit het Giro 2016 topic aangezien het daar niet thuis hoort:

daniel1975 schreef:Eens zien of we de komende dagen nog een Landis-je gaan zien bij Valverde....
Niet zo zwartgallig daniel1975.

Landis had testosteron gebruikt op die 17de etappe TdF 2006 en dus terecht zijn zegen ontnomen.
Ik ben er echter heel erg van overtuigd dat Landis ook zonder testosteron die etappe zo had gereden. .
Bijna met je eens: hij had inderdaad zonder testosteron ook die etappe gewonnen. Hij is idd gepakt op[ testosteron maar hij had natuurlijk heel veel meer gepakt.

Regards From EP
Afbeelding

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 19:35

Niets met koersen te maken, maar ik zag net die Dafne Schippers lopen. Zo dominant t.o.v. haar tegenstanders... het kan, maar bij mij roept zoiets altijd vraagtekens op. Anyway, mooie zondag zo...
is het fietsen aan het her-ontdekken

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 22 mei 2016 19:54

En Kruiswijk is op basis van gisteren en vandaag ook verdacht, lijkt me.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 22 mei 2016 20:07

J.Edge87 schreef:Niets met koersen te maken, maar ik zag net die Dafne Schippers lopen. Zo dominant t.o.v. haar tegenstanders... het kan, maar bij mij roept zoiets altijd vraagtekens op. Anyway, mooie zondag zo...
Erik schreef:En Kruiswijk is op basis van gisteren en vandaag ook verdacht, lijkt me.

Vind het een beetje ongepast om zonder onderbouwing sporters te beschuldigen van doping.
o'7o

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 22 mei 2016 20:08

Ik vind mijn clubgenoten ook verdacht, er reden gisteren een paar harder dan mij.


Regards From EP
Afbeelding

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 20:24

Ik beschuldig niemand... maar ach, een vraagteken bij een prestatie zetten mag niet?

Nee nee, dan komen de kinderachtige reacties. Prima joh, dat stimuleert echt mensen om kritisch te zijn -not-. Hopelijk voor jou donder je niet van je roze wolk af wat die buitengewone prestaties betreft...kan hard aankomen.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 mei 2016 20:25

Douglas schreef:
J.Edge87 schreef:Niets met koersen te maken, maar ik zag net die Dafne Schippers lopen. Zo dominant t.o.v. haar tegenstanders... het kan, maar bij mij roept zoiets altijd vraagtekens op. Anyway, mooie zondag zo...
Erik schreef:En Kruiswijk is op basis van gisteren en vandaag ook verdacht, lijkt me.

Vind het een beetje ongepast om zonder onderbouwing sporters te beschuldigen van doping.
Overal mogen vraagtekens bij gezet worden maar als het Nederlandse namen zijn dan ineens niet? Dan is het zelfs ongepast. Mag ik je de vraag stellen om eens eerlijk diep te graven in jezelf en dan hier nog eens op te antwoorden? De reden dat zo,n opmerking wordt geplaatst is niet dat ze denken dát deze sporters pakken, maar dat het juist ongepast is om andere sporters wel af te mogen rekenen, op te mogen speculeren, maar bij nl ers die ook een opvallende goede prestatie leveren niet. In feite is jouw post ongepaster dan degene waar je op reageert.

Ik ben ook dolblij met Daphne en Steven hoor. Net als de posters waar jij op reageerde schat ik zo in.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 22 mei 2016 20:42

Ik heb niet aangegeven dat nationaliteit een rol speelt. Dat maak je er zelf van.

Het gaat mij om het principe dat je een beschuldiging moet onderbouwen. Het feit dat iemand er dominant uitziet vind ik nu niet bepaald een overtuigend argument. Kom dan met een berekening waaruit blijkt dat de wattages wel erg hoog zijn of met een andere onderbouwing. Kritisch zijn doe je ook met argumenten en niet op een Wilderiaans onderbuik gevoel.

En of het nu Nibali, Daphne of andere topsporter is maakt mij niet zo veel uit.
o'7o

Plaats reactie