Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 20:47

Onderbouwing: de meters verschil met de concurrentie die onderling dicht bij elkaar lopen. Zo goed? Maar meer onderbouwen kan ik niet. Ken t meisje verder niet.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2016 20:52

voor mij geldt: onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar wat ik daarbij wel lastig vind is dat ervaringen uit het verleden er toch vaak op wezen dat als sporters met kop en schouders boven de rest uitstaken er vaak achteraf iets aan de hand bleek. Dat met kop en schouders moet dan wel op een wedstrijd slaan waar de toppers verzameld waren natuurlijk.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 20:58

monsieurpinot schreef:voor mij geldt: onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar wat ik daarbij wel lastig vind is dat ervaringen uit het verleden er toch vaak op wezen dat als sporters met kop en schouders boven de rest uitstaken er vaak achteraf iets aan de hand bleek. Dat met kop en schouders moet dan wel op een wedstrijd slaan waar de toppers verzameld waren natuurlijk.
Zeker onschuldig tot tegendeel bewezen is. Maar in het verleden waren vaak bijzondere prestaties: too good to be clean.

Maar ik snap werkelijk niet dat ik bij een prestatie geen vraagtekens mag zetten... we zijn jaren bedonderd door LA die oom altijd zogezegd clean was
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39626
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mei 2016 21:12

Als DS tussen de ECHTE concurrenten loopt is het een ander verhaal.
Dan is het echt marginaal en verliest ze ook gewoon wel eens.
Less is bore

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2016 21:13

daniel1975 schreef:Als DS tussen de ECHTE concurrenten loopt is het een ander verhaal.
Dan is het echt marginaal en verliest ze ook gewoon wel eens.
+1 precies

monsieurpinot schreef:Dat met kop en schouders moet dan wel op een wedstrijd slaan waar de toppers verzameld waren natuurlijk.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 21:16

Oke. Jullie hebben er vast meer verstand van.
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 22 mei 2016 21:25

J.Edge87 schreef:Oke. Jullie hebben er vast meer verstand van.
waar lees je dat? volgens mij zeg ik nergens dat jij bepaalde prestaties niet in twijfel mag trekken. Maar juist wel interessant om juist daarover in discussie te zijn toch? Zou kunnen dat jij dan je mening vervolgens moet bijstellen, of ik.

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 21:29

Haha ik trok die conclusie omdat ik dacht dat het een belangrijke wedstrijd was met topatleten. Maar jullie weten blijkbaar dat de toppers niet meeliepen. Dus.... blijkt het dat jullie er meer verstand van hebbem dan ik. Zo vaak volg ik atletiek ook weer niet... ;-)
is het fietsen aan het her-ontdekken

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 mei 2016 21:36

Douglas schreef:Ik heb niet aangegeven dat nationaliteit een rol speelt. Dat maak je er zelf van.

Het gaat mij om het principe dat je een beschuldiging moet onderbouwen. Het feit dat iemand er dominant uitziet vind ik nu niet bepaald een overtuigend argument. Kom dan met een berekening waaruit blijkt dat de wattages wel erg hoog zijn of met een andere onderbouwing. Kritisch zijn doe je ook met argumenten en niet op een Wilderiaans onderbuik gevoel.

En of het nu Nibali, Daphne of andere topsporter is maakt mij niet zo veel uit.
Dan kun je nooit een beschuldiging doen (of vermoeden uitspreken) want niemand hier is in staat het te onderbouwen. Dat kunnen zelfs speciaal daartoe opgerichte organen maar mondjesmaat en vaak jaren na de zaak realiseren. Blijf ik het toch wat opvallend vinden dat je het nu voor de genoemde sporters opneemt. In dit topic zijn al heel wat namen voorbij gekomen, en zullen dat ook nog wel gaan doen in de toekomst.
Afbeelding

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 22 mei 2016 21:48

Overigens was mijn opmerking over Kruiswijk sarcastisch bedoeld. Ik vond de ongefundeerde opmerking over DS namelijk nergens op slaan, net als alle andere keren dat er naar aanleiding van een overwinning door zelfbenoemde experts wordt geconcludeerd dat er wel gebruikt MOET zijn. Word ik nogal moe van.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
J.Edge87
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 21 jul 2015 12:57

Gebruikersavatar J.Edge87 22 mei 2016 21:50

Erik schreef:Overigens was mijn opmerking over Kruiswijk sarcastisch bedoeld. Ik vond de ongefundeerde opmerking over DS namelijk nergens op slaan, net als alle andere keren dat er naar aanleiding van een overwinning door zelfbenoemde experts wordt geconcludeerd dat er wel gebruikt MOET zijn. Word ik nogal moe van.
Leer het verschil tussen vraagtekens en conclusie maar eens.... :shock:
is het fietsen aan het her-ontdekken

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 22 mei 2016 21:51

Sieper schreef:
Dan kun je nooit een beschuldiging doen (of vermoeden uitspreken) want niemand hier is in staat het te onderbouwen.
En precies omdat je het niet kunt onderbouwen mag je geen beschuldigingen uiten.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Plaats reactie