Cervélo
Ik heb een Cannondale CAAD 10 en een Cervelo S3 (2014). De CAAD 10 vind ik echt een fantastische fiets en dan te bedenken dat het een aluminium fiets is. Ik kan me dus alleen maar voorstellen dat een SuperSix helemaal geweldig is.
De Cervelo is voor mijn gevoel iets strakker (en met mijn lichaamsmaten ziet hij er in dezelfde afstelling iets beter uit) en is iets lichter, maar aangezien de CAAD met 105 en Eurus is afgemonteerd en de S3 met Red en Zipp 303 is de vergelijking behoorlijk scheef.
Of het nu een S3, S5, of een SuperSix EVO wordt; kan niet mis gaan. Zijn allemaal top fietsen. Kijk naar wat je mooi vindt. De CAAD 10 zal waarschijnlijk een stapje achteruit zijn t.o.v. je huidige SuperSix al zal het niet veel zijn. Cento Uno kan ik niets over zeggen.
De Cervelo is voor mijn gevoel iets strakker (en met mijn lichaamsmaten ziet hij er in dezelfde afstelling iets beter uit) en is iets lichter, maar aangezien de CAAD met 105 en Eurus is afgemonteerd en de S3 met Red en Zipp 303 is de vergelijking behoorlijk scheef.
Of het nu een S3, S5, of een SuperSix EVO wordt; kan niet mis gaan. Zijn allemaal top fietsen. Kijk naar wat je mooi vindt. De CAAD 10 zal waarschijnlijk een stapje achteruit zijn t.o.v. je huidige SuperSix al zal het niet veel zijn. Cento Uno kan ik niets over zeggen.
Cervélo & Cannondale
Hoi Jeroenr,
Dank voor je heldere informatie. De Cervelo als earo racer en de Cannondale SS zijn eigenlijk niet te vergelijken. Alle 2 mooie fietsen maar een ander doel.
Ik ga er nog even goed over denken en houd het forum op de hoogte als er iets nieuws komt.
Dank voor je heldere informatie. De Cervelo als earo racer en de Cannondale SS zijn eigenlijk niet te vergelijken. Alle 2 mooie fietsen maar een ander doel.
Ik ga er nog even goed over denken en houd het forum op de hoogte als er iets nieuws komt.
De tweede in de schuur..
M'n trainingsfiets, winterfiets, kilometervreter en woon-werk-buddy
Frame: Cervelo S2
Vork: 3T Funda Pro
Zadelpen: Cervelo
Stuur: 3T Ergonova Team Carbon 440 mm
stuurpen: 3T ARX Team 120 mm - 6 gr
Voorderailleur: SRAM Force
Achterderailleur: SRAM Force
Shifters: SRAM Force
Crankstel: SRAM Force GXP 172,5mm
Bottom Bracket: SRAM GXP
Remhoeven: SRAM Force
Kettingbladen: Rotor QXL (binnenkort gewone Q-Rings)
Ketting: Shimano Dura Ace
Cassette: Shimano Ultegra 12-25
Pedalen: Shimano Ultegra Carbon
Wielset: FarSports 60 mm met EDhub
Snelspaners: Titanium
Bidonhouders: BBB Flexcage GRP
Banden: Continental GP4000SII
Zadel: Fizik Arione Antares K:ium
Stuurlint: Fizik (binnenkort Microtex, staat toch beter vind ik..)
Morgen wordt de S5 afgebouwd, dus volgen daar plaatjes van.
Uiteindelijk toch besloten dat de R3SL weg gaat, en stom toevallig eigenlijk twee R3 frames gekocht dus die bouw ik ook beiden op
Die volgen ook nog over een tijdje
M'n trainingsfiets, winterfiets, kilometervreter en woon-werk-buddy
Frame: Cervelo S2
Vork: 3T Funda Pro
Zadelpen: Cervelo
Stuur: 3T Ergonova Team Carbon 440 mm
stuurpen: 3T ARX Team 120 mm - 6 gr
Voorderailleur: SRAM Force
Achterderailleur: SRAM Force
Shifters: SRAM Force
Crankstel: SRAM Force GXP 172,5mm
Bottom Bracket: SRAM GXP
Remhoeven: SRAM Force
Kettingbladen: Rotor QXL (binnenkort gewone Q-Rings)
Ketting: Shimano Dura Ace
Cassette: Shimano Ultegra 12-25
Pedalen: Shimano Ultegra Carbon
Wielset: FarSports 60 mm met EDhub
Snelspaners: Titanium
Bidonhouders: BBB Flexcage GRP
Banden: Continental GP4000SII
Zadel: Fizik Arione Antares K:ium
Stuurlint: Fizik (binnenkort Microtex, staat toch beter vind ik..)
Morgen wordt de S5 afgebouwd, dus volgen daar plaatjes van.
Uiteindelijk toch besloten dat de R3SL weg gaat, en stom toevallig eigenlijk twee R3 frames gekocht dus die bouw ik ook beiden op
Die volgen ook nog over een tijdje
De S5 zou normaal vandaag klaar zijn, ware het niet dat de kabelgeleider onder het frame spoorloos verdwenen is, die dinsdag maar eentje gaan regelen.
Ik merk wel dat de QXL's iets meer gewenning vragen om mee te "leren" fietsen vanwege de grotere ovaliteit maar ik moet wel bekennen dat ik een voorstander ben van de Q Rings. Ook met vermogensmeter merkbaar van de een op de andere dag om en nabij de 10 meer. Stages was geijkt, en ook daarna nog even terug gegaan naar rond om het tegendeel weer te bewijzen. Ik ben wel fan van die dingen, des te meer omdat ik ook voel dat mijn benen frisser zijn na het fietsen. Wat men zegt over de XL's dat deze meer voor intervals, sprints etc zijn kan ik wel beamen - de normale Q Rings voelen voor mij ook iets beter aan in een lange training al heb ik er vandaag 3u15m mee gemaakt zonder problemen en is het na de bocht makkelijk in het aanzetten.
Ik merk wel dat de QXL's iets meer gewenning vragen om mee te "leren" fietsen vanwege de grotere ovaliteit maar ik moet wel bekennen dat ik een voorstander ben van de Q Rings. Ook met vermogensmeter merkbaar van de een op de andere dag om en nabij de 10 meer. Stages was geijkt, en ook daarna nog even terug gegaan naar rond om het tegendeel weer te bewijzen. Ik ben wel fan van die dingen, des te meer omdat ik ook voel dat mijn benen frisser zijn na het fietsen. Wat men zegt over de XL's dat deze meer voor intervals, sprints etc zijn kan ik wel beamen - de normale Q Rings voelen voor mij ook iets beter aan in een lange training al heb ik er vandaag 3u15m mee gemaakt zonder problemen en is het na de bocht makkelijk in het aanzetten.
Thanks voor de info, dan houd ik mijn Q rings gewoon.Daveke2 schreef:De S5 zou normaal vandaag klaar zijn, ware het niet dat de kabelgeleider onder het frame spoorloos verdwenen is, die dinsdag maar eentje gaan regelen.
Ik merk wel dat de QXL's iets meer gewenning vragen om mee te "leren" fietsen vanwege de grotere ovaliteit maar ik moet wel bekennen dat ik een voorstander ben van de Q Rings. Ook met vermogensmeter merkbaar van de een op de andere dag om en nabij de 10 meer. Stages was geijkt, en ook daarna nog even terug gegaan naar rond om het tegendeel weer te bewijzen. Ik ben wel fan van die dingen, des te meer omdat ik ook voel dat mijn benen frisser zijn na het fietsen. Wat men zegt over de XL's dat deze meer voor intervals, sprints etc zijn kan ik wel beamen - de normale Q Rings voelen voor mij ook iets beter aan in een lange training al heb ik er vandaag 3u15m mee gemaakt zonder problemen en is het na de bocht makkelijk in het aanzetten.
Succes met het vinden van je kabelgeleider en ben benieuwd naar het resultaat.
Hij mist enkel de ketting, maar het ziet er erg gaaf uit, snel vooral
Hopelijk snel weer plaatjes!
Bij de S2 komen binnenkort ook weer gewone Q Rings erop, en de QXL's leg ik in de doos reservespullen (praktisch alles wat ik nodig heb om straks een S1 of een extra S2 op te bouwen als ik het frame tegen kom..)
Hopelijk snel weer plaatjes!
Bij de S2 komen binnenkort ook weer gewone Q Rings erop, en de QXL's leg ik in de doos reservespullen (praktisch alles wat ik nodig heb om straks een S1 of een extra S2 op te bouwen als ik het frame tegen kom..)
Is de informatie op de website niet uptodate voor de modellen van 2015?
bvb. de S2 http://www.cervelo.com/media/docs/S2-48 ... 6f5b-0.pdf
De geometrie voor de andere fietsen vind je, startend op deze pagina
http://www.cervelo.com/en/support/products.html
bvb. de S2 http://www.cervelo.com/media/docs/S2-48 ... 6f5b-0.pdf
De geometrie voor de andere fietsen vind je, startend op deze pagina
http://www.cervelo.com/en/support/products.html