Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Interessante vraag en tegelijk ook weer niet. Zitbuis is voor de passing bij een sloping frame totaal onbelangrijk (daarom neem Cervelo deze ook niet mee). Balhoofd en bovenbuis bepalen of een frame je past. Bij cervelo is de zitbuis doorgaans zo'n 4-4.5 cm korter dan de opgegeven framemaat.
Iemand ervaring met de nieuwe S2?
Casus, kleurstelling S3 vind ik niet mooi en de S5 is prijzig (wel heel mooi)
Als de S2 goed, stijf en licht is kan ik de onderdelen over bouwen op een ander frame en de S2 met Ultegra (misschien DI2) of DA (misschien DI2) opbouwen. Weet nog niet welk ik bedrag dan kom maar het gaat mij nu om de eigenschappen en ervaringen van de S2
Casus, kleurstelling S3 vind ik niet mooi en de S5 is prijzig (wel heel mooi)
Als de S2 goed, stijf en licht is kan ik de onderdelen over bouwen op een ander frame en de S2 met Ultegra (misschien DI2) of DA (misschien DI2) opbouwen. Weet nog niet welk ik bedrag dan kom maar het gaat mij nu om de eigenschappen en ervaringen van de S2
Mijn 54cm S3 uit 2014 heeft een zitbuis van 49,5cm.Soap schreef:Specialized dan weer wel als ik even snel de Tarmac check maar dan houd ik voor het idee die 4-4,5 cm aan. Maar als iemand toevallig dit kan nameten, zou super zijn.
Cervelo S3 2014 - Campagnolo Super Record | Ridley X-Night cyclocross - Sram Force/Red
Dank je Joseph!joseph schreef:Mijn 54cm S3 uit 2014 heeft een zitbuis van 49,5cm.Soap schreef:Specialized dan weer wel als ik even snel de Tarmac check maar dan houd ik voor het idee die 4-4,5 cm aan. Maar als iemand toevallig dit kan nameten, zou super zijn.
Update: Iemand heel toevallig een 56?
Laatst gewijzigd door Soap op 10 mar 2015 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
emand ervaring met de nieuwe S2?
Casus, kleurstelling S3 vind ik niet mooi en de S5 is prijzig (wel heel mooi)
Als de S2 goed, stijf en licht is kan ik de onderdelen over bouwen op een ander frame en de S2 met Ultegra (misschien DI2) of DA (misschien DI2) opbouwen. Weet nog niet welk ik bedrag dan kom maar het gaat mij nu om de eigenschappen en ervaringen van de S2
Over smaak valt niet te twisten maar de S2 is gewoon een S3 met een goedkopere (en optisch te dunne) vork. S3 is een beter uitgewogen combinatie en dat was voor mij belangrijker dan een verflaagje (maar ieder het zijne).
sharkman113 schreef:emand ervaring met de nieuwe S2?
Casus, kleurstelling S3 vind ik niet mooi en de S5 is prijzig (wel heel mooi)
Als de S2 goed, stijf en licht is kan ik de onderdelen over bouwen op een ander frame en de S2 met Ultegra (misschien DI2) of DA (misschien DI2) opbouwen. Weet nog niet welk ik bedrag dan kom maar het gaat mij nu om de eigenschappen en ervaringen van de S2
Over smaak valt niet te twisten maar de S2 is gewoon een S3 met een goedkopere (en optisch te dunne) vork. S3 is een beter uitgewogen combinatie en dat was voor mij belangrijker dan een verflaagje (maar ieder het zijne).
Vandaar de vraag Sharkman, het gaat mij om de rijeigenschappen en ervaringenvan de S2.
Om gelijk de S3 te laten overspuiten omdat de kleur mij niet aanstaat gaat mij te ver, dan neem ik gelijk wel de S5 die mij ook het meeste aanspreekt..
Ik weet wel dat vorig seizoen een aantal renners van Garmin (in ieder geval Martin en Millar) de S3 prefereerde boven de S5, vooral vanwege het comfort. Met de S3 krijg je hoogstwaarschijnlijk het meeste waar voor je geld bij Cervélo.
Wel jammer dat ze hem niet in een paar andere kleuren aanbieden want ik vind het blauw van de S2 ook een stuk mooier dan het rood van de S3.
Wel jammer dat ze hem niet in een paar andere kleuren aanbieden want ik vind het blauw van de S2 ook een stuk mooier dan het rood van de S3.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik heb een 2015 S3 en had zowel de S5 als de oude S3 Sl. De S5 vond ik een redelijke teleurstelling, knalhard en gewoon geen lekkere allroundfiets (en eigenlijk enkel top op strak asfalt). De oude S3 is ook geen slechte fiets maar kwam op een aantal punten qua stijfheid gewoon niet goed uit de verf (maar reed wel lekker). De S3 is gewoon een alleskunner en laat ik dat rood nou juist mooi vinden (net als de allereerste knalrode S3 nog steeds de mooiste is)
Deze van Jack Bobridge mag er ook in het rood zeker zijn:
Ik vind het alleen raar dat op je bij veel frames in deze prijsklasse maar 1 of 2 keuzes hebt als het op de kleur aankomt, smaken verschillen nu eenmaal. Wat dat betreft hebben de Italianen het vaak beter begrepen.
Ik vind het alleen raar dat op je bij veel frames in deze prijsklasse maar 1 of 2 keuzes hebt als het op de kleur aankomt, smaken verschillen nu eenmaal. Wat dat betreft hebben de Italianen het vaak beter begrepen.
Campagnolo Ultra Dork
De S3 staat zeker hoog op het lijstje mocht ik mijn Kuota kharma vervangen reden geometrie komt redelijk overeen voor mijn gevoel.
Daarbij verwacht ik dat de S3 een tikkeltje stijver is en aanvoelt.
Zou hem wel eens in het geheel grijs willen zoals de achterzijde nu is en met Zwarte deals.
Daarbij verwacht ik dat de S3 een tikkeltje stijver is en aanvoelt.
Zou hem wel eens in het geheel grijs willen zoals de achterzijde nu is en met Zwarte deals.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.