Pagina 990 van 1091

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 23 mar 2015 11:07
door sprint100
[quote="gestel51"]Bedankt voor de reacties. Niet iedereen hoeft altijd positief te zijn zolang ik er zelf maar tevreden mee ben!


Precies daar gaat het uiteindelijk om, jij gaat erop fietsen!

Afbeelding

Met nog wat andere onderdelen kan je deze fiets van Thor prima namaken. Mooi fietsje!

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 28 mar 2015 15:43
door MichaelM
Nog iemand Cervelo nieuws?

Daveke2, jij zal vast nog wel een fiets hebben opgebouwd :D

Cervelo S5 Di2 met een meerprijs van € 2000,-- op de mechanische is to much :roll:
makkelijk terug te verdienen met inruil van de mechanische zaken naar Di2.

Weet iemand of er een opzetstuur op het stuur van S5 2015 gezet kan worden?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 28 mar 2015 17:48
door Daveke2
Ik ben nu idd bezig met een S1 op te bouwen waar ik al lang naar op zoek was :D

Meer een fiets voor als het echt donders-slecht weer is, en voor permanent op de Kickr te gaan zetten. SRAM Rival met Rotor QXL's, 3T Ergonova stuur en ARX pen van de Pro serie, een Fizik Antares en Aksium wielen

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 28 mar 2015 18:52
door MichaelM
We wachten de foto's weer af Daveke2 :geek:

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 29 mar 2015 09:09
door jeroenr
Ik ben benieuwd naar de foto's Daveke2! Ik ben zelf ook een tijd op zoek geweest naar een S1, maar omdat hij niet (meer) te leveren was uiteindelijk voor een CAAD 10 gegaan. Mooi kader zo een S1!

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 30 mar 2015 08:48
door Monza36
ik kan voor een goed bedrag een Cervelo S5 (met sram) aanschaffen maar ben niet zo bekend met de rij-eigenschappen van deze fiets. Het betreft een 56cm uit 2012.
Wel een aantal reviews gelezen maar is er iemand die een S5 heeft die iets kan zeggen over de rij-eigenschappen?
Momenteel heb ik een Wilier Cento1 SR (redelijk stijf en redelijk comfortabel)

De bedoeling is dat deze S5 mijn winterfiets gaat worden (met zo nu en dan een keertje in de zomer)..

dank

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 30 mar 2015 09:10
door Daveke2
Ik heb een S5 VWD met SRAM Red uit 20212 als zomerfiets, voor het vlakke :)

Het is echt een knetterhard frame, totaal niet comfortabel maar ook niet superstijf. Ik vind mijn S2 uit 2009 stijver aanvoelen. Echter, ik vind de iets mindere stijfheid op de S5 ook weer niet vervelend aanvoelen. Het is wel een ontzettend snelle fiets. Ik heb hem onlangs in een triatlon gebruikt (niet stayer) met 88 mm hoge wielen en het was echt een raket. Het is wel duidelijk te zien aan de snelheden of ik op mn S2 of S5 heb gezeten, scheelt zomaar 1,5 km p/uur in het voordeel van de S5 zonder dat mijn vermogen is gestegen tov de S2.

Ik ben zelf 1m88, en weeg 78 kg maar ik kan me voorstellen dat als je klein en tenger bent en ook nog eens hoge wielen in de S5 steekt dat ie met je aan de haal kan gaan. Het is namelijk best een "zeil" in de zijwinden. Ik heb wel een paar keer een momentje gehad dat ik mn stuur even goed vast moest houden. M'n gevoel zegt dat het meer te maken had met de 88 mm wielen dan de Cervelo, maar goed.

Als het bedrag goed is, doe je er geen miskoop mee denk ik. Is het de gewone, team of vwd variant?

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 30 mar 2015 09:53
door Monza36
Daveke2 schreef:Ik heb een S5 VWD met SRAM Red uit 20212 als zomerfiets, voor het vlakke :)

Het is echt een knetterhard frame, totaal niet comfortabel maar ook niet superstijf. Ik vind mijn S2 uit 2009 stijver aanvoelen. Echter, ik vind de iets mindere stijfheid op de S5 ook weer niet vervelend aanvoelen. Het is wel een ontzettend snelle fiets. Ik heb hem onlangs in een triatlon gebruikt (niet stayer) met 88 mm hoge wielen en het was echt een raket. Het is wel duidelijk te zien aan de snelheden of ik op mn S2 of S5 heb gezeten, scheelt zomaar 1,5 km p/uur in het voordeel van de S5 zonder dat mijn vermogen is gestegen tov de S2.

Ik ben zelf 1m88, en weeg 78 kg maar ik kan me voorstellen dat als je klein en tenger bent en ook nog eens hoge wielen in de S5 steekt dat ie met je aan de haal kan gaan. Het is namelijk best een "zeil" in de zijwinden. Ik heb wel een paar keer een momentje gehad dat ik mn stuur even goed vast moest houden. M'n gevoel zegt dat het meer te maken had met de 88 mm wielen dan de Cervelo, maar goed.

Als het bedrag goed is, doe je er geen miskoop mee denk ik. Is het de gewone, team of vwd variant?
ik weet dat het verschil zit in gewicht maar hoe t is dit te herkennen? Heeft de VWD een andere vork?

overigens er komen wel hoge wielen in maar geen 88.. (anders waai ik bij de geringste wind al weg)...

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 30 mar 2015 12:18
door Daveke2
Ik dacht de lay-up van het carbon iets anders was, maar als je het mij vraagt produceren ze gewoon 1000 frames en wegen ze die stuk voor stuk, de lichtste worden de VWD's, de middenmoot de teams en de zwaarste de "normale"

Voor zover ik weet hebben ze allemaal dezelfde vork, maar zullen ze die gewichtscriteria daar ook toepassen

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 30 mar 2015 20:12
door sharkman113
Vwd zal wel door de meest getalenteerde chinees in de Giant fabriek zijn samengesteld :mrgreen:

Kan me overigens weinig slechtere "winterfietsen" voorstellen als een S5 (gemaakt voor heel hard fietsen op vlakke wegen met mooi asfalt).

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 30 mar 2015 22:24
door Monza36
sharkman113 schreef:Vwd zal wel door de meest getalenteerde chinees in de Giant fabriek zijn samengesteld :mrgreen:

Kan me overigens weinig slechtere "winterfietsen" voorstellen als een S5 (gemaakt voor heel hard fietsen op vlakke wegen met mooi asfalt).
nou ja.. winterfiets.. ik zeg het wel maar als deze beter voelt dan mijn wilier... tja...

Re: Cervélo Topic

Geplaatst: 30 mar 2015 22:45
door Daveke2
Ik persoonlijk zou mijn S5 ook niet als winterfiets willen gebruiken.. Niet echt ideaal daarvoor :)