Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen

robbiey
Forum-lid

robbiey 27 apr 2016 08:15

wat een weer zeg! maar ja het meeste valt ernaast zeg ik altijd maar...

Wolfhound32
Forum-lid

Gebruikersavatar Wolfhound32 27 apr 2016 09:58

Nooit heeft het KNMI het bij het rechte eind. Valt mij op dat met kloteweer ze het toch vaak lang en goed kunnen voorspellen.
Of zie ik het nu te zwart?
Ach ik denk dat ik er gewoon helemaal klaar mee ben, ondanks het feit dat het normaal voor de tijd van het jaar is. ;)

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 27 apr 2016 10:21

Hier in Noord Holland ziet het er voor de komende uren eigenlijk goed uit, wel koud.
Ik stap om 11.00 uur op.

Edit: Weer terug met 63 km en 30,5 gemiddeld.
Geen drupje regen en vrij zonnig.....
Buienradar een paar uur vooruit is toch aardig goed.
Laatst gewijzigd door Keezx op 27 apr 2016 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 27 apr 2016 10:39

Wolfhound32 schreef:Nooit heeft het KNMI het bij het rechte eind. Valt mij op dat met kloteweer ze het toch vaak lang en goed kunnen voorspellen.
Of zie ik het nu te zwart?
Ach ik denk dat ik er gewoon helemaal klaar mee ben, ondanks het feit dat het normaal voor de tijd van het jaar is. ;)
Ondanks het feit dat het normaal voor de tijd van het jaar is. ;) ???? Dat meen je niet.! :mrgreen:
Ik zit al een paar dagen te wachten om tussen de buien door te gaan rijden, maar het komt er maar niet van. Was gisteren even bij de Fietsenhandel (ShimanoServiceCentrum) in het centrum en op de heenweg een regenbui en op de terugweg een regenbui. Ik woon op 5min. fietsen van het centrum.! :x
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

JoostG
Forum-lid

JoostG 27 apr 2016 11:20

Ik heb de afgelopen 5 dagen op de fiets gezeten en iedere dag werd het ietsje natter en slechter. Er zit dus in zekere zin een stijgende lijn in :-)
Inmiddels ben ik erg bedreven in het mijn gezicht afwenden van hagel. Weer of geen weer, ik pak de cyclocrosser vandaag nog even.

Sent from my iPhone using Tapatalk
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2016 12:28

Slecht weer voorspellen is redelijk makkelijk; zo'n depressie/regenfront kiest vaak redelijk klassieke lijnen en is dus goed te voorspellen. Die enkele mooie dag in het voorjaar is wat lastiger omdat alles net op z'n plek moet vallen.
En eerlijk = eerlijk; dit voorjaar zitten ze redelijk vaak op je juiste spoor.
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 27 apr 2016 18:22

Geloof me vroeger was alles slechter! Ik heb Koninginnedag 1970 nog meegemaakt :mrgreen:
Oranjekoers in Zwijndrecht. KOUD, KOUD, KOUD Was ook een avondkoers. Tering wat koud.
Ik fietste net en was met korte mouwen gestart. Van m'n premie gelijk mouwstukken gekocht :mrgreen:

Komende dagen ga ik het mezelf niet te moeilijk maken wat het weer betreft. Even een mini Tacx op MP gescoord.

Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2016 18:34

Ja ja oude man; mijn ouders beginnen ook bij elke sneeuwvlok over winter '62-'63 :D
Less is bore

marcuse
Forum-lid

Gebruikersavatar marcuse 27 apr 2016 19:17

Vanmiddag op de MTB het bos bij Nijmegen in geweest. Het weer viel ontzettend mee. Wel wind, maar niet echt koud. Van tijd tot tijd zon en dan gewoon lekker. En op een paar druppels na gewoon droog. Maar het wat wel erg rustig in het bos. Maar een paar MTBers gezien. Nattigheid in het bos viel ook mee.

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 27 apr 2016 20:28

daniel1975 schreef:Slecht weer voorspellen is redelijk makkelijk; zo'n depressie/regenfront kiest vaak redelijk klassieke lijnen en is dus goed te voorspellen. Die enkele mooie dag in het voorjaar is wat lastiger omdat alles net op z'n plek moet vallen.
De weersvoorspellingen kloppen tegenwoordig wel voor 95% van de gevallen.
Maar het is vergelijkbaar met het fabeltje dat de treinen niet op tijd rijden.
Die enkele keer dat dat het geval is wordt breed uitgemeten en blijft bij waardoor het verkeerde beeld daarover ontstaat.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 27 apr 2016 20:37

Gastheerg schreef:Geloof me vroeger was alles slechter! Ik heb Koninginnedag 1970 nog meegemaakt :mrgreen:
Oranjekoers in Zwijndrecht. KOUD, KOUD, KOUD Was ook een avondkoers. Tering wat koud.
Ik fietste net en was met korte mouwen gestart. Van m'n premie gelijk mouwstukken gekocht :mrgreen:

Komende dagen ga ik het mezelf niet te moeilijk maken wat het weer betreft. Even een mini Tacx op MP gescoord.

Afbeelding
Die had mijn buurman van 90 ook. Iedere dag een half uurtje sporten met een sigaretje erbij.

Let vooral op high tech regeling van het weerstandsniveau :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 apr 2016 20:58

Quarantanove schreef:
daniel1975 schreef:Slecht weer voorspellen is redelijk makkelijk; zo'n depressie/regenfront kiest vaak redelijk klassieke lijnen en is dus goed te voorspellen. Die enkele mooie dag in het voorjaar is wat lastiger omdat alles net op z'n plek moet vallen.
De weersvoorspellingen kloppen tegenwoordig wel voor 95% van de gevallen.
Maar het is vergelijkbaar met het fabeltje dat de treinen niet op tijd rijden.
Die enkele keer dat dat het geval is wordt breed uitgemeten en blijft bij waardoor het verkeerde beeld daarover ontstaat.
Als weerliefhebber/volger zou ik die statistieken wel eens willen zien...
Less is bore

Plaats reactie