Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

waterman
Forum-lid

waterman 23 jun 2010 01:12

Heerlijke anderhalf uur avond training gedaan, met wat tempo blokken. Komende tijd
hopelijk nog veel meer fietsgenot s'avonds. laatste 5 km. wat uitgereden naar huis, en
bij thuiskomst in een roes, wat een lekker gevoel is dat.

arepol
Forum-lid

arepol 23 jun 2010 11:57

[quote="Stephan68"]Vanavond weer het wekelijkse rondje Westland met de gecombineerde A- en B-ploeg van de club. We waren in totaal met ongeveer 25-30 rijders.

Totaal 45 kilometer met een gemiddelde van 31 kilometer per uur. Was een snel rondje naar mijn mening. Wat rijden die mannen hard zeg! Ook wel lekker hoor zo knoerthard rijden.

Was trouwens druk met wielrenners onderweg.[/quote]

Is een groep van 25-30 niet een beetje groot? Het lijkt mij niet fijn om een rondje Westland te doen met zo'n aantal. Als er nog een beetje doorgereden word is het lastig om alles bij elkaar te houden (niveau-verschil) en is het ook nog eens onveiliger (je geeft zelf al aan dat het druk is onderweg).
Alles is relatief 8-)

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 23 jun 2010 18:31

Groep te groot? Valt wel mee. Netjes twee aan twee voor de eerste helft van de rit en tijdig roepen/waarschuwen. Er wordt echt niet "blind" gereden. Niveauverschil is er zeker, maar bij de dinsdagavondrit is het op een gegeven moment gewoon lekker knallen.

Op zaterdag en zondag wordt de groep wel bij elkaar gehouden en wordt er wel gewacht op aansluiting en rekening gehouden met elkaar.

Persoonlijk vind ik het wel lekker me 1x in de week op te kunnen trekken (te kunnen meten) met mannen die al jaren fietsen. En helaas helaas moest ik weer af op het laatst gisteravond. Maar toch had ik een voldaan gevoel (was lekker gesloopt, ha!).

Trouwens volgens mij zijn we om even over zevenen nog vlak langs je huis gereden.

arepol
Forum-lid

arepol 23 jun 2010 18:47

[quote="Stephan68"]
Trouwens volgens mij zijn we om even over zevenen nog vlak langs je huis gereden.

[/quote]

Dat zou goed kunnen, maar ik was op de baan in Amsterdam, dus had ook de kans niet even te zwaaien ;)

Dat je je wil meten kan ik zeer goed begrijpen (zo was ik zelf ook toen ik klein was :D). Zelf heb ik de ervaring dat groepen groter dan 15 man gewoon niet lekker rijden.
Alles is relatief 8-)

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 23 jun 2010 19:37

Ben niet meer zo klein hoor (letterlijk en figuurlijk) ha! Ben pas later met fietsen begonnen, achteraf véél te laat, ha.

Op zich heb je wel een punt hoor, het is soms uitkijken geblazen. Maar gelukkig ben ik er zelf ook nog bij. En ik ben niet zo'n waaghals, dus kijk goed uit.

In ieder geval bedankt voor je bezorgdheid. :-))

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 23 jun 2010 23:48

Vandaag maar eens de konditie en de rug getest. Vanuit m'n standplaats eerst naar Villes-sur-Auzon gefietst (Km 24) en vervolgens omhoog naar de Col N.D. des Abeilles (996 m; Km 34). Daar de rug even goed gestrekt en daarna naar Sault (Km 47 en "ravitaillering"). Vanwege de "protesterende" rug rustig aan in 2 uur de Mont Ventoux (Km 73) opgereden. Boven op verzoek een paar Duitssprekende wielertoeristen op de foto gezet en als tegendienst mijzelf ook maar meteen laten portretteren. Afsluitend de afdaling naar Bédoin ingezet (wat kun je met m'n Planet-X met DT Swiss wielen fabuleus dalen!) en vervolgens "binnendoor" terug naar m'n standplaats (Km110).

[IMG=http://img155.imageshack.us/img155/4530/gedc0052.jpg]
60 x Ventoux

danthaman
Forum-lid

danthaman 24 jun 2010 00:03

@Le Grimpeur: klinkt als een mooi rondje! Het ziet er ook wel wat warmer uit op de top van de MV dan toen ik daar bovenop stond (begin mei).
http://downtheroad.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 jun 2010 00:26

[quote="danthaman"]@Le Grimpeur: klinkt als een mooi rondje! Het ziet er ook wel wat warmer uit op de top van de MV dan toen ik daar bovenop stond (begin mei).[/quote]

Hoe "warm" het boven was, weet ik niet precies, maar in elk geval niet echt koud, hooguit wat aan de frisse kant. Ik ben wel zonder windjack of zo naar beneden gesuisd en dat was tot Chalet Reynard ook fris (de meeste dalers hadden wel iets tegen de wind/kou aan). In "het bos" was het al weer aangenaam en beneden in het dal was het vandaag lekker warm, zo tegen de 28 graden C:d!
60 x Ventoux

twor
Forum-lid

twor 24 jun 2010 09:51

Gister lekker wezen fietsen en voor het eerst met de edge 500. Dat was wel even wennen zoveel informatie voor je neus. Toen die op een gegeven moment de wielmaat had berekend ging ie elke keer op auto pauze, bleek dat de afstand tussen de magneet en de sensor niet goed was. Onderweg even goed gemaakt en daarna nergens meer last van gehad.
't Was ook goed warm, 4 liter water gedronken in een rondje van 100km en ik denk dat het eigenlijk nog te weinig was.

bmiller
Forum-lid

bmiller 24 jun 2010 11:49

Gisteren heerlijk wezen klimmen op de Posbank. Ging erg lekker, maar het bleef nog lang warm vond ik. Toch met een dubbel gevoel gefietst. De voorkant van mijn fiets kraakt als wat. En kan al 2 weken niet vinden wat het is. De hele voorkant uitelkaar gehad en niet kunnen oplossen. Frustrerend zeg maar.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 jun 2010 16:48

[quote="BMiller"]......... Toch met een dubbel gevoel gefietst. De voorkant van mijn fiets kraakt als wat. En kan al 2 weken niet vinden wat het is. De hele voorkant uitelkaar gehad en niet kunnen oplossen. Frustrerend zeg maar. [/quote]

@BMiller. Even "off topic". Zoiets heb ik ook eens gehad. Bleek het uiteindelijk de zadelpen te zijn die kraakte, terwijl ik er toch echt van overtuigd was dat het "ergens" uit (de buurt van) het balhoofd kwam! Misschien toch ook nog even ergens anders zoeken. Zo, "back on topic".
60 x Ventoux

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 24 jun 2010 20:47

Net even een rondje proloog gereden, gewoon even kijken hoe de stad zich opmaakt voor het Grand Depart. Hieronder wat foto's van vandaag maar voor echt mooie foto's van de proloogroute verwijs ik graag naar dit (klik) topic.

Afbeelding
Ingmar en Corniel zijn al weer terug maar voor de Tour deelnemers is bovenstaande kreet nog van toepassing.

Afbeelding
Waar je ook kijkt, bv hier in Kralingen bij het Excelcior stadion..

Afbeelding
..of hier, overal zie je verwijzingen naar de Tour.

Afbeelding
Maar de start is toch echt 'op Zuid'.

Afbeelding
Naast winkelcentrum Zuidplein wordt het hospitality-centrum gebouwd.
Hier moet ik me zaterdag 3 juli om 12:00uur melden... :D :D

Afbeelding
Overal quote's van oud deelnemers.

Afbeelding
De Hef (en mijn vrouw).

Afbeelding
Voor wie is deze trui straks in Parijs?

Afbeelding
Makkie, voor Gesink!

Afbeelding
Ik denk ook een makkie: Contador

Afbeelding