Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

oldboy
Forum-lid

oldboy 10 jun 2009 16:51

Ik gok op de volgende personen die toegevoegd kunnen worden aan de verdachte-lijst

Haussler
Hushovd
Sastre......zou wat zijn als deze betrapt wordt! Is zo'n beetje een heilige
Di Luca
Boisissio (of zoiets)
Cavendish
Menchov.......zou het jammer vinden maar, goed cheaten is cheaten.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 10 jun 2009 17:55

Maarja als het we iedereen toevoegen aan het lijstje maakt het ook niet meer uit toch!

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 10 jun 2009 17:58

wasbeer2006 schreef:Maarja als het we iedereen toevoegen aan het lijstje maakt het ook niet meer uit toch!

Geldt dat niet voor elke pronostiek? :)

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 10 jun 2009 18:09

Vergeten we de gebroeders Schleck niet, je kan in mijn ogen NIET ONGESTRAFT bij Fuentes trainingsadvies gaan vragen voor 7000 euro! Ik hou niet van onterechte verdachtmakingen, maar ik hou ook niet van doofpotoperaties.

Hushovd maakt zich in mijn ogen niet echt verdacht. Die zat verkeerd op zijn fiets hebben ze mij gezegd, waardoor hij na 200km in de verzuring kwam. Nu zou dat zijn opgelost bij Cervélo.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

dario
Forum-lid

dario 10 jun 2009 18:15

Oldboy schreef:Ik gok op de volgende personen die toegevoegd kunnen worden aan de verdachte-lijst

Haussler
Hushovd
Sastre......zou wat zijn als deze betrapt wordt! Is zo'n beetje een heilige
Di Luca
Boisissio (of zoiets)
Cavendish
Menchov.......zou het jammer vinden maar, goed cheaten is cheaten.

Dus eigenlijk zowat iedereen die dit seizoen goed rijdt, wil je zeggen?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 10 jun 2009 20:59

Stel dat Kohl de waarheid spreekt wat betreft die Top 10 van de Tour en dat hij wel 100 keer positief getest had kunnen worden, maar dat het slechts bij 1 keer is gebleven. Dan staat in feite de kraan wijd open en is de UCI voorlopig nog een dweil aan het zoeken.
Uit de berichtgeving heb ik begrepen dat de UCI bij Colom Mas eerst is gaan denken (hoe ziet mans wedstrijdkalender er uit) en dan pas is gaan handelen (out off comp test). Tenslotte ligt het succes altijd in de voorbereiding.

Ivanov? Same team, loads of success..................
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

paulusr3
Forum-lid

paulusr3 10 jun 2009 21:29

de boef van parma schreef:Dan staat in feite de kraan wijd open en is de UCI voorlopig nog een dweil aan het zoeken.

Misschien wil de uci wel geen dweil vinden boef! Ik heb eerder de indruk dat ze er enkel mensen uitvissen die ineens heel goed rijden. Zoals de gerolsteintandem Kohl en Schumacher. Of zoals ricco, die bespottelijk goed reed en zich daarbij ook nog bijzonder arrogant opstelde.
De uci heeft er geen belang mij om iedereen te pakken. Kunnen ze net zo goed meteen er mee ophouden en dat willen ze natuurlijk ook niet hè..... De sport zo geloofwaardig mogelijk houden is het devies. De invoering van de 50% grens eind jaren 90 was ook al zo'n farce!
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 10 jun 2009 22:00

De uci heeft er geen belang bij om iedereen te pakken.
unquote

Interessante theorie paulus. Past overigens wel in het plaatje dat Hein V., tijdens zijn regeringsperiode, er alles voor over had om de USA aan het fietsen te krijgen.

http://www.kleinezeitung.at/sport/mehrs ... 0/index.do
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

pantani
Forum-lid

pantani 11 jun 2009 08:16

Wat Kohl nu zegt is echt wel de waarheid!
Doet het mooi uit de doeken hoe het werkelijk is.
Hij is hier dus al 8jaar mee bezig he!
Vanaf zijn 19de tot zen 26ste deed hij dit gewoon ongestraft...
Weliswaar geen CERA,al deed hij dit ook al 2jaar!
In 100keer(ganse carriere)is hij slechts 1keer gepakt!Dit op zich vind ik ook bijzonder verdacht,of ben ik weer de enigste?
Het is gewoon zo:Je bent goed en hebt talent(Of soms niet.)en je gebruikt...Vervolgens worden je waardes bijgespoten(dit kan stomme vitamine C zijn.)deze worden wekelijks gecontroleerd en dan begint het experimenteren welke "drug" het beste "past" bij je en wat je verdraagt.
En zo werk je je op!En zien ze echt meer in je,dan gaat het snel(Zie hoe sommige plots uit het niets komen-Ja ook bv supertalent HAGEN)en worden de echte epo-producten gebruikt.Dit duurt een goede 2jaar voor optimaal effect te hebben.
Schleks,Valverde,Evans(Hoe is die ook plots weer bezig?!)...
Ze konden inderdaad allemaal gepakt zijn en dit tot wel de top-30!(En dan heb ik het alleen op de echte bloedtransfusies nzo he...)
En ploegen beginnen met omkopen van UCI en WADA en....
Want de ploegen zijn even verantwoordelijk hoor!Van verzorger tot ploegleider...
En af-en toe is er onderling iets niet in orde of betaalt en dan zoals de echte maffia,dan gebeuren er afrekeningen he.
En dit kan gaan van 1renner(om lesje te leren)tot hele ploeg-Zie nu Katusja!(Want deze ploeg stopt hoor!)
il magnifico

dc
Forum-lid

dc 11 jun 2009 09:57

pantani schreef:Evans(Hoe is die ook plots weer bezig?!)...
Ik ben het niet oneens met wat je zegt, maar dit is geen sterk argument. Ook zonder dope zou een top TdF renner er goed aan doen lange periodes mee te drijven. Rust is belangrijk. En tja, ik geloof ook wel dat Evans een paar zakjes heeft klaar liggen, maar dit is geen bewijs.
Ze konden inderdaad allemaal gepakt zijn en dit tot wel de top-30!(En dan heb ik het alleen op de echte bloedtransfusies nzo he...)

Dat is nou net het probleem. Bloedtransfusie+micro dose met mensechte epo (voor de aanmaak van jonge cellen) is niet te traceren. Wellicht met bloedvolume controle, maar dat is niet echt indicatief. Warm weer, veel/weinig drinken, dat heeft allemaal invloed op het volume... dat wordt een juridisch/medisch touwtrek spelletje.

Vergeet niet, innocent till proven guilty. Gelukkig maar, zelfs als ik geloof dat de meerderheid pakt.

dario
Forum-lid

dario 11 jun 2009 12:08

Stel dat de overgrote meerderheid van het peloton gebruikt (wat ik niet hoop maar wel zeer goed mogelijk acht), wat is dan het beste: het hele peloton schorsen (naar wie moet ik dan kijken op de buis op zondagmiddag?), of toegeven dat de strijd gewoon niet te winnen is? Mij lijkt stilaan dat de dopingbestrijding de sport meer schade toebrengt dan de doping zelf...
Ik wil een Tourwinnaar zien die in het geel in Parijs over de streep komt, niet een die een paar maanden later, na alle procedures en eventuele tegenexpertises, door een of andere juridische commissie tot overwinnaar wordt uitgeroepen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

wurst
Forum-lid

wurst 11 jun 2009 12:34

Ja precies Dario, ik heb dit jaar een prachtige Giro gezien met mooie bergetappes. Spannend tot de laatste dag! Mocht ik volgende week horen dat stel Menchov, Di Luca, Sastre, Pelizotti en Basso gepakt hebben, dan is dat jammer maar zal niet als schok tot me komen.. Het neemt dan niet weg dat ik enkele weken geleden mooie sport heb gezien! Wat dat betreft heb ik blijkbaar ergens al geaccepteerd dat wielrennen inherent is aan dopingpraktijken en bedrog.

Wat me wel zorgen maakt is dat je als ouder je wel 3x bedenkt wanneer je kind als wedstrijd sport wil gaan wielrennen en ook nog talent heeft, je wil toch geen kind in dat "topsport" milieu laten opgroeien..

Plaats reactie