Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 15 jun 2010 00:53

Morel schreef:Hoi,

Kijk eerst eens naar de filmpjes van Lynskey op YouTube en beslis of je dan nog wil vlakken of vijlen.
Ik heb van de Merlins en de Litespeeds alsook de VN's nooit een moeten bijwerken, geluk gehad misschien? Ik denk het niet.......
Lynskey Filmpje

Grtz,
Morel.


Alleen Lynskey levert de frames zo af
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 jun 2010 15:44

havana schreef:Gewoon een vierkante as gebruiken, zoals ik doe.

Afvlakken niet nodig en vele malen betrouwbaarder dan al die buitenboord meuk :P

In het tijdperk van de "vierkante assen" werden de bracketpotten toch ook netjes gevlakt en werd de draad ook nagesneden. Ook voor de vierkante assen behoren de lagercups parallel gemonteerd te (kunnen) worden;)!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 jun 2010 15:55

Morel schreef:Hoi,

Kijk eerst eens naar de filmpjes van Lynskey op YouTube en beslis of je dan nog wil vlakken of vijlen.
Ik heb van de Merlins en de Litespeeds alsook de VN's nooit een moeten bijwerken, geluk gehad misschien? Ik denk het niet.......
Lynskey Filmpje

Grtz,
Morel.

Wellicht heb ik met mijn eerste Planet-X een beetje pech gehad, maar ik kon het balhoofd er niet in monteren zoals het hoort en na het vlakken ('t was maar heel weinig, dat wel), was de "zitting" van het balhoofd wel O.K.

En de passing van de derailleurpad van mijn tweede Planet-X heb ik ècht niet verzonnen hoor, de as paste gewoon niet door het sleufdeel van de pad. Bovenin de pad was de passing wel korrekt.

Het is niet zo dat ik per sé mijn gelijk wil halen hoor ;), maar het kan dus zo zijn dat er wel enige vorm van nabewerking noodzakelijk is (is mij dus bij twee frames uit het atelier van Lynskey overkomen).
60 x Ventoux

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 15 jun 2010 16:36

Helemaal geen pech er zijn maar weinig ti frames die perfect afgeleverd worden.
En wat betreft vlakken, juist een verkante as heeft een gevlakte bracketpot nodig. Meestal gaat het zonder goed maar regelmatig zijn kraakgeluiden en overmatige slijtage van de trapas/balhoofdstel het gevolg van te weinig voorbereiding (overigens moet enkel een balhoofdbuis met niet geintegreerd balhoofdstel worden gevlakt)

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 15 jun 2010 16:47

Sharkman 1 schreef:Helemaal geen pech er zijn maar weinig ti frames die perfect afgeleverd worden.
En wat betreft vlakken, juist een verkante as heeft een gevlakte bracketpot nodig. Meestal gaat het zonder goed maar regelmatig zijn kraakgeluiden en overmatige slijtage van de trapas/balhoofdstel het gevolg van te weinig voorbereiding (overigens moet enkel een balhoofdbuis met niet geintegreerd balhoofdstel worden gevlakt)



Mmm als ik dit zo hoor dan kan ik beter voor een van VN gaan.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

basso1
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2007 20:17

basso1 15 jun 2010 20:24

Zelf heb ik een litespeed en ben er zeer tevreden over.
Mijn oom heeft een van nicholas chinook zonder alle stickers dus lekker klassiek en is er ook zeer te spreken over dus body zal zeker voor de VN gaan.

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 15 jun 2010 20:36

voor een vierkante as hoeft je frame helemaal niet gevlakt te worden.
als de draad aan de linkse en rechtse zijde maar in een lijn staan.
.................

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 jun 2010 20:39

Ja hallo :D, dan hoeft ie ook niet gevlakt te worden met buitenboordlagers......als het maar mooi parallel aan elkaar staat ;)
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
opafiets
Forum-lid
Berichten: 626
Lid geworden op: 13 aug 2008 00:14

Gebruikersavatar opafiets 15 jun 2010 20:45

nee, want er zit altijd een beetje speling op je schroefdraad, en met aandraaien, zou bij een scheef bracket je lager een beetje scheef kunnen gaan zitten. logisch lijkt mij.
.................

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 16 jun 2010 16:59

body schreef:
Sharkman 1 schreef:Helemaal geen pech er zijn maar weinig ti frames die perfect afgeleverd worden.
En wat betreft vlakken, juist een verkante as heeft een gevlakte bracketpot nodig. Meestal gaat het zonder goed maar regelmatig zijn kraakgeluiden en overmatige slijtage van de trapas/balhoofdstel het gevolg van te weinig voorbereiding (overigens moet enkel een balhoofdbuis met niet geintegreerd balhoofdstel worden gevlakt)



Mmm als ik dit zo hoor dan kan ik beter voor een van VN gaan.


@body. Voor ik tot een keuze kwam en aanschaf over ben gegaan (het ging bij mij tussen VN en Planet-X) heb ik beiden een e-mail gestuurd met de vraag of nabewerking (vlakken en draad nasnijden) nodig was. En van zowel van VN als van Planet-X kreeg ik het "dringende" advies dat inderdaad te (laten) doen. VN kan dat eventueel ook voor je doen, als je het bij de bestelling aangeeft, hebben ze mij gemailed!
60 x Ventoux

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 16 jun 2010 17:07

Le Grimpeur schreef:
body schreef:
Sharkman 1 schreef:Helemaal geen pech er zijn maar weinig ti frames die perfect afgeleverd worden.
En wat betreft vlakken, juist een verkante as heeft een gevlakte bracketpot nodig. Meestal gaat het zonder goed maar regelmatig zijn kraakgeluiden en overmatige slijtage van de trapas/balhoofdstel het gevolg van te weinig voorbereiding (overigens moet enkel een balhoofdbuis met niet geintegreerd balhoofdstel worden gevlakt)



Mmm als ik dit zo hoor dan kan ik beter voor een van VN gaan.


@body. Voor ik tot een keuze kwam en aanschaf over ben gegaan (het ging bij mij tussen VN en Planet-X) heb ik beiden een e-mail gestuurd met de vraag of nabewerking (vlakken en draad nasnijden) nodig was. En van zowel van VN als van Planet-X kreeg ik het "dringende" advies dat inderdaad te (laten) doen. VN kan dat eventueel ook voor je doen, als je het bij de bestelling aangeeft, hebben ze mij gemailed!



Dat lijkt me ook heel verstandig.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 16 jun 2010 17:08

Ik vind het bizar dat de frames niet gevlakt geleverd worden... Het kost toch veruit het minste energie als de ti-boeren dat in hun productieproces opnemen? Vreemd.

Plaats reactie