Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

jona91
Forum-lid
Berichten: 797
Lid geworden op: 03 sep 2007 22:22

jona91 18 aug 2008 18:39

maar wat levert dat op in vergelijking met een goede training?
als sastre dat deed in de tour oke, maar ik zou het als extraatje houden voor als het erop aankomt ;)
alhoewel ik niet geloof dat het verschil maakt of je 15 standaard op plaats 3 staat of je hem zelf op 4 gaat leggen ;)

trimike
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 feb 2006 16:58

trimike 19 aug 2008 17:46

Als je het Planet X frame los koopt kost het 630 pond.

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 20 aug 2008 23:33

Iemand ervaring met de Mavic Comete?
[img=http://www.featherbikes.nl/images/comete.jpg]
Zat aan de Mavic te denken toch vanwege positieve ervaringen met de Cosmic Carbone SL...
Of toch maar de disc van Zefiro (wat een Zipp900 is)?
Iemand ervaring met beiden, of iemand nog een tip?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 21 aug 2008 01:07

Ploegmaat van mij verkoopt zo'n Comete trouwens, Auke. ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 24 aug 2008 02:20

C a s r a n schreef:Ploegmaat van mij verkoopt zo'n Comete trouwens, Auke. ;)


Laat maar wat van je horen wie weet heb ik belangstelling (prijs, rechte disc?, clincher?)

Enfin, kon de verleiding dus niet weerstaan, en maar even snel een setje wielen, een ligstuurtje en zadeltje toegevoegd om toch maar even te zien hoe zo'n framepje (p2c) eruit ziet. Eigenlijk te mooi voor mijn prestatieniveau, but what the hell. Maatje 56, hopelijk niet te klein, ben benieuwd.
[img=http://farm4.static.flickr.com/3027/279 ... 903a_o.jpg]

Mijn oude wielset verkocht (hed3+prodisc), maar denk dat ik maar weer een hed3 koop (is toch wel een heel mooi voorwiel). Achterwiel zit ik nog te twijfelen tussen de disc van zipp (900) of van mavic (comete) of de iets goedkopere fast forward. Het worden in ieder geval draadbanden, lijkt me toch iets practischer: veloflex record 20mm + latex binnenband of anders die dure draadbandjes van zipp.....

Klassieke crank: alu campa record 180mm
[img=http://farm4.static.flickr.com/3156/279 ... 431a33.jpg]

Andere onderdelen:
stuur: oval A700
remgrepen: oval
shifters: dura-ace
remhoeven: ultegra
derailleurs: ultegra
ketting: ultegra 10-speed
cassette: ultegra 11-21
pedalen: ultegra sl
zadel: selle smp strike

suggesties worden zeer op prijs gesteld...

camparacer
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 mei 2008 02:55

camparacer 24 aug 2008 12:14

Mooi ding hoor! Er komt hier sowieso veel moois voorbij. Die P3C is niet echt mijn smaak, P2C vind ik veel mooier ook al is die een tikkie minde aero...

Waarom heb je die PRO disc en je HED3 verkocht? Is één van de snelste combi's die je kunt bedenken. Enige wat volgens mij sneller is, is een Zipp 808 of 1080 voorwiel. Heb zelf net een PRO disc (tube) gekocht. Bevalt me prima, voor een disc echt een stijf wiel.

Comete is volgens mij ook een prima disc, maar redelijk aan de prijs. De Zefiro (Zipp) is een erg goede, stijve disc. Maar die zul je op marktplaats moeten vinden of bij een zaak die ze nog op voorraad heeft, want Zipp levert niet meer aan Zefiro. Op www.cyclespeed.nl staat dat hij daar nog op voorraad is. Is trouwens wel uitsluitend voor tube, dus als je clincher wilt hebben, zul je wat anders moeten zoeken. PRO disc is ook in clincher te krijgen, net als de FFWD. Met die laatste heb ik geen ervaring, maar ken wel anderen die er dik tevreden mee zijn.

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 24 aug 2008 15:25

Campa racer schreef:Mooi ding hoor! Er komt hier sowieso veel moois voorbij. Die P3C is niet echt mijn smaak, P2C vind ik veel mooier ook al is die een tikkie minde aero...

Waarom heb je die PRO disc en je HED3 verkocht? Is één van de snelste combi's die je kunt bedenken. Enige wat volgens mij sneller is, is een Zipp 808 of 1080 voorwiel. Heb zelf net een PRO disc (tube) gekocht. Bevalt me prima, voor een disc echt een stijf wiel.

Comete is volgens mij ook een prima disc, maar redelijk aan de prijs. De Zefiro (Zipp) is een erg goede, stijve disc. Maar die zul je op marktplaats moeten vinden of bij een zaak die ze nog op voorraad heeft, want Zipp levert niet meer aan Zefiro. Op http://www.cyclespeed.nl staat dat hij daar nog op voorraad is. Is trouwens wel uitsluitend voor tube, dus als je clincher wilt hebben, zul je wat anders moeten zoeken. PRO disc is ook in clincher te krijgen, net als de FFWD. Met die laatste heb ik geen ervaring, maar ken wel anderen die er dik tevreden mee zijn.


gelukkig dat smaken verschillen ... ;)

Afbeelding

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 aug 2008 16:39

TS-Biker schreef:gelukkig dat smaken verschillen ... ;)

Mooi mooi, dan toch een goede klant doorverwezen naar jou! Ziet er prachtig uit, Stephan.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 24 aug 2008 20:28

Het beoordelen van de schoonheid van een dergelijke frame, wordt bemoeilijkt door al die teksten en kleurtjes...gemiste kans...

Stel je hetzelfde frame voor met enkel heel subtiel de merknaam op de bovenbuis nabij de balhoofdbuis. Dan val je zelfs tussen alle andere gekende tijdritframes nog op ook en iedereen zal weten dat het een Cervelo is.

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 24 aug 2008 23:57

Patrickh schreef:Heel mooi frame en zeker mooier dan de p2c.
TS-Biker schreef:
Campa racer schreef:Mooi ding hoor! Er komt hier sowieso veel moois voorbij. Die P3C is niet echt mijn smaak, P2C vind ik veel mooier ook al is die een tikkie minde aero...

Waarom heb je die PRO disc en je HED3 verkocht? Is één van de snelste combi's die je kunt bedenken. Enige wat volgens mij sneller is, is een Zipp 808 of 1080 voorwiel. Heb zelf net een PRO disc (tube) gekocht. Bevalt me prima, voor een disc echt een stijf wiel.

Comete is volgens mij ook een prima disc, maar redelijk aan de prijs. De Zefiro (Zipp) is een erg goede, stijve disc. Maar die zul je op marktplaats moeten vinden of bij een zaak die ze nog op voorraad heeft, want Zipp levert niet meer aan Zefiro. Op http://www.cyclespeed.nl staat dat hij daar nog op voorraad is. Is trouwens wel uitsluitend voor tube, dus als je clincher wilt hebben, zul je wat anders moeten zoeken. PRO disc is ook in clincher te krijgen, net als de FFWD. Met die laatste heb ik geen ervaring, maar ken wel anderen die er dik tevreden mee zijn.


gelukkig dat smaken verschillen ... ;)

Afbeelding




You see, it's all in the paint job.

camparacer
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 mei 2008 02:55

camparacer 25 aug 2008 01:36

Die foto's hoeven toch niet steeds mee gequote te worden... ;)
/offtopic
TS-Biker schreef:
gelukkig dat smaken verschillen ... ;)

Die paintjob is wel fraai, maar eigenlijk kun je daar alleen mee verschijnen als je Fabian Cancellara heet... ;)

Van de frames met het achterwiel helemaal "verzonken" in de zitbuis, vind ik bv. de Felt DA een stuk mooier dan de P3C. Sorry jongens ;) Maar ja, beide frames zal ik voorlopig niet kopen. Eerst maar eens een HED3, Zipp 1080 of Planet X 101 opscharrelen...

Afbeelding

Plaats reactie