Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 23 jan 2010 23:56

100cols schreef:Een tijdje geleden is daar in dit topic al over geschreven. http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=76&TID=8069 In ieder geval kun je hier zien hoe dat gaat http://www.campagnolo.com/jsp/en/newsde ... atid_3.jsp


Volgens mij heb je ook gewoon CAAD9 met normaal standaard BSA bracket.
What makes the boat go faster?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 24 jan 2010 12:22

Bijna alle caad9 frames die ik zie hebben gewoon een BSA bracket. Enkel de Amerikaanse import komt soms met BB30. Anyway de prijs van een Alu Si ligt ver boven de prijs van een Caad9 dus zou ik er gewoon iets passend (chorus dus) indraaien.

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 24 jan 2010 12:44

Van de Cannondale Europe site:

Now on the CAAD9! The BB30 was invented to give riders everywhere more power from every pedal revolution. Shave weight, maximize pedaling effort and ride faster. With the Hollowgram Si SL, it’s the lightest crankset/BB combo in the world.

Die laatste zin is leuk, maar zoals Sharkman al aangeeft liggen die prijzen nogal uit verhouding.

En voor de duidelijkheid: alle 2010 CAAD9frames komen met BB30.


Voor wat betreft de bracket-crank combinatie is Sram Force wellicht de beste optie.

twentebike
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 aug 2007 18:56

twentebike 25 jan 2010 12:49

Alle 2010 caad 9 frames zijn met BB30 bracket zoals ook al word aangegeven hier.
Er kan ook een Si bracket adapter geplaatst worden zodat een "normale" trapas gemonteerd ka worden. (bijv shimano)
Maar wil je een fiets met een normale trapas kun je altijd nog een caad 8 aanschaffen.
Ook goedkoper:-)
De wijzen komen uit het oosten...

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 25 jan 2010 21:35

Sharkman 1 schreef:Bijna alle caad9 frames die ik zie hebben gewoon een BSA bracket. Enkel de Amerikaanse import komt soms met BB30. Anyway de prijs van een Alu Si ligt ver boven de prijs van een Caad9 dus zou ik er gewoon iets passend (chorus dus) indraaien.


Zoals hierboven al aangegeven komen ze tegenwoordig met BB30. Mijn keuze zou zijn een tweedehands crank scoren op Ebay (ik heb er vorig jaar een voor 350 Euro gescoord inclusief de kettingbladen). Aan de andere kant die Chorus is natuurlijk een prima crank.

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 07 feb 2010 17:16

Vandaag eindelijk voor de eerste keer echt gefietst op mijn nieuwe CAAD9. Wat een geweldige fiets! Rijdt erg stabiel en direct. Je merkt ook dat 'ie een stuk lichter is dan de vorige. Alles gaat erg makkelijk. Als dit al zo goed rijdt, dan ben ik benieuwd of een Supersix dan nog weer zoveel beter is, kan het me bijna niet voorstellen.

Ik ben ook erg enthousiast over Campagnolo. Het rijdt erg goed, schakelen is zeer precies en snel. Duidelijke verbetering tov Sram Rival. Ik merk wel dat ik nog vaak misschakel, omdat ik met Doubletap (wat overigens heel goed werkt) een flinke slinger aan de schakelhendel te geven. Bij Chorus schakel ik dan gelijk heel wat tandwielen teveel. Maar daar wen ik wel aan. Of de remmen beter zijn vraag ik me wel af. Het lijkt erop alsof de Sram-remmen beter remmen.

Van mij mag het voorjaar worden.

rupke
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2009 22:48

rupke 11 feb 2010 00:50

Hij is eindelijk gereed, mijn deze winter opgebouwde Cannondale SIX13 met:

SRAM RIVAL 2010 groep,
Easton EA70 velgen,
Ritchey Carbon Zandelpen
Zadel San Marco Ponza
Carbon Stuurpen + Carbon Stuur van PAZZAZ

Nu nog wachten op het eerste lentezonnetje om hem eens fatsoenlijk uit te testen!

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 11 feb 2010 01:36

Ziet er goed uit rupke, veel plezier ermee!
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

sponge
Forum-lid
Berichten: 179
Lid geworden op: 18 okt 2006 21:41

sponge 16 feb 2010 17:24

Vandaag mijn six13 pro (zilver) naar FM gebracht vanwege de bekende corrosie op het frame. Nu was dit mijn wedstrijd fiets Mijn vraag is of de huidige Six ook goed is om wedstrijden mee te rijden?
- Specialized Tarmac SL3 Astana \'10 Ultegra 6700
- Specialized Tarmac SL4 Saxo-Tinkoff \'14 Ultegra Di2
- Specialized Venge Project Black \'12 Dura Ace Di2

100cols
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 jan 2009 14:56

100cols 16 feb 2010 19:20

Geometrie is dacht ik hetzelde als CAAD9 en Supersix. Wat dat betreft zou het dus geen probleem moeten zijn.

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 16 feb 2010 19:38

De Six is geen uitgesproken wedstrijdfiets (bekijk de geometrie maar eens). De CAAD9 en de Super Six zijn dat wel, of in elk geval meer dan de Six. Neemt niet weg dat het een prima fiets is natuurlijk.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 feb 2010 20:06

De Six is zwaar en niet bepaald stijf, de Super Six of de Caad 9 zijn betere keuzes.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie