Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 03 jun 2015 07:27

Ik heb nu al een aantal keren een absurd hoge max. snelheid geregistreerd op strava via mijn iphone 5s.
Op de fietsteller staat een max. van 36,6km/u. Op Strava staat dan 94km/u.
Is dit een vaker voorkomend verschijnsel?
In de grafiek is het tot nu toe nooit duidelijk zichtbaar geweest, er staat alleen een driehoekje boven de piek, maar de piek zelf is nooit zo hoog als de vermelde snelheid.

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 03 jun 2015 09:34

Ooit 1.200km gehaald op de wielerbaan en een KOM gescoord die niemand me meer af kan pakken

Infinito GB
Forum-lid

Gebruikersavatar Infinito GB 04 jun 2015 09:43

Ik begrijp hieruit dat de max. snelheid functie niet echt lekker werkt met de GPS van een telefoon, en je dus eigenlijk een snelheidssensor moet hebben voor een betrouwbare waarde. Hoe zit dit dan met de computers die zijn voorzien van GPS (en navigatie)? Hebben die hetzelfde probleem als het GPS bereik even wegvalt?

wdfl
Forum-lid

wdfl 04 jun 2015 11:00

G.B. Lux Dream schreef:Ik begrijp hieruit dat de max. snelheid functie niet echt lekker werkt met de GPS van een telefoon, en je dus eigenlijk een snelheidssensor moet hebben voor een betrouwbare waarde. Hoe zit dit dan met de computers die zijn voorzien van GPS (en navigatie)? Hebben die hetzelfde probleem als het GPS bereik even wegvalt?

daarom heb ik voor de garmin 510 de preformance bundle gekocht, er zit een snelheidsmeter bij net zoals bij een gewone fietscomputer.
altijd zeker van je snelheid en die klopt gewoon bij het overzetten naar strava
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 04 jun 2015 11:44

G.B. Lux Dream schreef:Ik begrijp hieruit dat de max. snelheid functie niet echt lekker werkt met de GPS van een telefoon, en je dus eigenlijk een snelheidssensor moet hebben voor een betrouwbare waarde. Hoe zit dit dan met de computers die zijn voorzien van GPS (en navigatie)? Hebben die hetzelfde probleem als het GPS bereik even wegvalt?
Zolang je je lang rechtuit gaat op een rechte weg zonder bomen tussen jouw smartphone en de satelliet, is er niets aan de hand. Maar als je gekke dingen gaat doen, zoals op een overdekte wielerbaan of in een bos gaan fietsen, dan valt het signaal wel eens een paar seconden weg. Als jij in de paar seconden dan ook nog een keer stevig versnelt (in mijn geval van hoog bovenin de wielerbaan naar benende duikt) dan moet je toestel gaan intrapoleren. En dan krijg je dus rare dingen als snelheden van 1.200kmh. Strava is dan nog zo stom om letterlijk elke seconde een kiezelsteen-markering te plaatsen. Een slimme Garmin zet pas een markeerpunt neer als je aan je stuur draait.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 04 jun 2015 11:52

Die gyroscoop daarna ook gebruiken om te waarschuwen als de fiets begint the sjimieën in de afdaling? Of als je begint te slingeren omdat je inslaap valt? ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 04 jun 2015 11:59

Ik heb een outdoor GPS (Etrex 30). Die geeft amper gekke afwijkingen. Vooral als je 'm de instructie geeft de weg te blijven volgen. Dan kijkt ie gewoon of je nog op dezelfde weg op de kaart zit en volgt gewoon de weg als het signaal even wegvalt. De oude Garmin Vista HCX had meer issues, daar kwamen wel eens rare waardes uit.
Een apart tellertje gebruik ik al lang niet meer, de GPS is me betrouwbaar genoeg.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 jun 2015 22:43

weet iemand of er een tooltje is die al je strava ritjes als een soort layers over elkaar legt, lijkt me grappig om te zien en ben wel eens benieuwd welke wegen ik in de buurt nog niet verkend heb

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 09 jun 2015 23:09

monsieurpinot schreef:weet iemand of er een tooltje is die al je strava ritjes als een soort layers over elkaar legt, lijkt me grappig om te zien en ben wel eens benieuwd welke wegen ik in de buurt nog niet verkend heb
Personal Heatmap, zit standaard in Strava (webversie Dashboard->Heatmaps)

Dit is die van mij: https://www.strava.com/athletes/7039/he ... 94/5.80765
Laatst gewijzigd door ericpeters op 09 jun 2015 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 jun 2015 23:12

ericpeters schreef:
monsieurpinot schreef:weet iemand of er een tooltje is die al je strava ritjes als een soort layers over elkaar legt, lijkt me grappig om te zien en ben wel eens benieuwd welke wegen ik in de buurt nog niet verkend heb
Personal Heatmap, zit standaard in Strava (webversie Dashboard->Heatmaps)

Dit is die van mij met de lokale ritten van 2014: https://www.strava.com/athletes/7039/he ... 43/5.97656
aha, erg vet!!

DDX
Forum-lid HC

DDX 09 jun 2015 23:27

Best gappig om te zien welke weggetjes je allemaal hebt gereden :

https://www.strava.com/athletes/2323035 ... s/49e825f5

En welke weggetjes je nog moet rijden ;)

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 jun 2015 23:30

DDX schreef:Best gappig om te zien welke weggetjes je allemaal hebt gereden :

https://www.strava.com/athletes/2323035 ... s/49e825f5

En welke weggetjes je nog moet rijden ;)
tjeempie de peempie! als je bij jou een beetje uitzoomt is de randstad helemaal rood

Plaats reactie