Pas daar maar mee op. Heb ik jaren geleden een fietsmaat zien doen bij een opdringerige hond met als gevolg fietspomp kapot en je weet: god straft onmiddellijk. 100 meter verder dus lek!afrit13 schreef:Vroeger had je dan nog je lange fietspomp om een corrigerende tik mee uit te delenKeezx schreef:Een enkele keer kan je er echt niet langs wegens onberijdbare berm en dan steek ik mijn voorwiel tussen de achterwielen van de XXXXXXX en wacht tot er iets gaat doordringen.
Duurt soms verbazend lang, maar minimale ergernis voor mij.
Wielrenners in de Media (Geenstijl)
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Zo'n Co2 patroon kun je goed mikken hoor...
Als ik s'ochtends vroeg om 7 uur door rood kar omdat er niks op de weg is. Dat vind ik een goede reden. Fietspad pak ik eigenlijk altijd behalve als het grind is.
Als ik s'ochtends vroeg om 7 uur door rood kar omdat er niks op de weg is. Dat vind ik een goede reden. Fietspad pak ik eigenlijk altijd behalve als het grind is.
Maak joe woar
als er op een kruispunt in de hele verte van links en rechts niets aankomt bijvoorbeeld. Met de auto doe ik dit dan weer niet.Kilowatt schreef:Waarom zou je door rood rijden ? Noem eens een goede reden.
Mijn standpunt: Als iedereen de situatie zelf gaat inschatten en de verkeersregels in zijn/haar eigen voordeel / nadeel gebruikt is het einde zoek.
Je tweede stelling is een interessante en eigenlijk heb je daar ook gelijk in. Misschien overschat ik mijn eigen inschattingsvermogen, maar aan de andere kant, ik ga het niet echt anders doen denk ik...
De enige goede reden die ik ken; omdat er verder helemaal geen verkeer is en wachten op niks zonde van je tijd is. Ja ik overtreed ook wel eens een verkeersregel, maar niemand zal me daar op kunnen betrappen want ik doe (en durf!) het alleen maar als ik ergens helemaal alleen ben én er genoeg overzicht is dat je kan zien dat er ook niks aan komt. Ja dat komt voor, zelfs in steden, hoewel niet vaak.Kilowatt schreef:Waarom zou je door rood rijden ? Noem eens een goede reden.
Veni. Vidi. Fietsie.
Mee eens! Ik kom onderweg hooguit 1 tot 2 verkeerslichten tegen maar die staan standaard altijd op rood. Dat zal een reden hebben. Maar als er geen overige verkeer is. Dan ben ik niet helemaal gekke henkie. Is er wel verkeer of komt het er aan dan stop ik altijd!
Ik heb een keer door rood gereden op de racefiets en dat kostte me dus direct mijn achterwiel doordat er toch een auto achter een boom zat. [FLUSHED FACE]
Je niet aan de regels houden is over het algemeen simpelweg asociaal en draagt altijd bij aan een slecht imago van de hele groep. Ik rij dus op het fietspad, niet door rood, hou me aan rotondes en heb ook nog op al mijn fietsen een bel. Resultaat is dat ik dus ook alleen problemen heb met medeweggebruikers die zich niet aan de regels houden (meestal van die halve zolen in zo'n koekblik die vinden dat je best 50 in een 30km zone mag en dat een auto altijd voorrang heeft). Mijn gemiddelde ligt daardoor wel altijd onder de 30, maar ik rij dan ook geen wedstrijden.
Je niet aan de regels houden is over het algemeen simpelweg asociaal en draagt altijd bij aan een slecht imago van de hele groep. Ik rij dus op het fietspad, niet door rood, hou me aan rotondes en heb ook nog op al mijn fietsen een bel. Resultaat is dat ik dus ook alleen problemen heb met medeweggebruikers die zich niet aan de regels houden (meestal van die halve zolen in zo'n koekblik die vinden dat je best 50 in een 30km zone mag en dat een auto altijd voorrang heeft). Mijn gemiddelde ligt daardoor wel altijd onder de 30, maar ik rij dan ook geen wedstrijden.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Ik ben een "nette" rijder.
Fiets altijd op het fietspad, stop voor het rode licht, probeer medeweggebruikers te waarschuwen als dat nodig is, enz.
Maar ook ik ben wel eens 'stout'.
Ik heb vaak problemen als ik met een ander fiets.
Omdat best wel defensief fiets en de ander niet komen er wel eens situaties voor die juist daardoor gevaarlijk en/of vervelend zijn voor mede weggebruikers.
Dit is voor mij vaak de reden waarom ik grotendeels alleen fiets.
Fiets altijd op het fietspad, stop voor het rode licht, probeer medeweggebruikers te waarschuwen als dat nodig is, enz.
Maar ook ik ben wel eens 'stout'.
Ik heb vaak problemen als ik met een ander fiets.
Omdat best wel defensief fiets en de ander niet komen er wel eens situaties voor die juist daardoor gevaarlijk en/of vervelend zijn voor mede weggebruikers.
Dit is voor mij vaak de reden waarom ik grotendeels alleen fiets.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ik zie mijzelf ook wel als een nette fietser. Toch wil ik ook wel eens "buiten de lijntjes kleuren" zeg maar. Op kruispunten met ander verkeer wacht ik netjes voor de verkeerslichten, ben ik echt alleen fiets ik door (al ben ik zo al eens tegen de lamp gelopen op zondagochtend om 8 uur. Paar honderd meter achter mij reed een platte petten auto.) Ik heb een fietsbel. Pas mijn snelheid aan aan de situatie (honden, spelende kinderen). Ik rij meestal op het fietspad, alleen niet op sommige stukjes als het fietspad echt heel slecht ligt, of bij onoverzichtelijke uitritten. Ben al eens omver gereden door automobiliste die onder kijken achteruit van oprit kwam. Toch heb ik ook soms te maken met agressieve medeweggebruikers. Vreemd genoeg is dat meestal op heel andere plekken dan hiervoor genoemd. Meestal mannen die op kleine landweggetjes niet aan de kant willen gaan enz. Grote groepen wielrenners zijn ook altijd drama, zeker in combinatie met georganiseerde tochten. Heb het eens gepresteerd om op de scooter middendoor te rijden omdat ze echt gewoon recht op me af kwamen rijden. Je had ze moeten horen. Ik stel een samenscholingsverbod voor voor wielrenners. Max 6.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Naar het idee van "Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?"...
Als je door rood rijdt en er is niemand in de buurt om het te zien, ben je dan in overtreding?
En serieuzer: er zijn wegen die ik volgens de wegbeheerder niet zelfstandig kan oversteken op de ene plek, maar op een andere plek die minstens zo druk/gevaarlijk is, mag ik het wel zelf beslissen.
Als je door rood rijdt en er is niemand in de buurt om het te zien, ben je dan in overtreding?
En serieuzer: er zijn wegen die ik volgens de wegbeheerder niet zelfstandig kan oversteken op de ene plek, maar op een andere plek die minstens zo druk/gevaarlijk is, mag ik het wel zelf beslissen.
Tijdstip is net zo belangrijk. Dinsdagmiddag om 6 uur moet je wel wachten bij het verkeerslicht. Maar zondagmorgen 8 uur is daar wellicht niemand te bekennen. Dan rijd ik ook door.... ik vind het dan echt onzin om te stoppen en op het knopje te duwen. Gelukkig gaan er tegenwoordig veel lichten automatisch op groen.afrit13 schreef:Naar het idee van "Als een boom in een bos omvalt en er is niemand in de buurt om het te horen, maakt het dan geluid?"...
Als je door rood rijdt en er is niemand in de buurt om het te zien, ben je dan in overtreding?
En serieuzer: er zijn wegen die ik volgens de wegbeheerder niet zelfstandig kan oversteken op de ene plek, maar op een andere plek die minstens zo druk/gevaarlijk is, mag ik het wel zelf beslissen.
is het fietsen aan het her-ontdekken
En middenin de nacht mag je zeker ook best met 100 in je auto door de binnenstad scheuren, want dan is er ook niemand?J.Edge87 schreef: Tijdstip is net zo belangrijk. Dinsdagmiddag om 6 uur moet je wel wachten bij het verkeerslicht. Maar zondagmorgen 8 uur is daar wellicht niemand te bekennen. Dan rijd ik ook door.... ik vind het dan echt onzin om te stoppen en op het knopje te duwen. Gelukkig gaan er tegenwoordig veel lichten automatisch op groen.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
100% eens.Kilowatt schreef:Waarom zou je door rood rijden ? Noem eens een goede reden.
Mijn standpunt: Als iedereen de situatie zelf gaat inschatten en de verkeersregels in zijn/haar eigen voordeel / nadeel gebruikt is het einde zoek.