Binnenkort zal mijn nieuwe wielset klaar zijn voor mijn woon-werk fixie... En eigenlijk wil die H Plus Son The Hydra velgen tubeless gaan rijden wegens het gemak bij een klein lekje...
Ik overweeg wat anders dan de Pro Ones (die ik momenteel nog wel op mijn racefiets heb zitten als voorband). De Schwalbes vind ik inderdaad ook iets te zacht en toch niet zo degelijk. Wel goede grip had ik met de Ones, maar ook met de Pro One als voorband.
Hutchinson Sector was een optie, maar de Sector 28mm is waarschijnlijk te breed voor mijn fiets icm H Plus Son velgen. Hoewel ik nu met Panaracer Gravel Kings 28mm rijd, zal het toch een 25mm slick band worden.
Ik overweeg een
Maxxis Padrone of een
IRC Formula Pro Light.... Aan de andere kant neig ik ook naar de
Panaracer Race Type A om aan te schaffen, omdat die een stuk voordeliger is (maar ietsjes zwaarder en stugger).
Verder is het verschil met tussen Maxxis Padrone TR en Padrone TL niet helemaal duidelijk, terwijl er wel groot prijsverschil tussen zit. Tubeless ready en tubeless? Met sealant en zonder sealant? In gewicht is de duurdere TL ietsjes zwaarder op de Maxxis site, maar ook niet heel veel.
Ik dacht ergens gelezen te hebben over ervaringen met IRC banden, maar zie het zo niet meer terug... Volgens mij wel positief.
(Edit: inmiddels gevonden). Maar zijn er ervaringen met de Maxxis banden? Op de MTB zijn Maxxis banden erg populair, maar de (goedkope) Maxxis banden die ik voor op mijn auto had zitten waren erg snel versleten... Bij autobanden is het meer een B-merk, maar bij fietsbanden toch meer een A-merk lijkt het, net als de prijzen.
Het liefst zou ik een Panaracer Gravel King 26mm tubeless willen voor mijn fixie, maar die is er niet. En de Maxxis Forza tubeless 25mm is helaas nog niet te koop, maar ben wel benieuwd naar Maxxis ervaringen. En soortgelijke banden als de WTB Exposure / Panaracer Gravel King / Hutchinson Sector / Maxxis Forza... Maar dan wel beschikbaar in 25mm/26mm en voor tubeless gebruik, niet breder. Standaard banden tubeless monteren ga ik in ieder geval niet proberen, want dat gaat niet werken zonder knal...
Toch ga ik eerst even kijken of normale 28mm nog gaat met mijn nieuwe wielen in mijn frame, want in 28mm tubeless banden is de keuze toch iets groter in een band die ik echt wil (met licht profiel dus, degelijk en relatief niet al te zwaar).