Canyon
Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.
Aargh, heb rugpijn van het mezelf in alle hoeken en standen vouwen, maar een goede fotograaf zal ik nooit worden.brekson schreef:Proficiat Pennino, maar de manier waarop je die foto hebt genomen doet weinig eer aan de fiets
Maar vooral het frame vind ik zeer bruut, agressiever dan ik op basis van de foto's dacht.
Tussen al het fotogeweld van de Ultimate en Aeroad mogen wij natuurlijk de Endurace niet vergeten... Hierbij presenteer ik u, de Endurace CF (2xl) in volle glorie, met een zojuist gearriveerd voorjaarszonnetje op zijn bolletje! (Waarbij de foto's door het re-sizen een klein beetje vernaggeld zijn)
Fijn fietsje
Fijn fietsje
Ik heb van 't weekend mijn eerste 160 km gereden met mijn nieuwe Ultimate CF SLX 9.0. Heb geen enkel kraakje gehoord.rafdeg schreef:Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.
En geloof me .. het ging er al onmiddellijk stevig aan toe
Wanneer hoor je de kraak? bij het rustig peddelen of juist aanzetten. Bij mij kwam het uit het Bracket bij rustig peddelen en bij aanzetten was het weg.rafdeg schreef:Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.
Ik heb mijn crank uit elkaar gehaald en bij de bladbouten iets meer montagepasta gebruikt. Dat hielp bij mij.
Succes
Het is maar de vraag of het werkelijk uit de bracket komt. Soms zijn het ook minuscule steentje bijvoorbeeld die tegen de onderbuis aanvliegen. Het service center zal je echter zeker verder helpen als het probleem zich blijft voordoen. Ik heb zelf een 'tik' in mijn bracket gehad (CF SL 9) ... tenminste dat dacht ik.rafdeg schreef:Gisteren eerste ritje gemaakt op nieuwe Ultimate CF SLX 8.0 - na een goeie 55 km kwam er wel erg veel gekraak uit de BB. Dit hield aan tot het einde van de rit (85km). Iemand met dezelfde ervaringen en hoe heb je dit verholpen? Via Service center? Hartelijk dank voor advies.
Service center kwam erachter dat het de (door mijzelf) te droog gemonteerde pedalen waren. Daarna was het tikje ook weg.
Heel mooie fiets, je doet me weer twijfelen om exakt dezelfde te bestellen, aangezien je leveringstermijn zeker ok wasPennino schreef:Twee weken geleden de Ultimate CF SL 7.0 besteld, zou tussen 6 en 11 maart geleverd worden. Ik kwam donderdagavond laat terug van een intensieve week Tenerife (13.000 hm) en wat stond er in de woonkamer...
Superblij mee, na tien jaar op een volledig aluminium Trek 1000 met Sora/Tiagra te hebben gereden. Vandaag het eerste ritje van 75k gedaan, wat rijdt ie prachtig.
Welke maat is dit een XL ? Wat is je binnenbeenlengte en lichaamslengte ? Zit je ook comfortabel op de fiets ?
BBL 90, lichaamslengte 1.85. XL inderdaad. Na 55km kreeg ik wel wat last van m'n nek, beetje uitgestrekte zit. Maar fiets zeer comfortabel was mijn eerste indruk.basil schreef:Heel mooie fiets, je doet me weer twijfelen om exakt dezelfde te bestellen, aangezien je leveringstermijn zeker ok wasPennino schreef:Twee weken geleden de Ultimate CF SL 7.0 besteld, zou tussen 6 en 11 maart geleverd worden. Ik kwam donderdagavond laat terug van een intensieve week Tenerife (13.000 hm) en wat stond er in de woonkamer...
Superblij mee, na tien jaar op een volledig aluminium Trek 1000 met Sora/Tiagra te hebben gereden. Vandaag het eerste ritje van 75k gedaan, wat rijdt ie prachtig.
Welke maat is dit een XL ? Wat is je binnenbeenlengte en lichaamslengte ? Zit je ook comfortabel op de fiets ?