Cervélo
Inderdaad mooie fiets Serbak. Had vorig jaar de Cervelo S5 hoog op het lijstje staan (is Wilier Cento 1 Air geworden).
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de kabels bij de stuurpen niet mooier hebben weg gewerkt (smaak kwestie)
Veel fietsplezier!
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de kabels bij de stuurpen niet mooier hebben weg gewerkt (smaak kwestie)
Veel fietsplezier!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16418
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik ken het verhaal ook niet maar als ik er zo'n beetje over nadenk dan zal het wel iets te maken hebben met de inventiviteit van Serbak om toch te willen en kunnen fietsen met een echte racefiets.xytras schreef:Ik zal waarschijnlijk niet mee zijn met het verhaal maar zie ik nu geen linkershifter maar een extra shifter in de rechterbeugel? Alleszins een hele mooie s5!
Chapeau.
Edit: gevonden op pagina 984 en in je onderschrift.
Respect
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Volgens mij ben ik hem al een keer tegengekomen. Zijn er volgens mij meer die met een armsteun rondrijden. Persoonlijk zou ik een volledig di2 unit / cockpit rechts bouwen en ook met de remdrukverdeler kun is nog veel meer mogelijk maar chapeau dat je op zoek gaat naar dit soort oplossingen en niet simpelweg iets anders gaat doen.
Ik denk niet dat het mogelijk is om een opzetstuurtje op te zetten, mijn Lezyne lamp past ook niet meer maar het is wel een übercool stuur en goed voor je moraalMichaelM schreef:Serbak, hoe rijdt dat stuur van de S5
Is het ook mogelijk om er een opzetstuurtje op te zetten?
Een remdrukverdeler is volledige overkill. Doordat de remkabel naar achter langer is is de verdeling al perfect en eventueel te finetunen door de rem meer of minder open te zetten.
DI2 is inderdaad een mooiere oplossing maar minder mooi voor mijn portemonnee. Ook heb ik nooit problemen gehad met een mechanische versie dus blijf voorlopig lekker oldskool...
Ik moet wel nog even de kabel boven de splitter inkorten, deze is nu te lang omdat het stuur eerst stuk hoger stond.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Jij hebt het over de reaktiesnelheid van de remmen ik over de remdrukverdeling (is echt iets anders), als je ooit met een auto op een circuit hebt gereden ken je de voordelen van de hoeveelheid remdruk van voor naar achter verschuiven. Met een rustige rijstijl is jouw oplossing prima, maar met een meer agressieve rijstijl richting de limiet zul je de timing en druk die je normaal met je beide handen regelt op een andere manier moeten genereren (maar als je bij Di2 al over de kosten begint kunnen we dat met die remmen maar helemaal vergeten). En met een beetje anticipatie en gewenning kun je ook aardig wat compenseren.Een remdrukverdeler is volledige overkill. Doordat de remkabel naar achter langer is is de verdeling al perfect en eventueel te finetunen door de rem meer of minder open te zetten.
Ik heb het toch over hetzelfde. De remdruk achter is minder door langere kabel en eventueel meer openzetten achterrem t.o.v. voorrem. Ik heb een zeer agressieve rijstijl en kan hier perfect mee uit de voeten. MTB is een ander verhaal.... Hiermee bedien ik voor- en achterrem dan ook separaat. Voor met vingers en achter met duim. Heb je zelf wel eens met zo'n oplossing gereden dan zou je weten dat het perfect voldoet.
- hetfietsertje1958
- Forum-lid
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
- Locatie: BabCity
- Contact
Jij houdt ook nooit op he Serge? Man, man wat een prachtige bak! (jammer dat het geen canyon is )
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16418
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Even off-topic:sharkman113 schreef:........(maar als je bij Di2 al over de kosten begint kunnen we dat .............
Als je de fiets ziet dan denk ik dat "kosten" relatief is.
Mogelijk is "mechanisch schakelen een welbewuste keuze die niet zo zeer met "kosten" te maken heeft.
Ik heb einde vorig jaar voor dezelfde keuze, mechanisch of electronisch, gestaan en heb toch maar weer gekozen voor mechanisch.
En bij mij was "kosten" het minst beslissende criterium om niet voor EPS te kiezen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ieder zijn ding natuurlijk, heb nu sinds kort EPS was ook een mechanisch 'iemand'. Maar dat EPS is werkelijk geweldig en nu met de V2 versie ziet het ook nog goed uit....!Lcsmet schreef:Ik heb einde vorig jaar voor dezelfde keuze, mechanisch of electronisch, gestaan en heb toch maar weer gekozen voor mechanisch.
En bij mij was "kosten" het minst beslissende criterium om niet voor EPS te kiezen
Het gemak en nauwkeurigheid dat het schakelt is gewoon perfect.
YFood !!!