Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 07 apr 2015 22:29

Mooie bak Serbak.
Ik zie dat je er een ander set wielen hebt onder gezet.
Staat ook mooi een setje zwarte wielen.
Ik kan niet wachten tot mijn S5 geleverd wordt.

poeske
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 aug 2013 10:24
Locatie: Utrecht

poeske 07 apr 2015 22:39

Inderdaad mooie fiets Serbak. Had vorig jaar de Cervelo S5 hoog op het lijstje staan (is Wilier Cento 1 Air geworden).
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze de kabels bij de stuurpen niet mooier hebben weg gewerkt (smaak kwestie)
Veel fietsplezier!

MichaelM
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 29 nov 2013 21:07

MichaelM 10 apr 2015 22:13

Serbak, hoe rijdt dat stuur van de S5 :?:

Is het ook mogelijk om er een opzetstuurtje op te zetten?

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 11 apr 2015 11:17

Ik zal waarschijnlijk niet mee zijn met het verhaal maar zie ik nu geen linkershifter maar een extra shifter in de rechterbeugel? Alleszins een hele mooie s5!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 apr 2015 11:29

xytras schreef:Ik zal waarschijnlijk niet mee zijn met het verhaal maar zie ik nu geen linkershifter maar een extra shifter in de rechterbeugel? Alleszins een hele mooie s5!
Ik ken het verhaal ook niet maar als ik er zo'n beetje over nadenk dan zal het wel iets te maken hebben met de inventiviteit van Serbak om toch te willen en kunnen fietsen met een echte racefiets.
Chapeau.

Edit: gevonden op pagina 984 en in je onderschrift.
Respect
I know myself like no one else
Nothing to defend

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 apr 2015 09:49

Volgens mij ben ik hem al een keer tegengekomen. Zijn er volgens mij meer die met een armsteun rondrijden. Persoonlijk zou ik een volledig di2 unit / cockpit rechts bouwen en ook met de remdrukverdeler kun is nog veel meer mogelijk maar chapeau dat je op zoek gaat naar dit soort oplossingen en niet simpelweg iets anders gaat doen.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 13 apr 2015 16:48

MichaelM schreef:Serbak, hoe rijdt dat stuur van de S5 :?:

Is het ook mogelijk om er een opzetstuurtje op te zetten?
Ik denk niet dat het mogelijk is om een opzetstuurtje op te zetten, mijn Lezyne lamp past ook niet meer maar het is wel een übercool stuur en goed voor je moraal :D

Een remdrukverdeler is volledige overkill. Doordat de remkabel naar achter langer is is de verdeling al perfect en eventueel te finetunen door de rem meer of minder open te zetten.

DI2 is inderdaad een mooiere oplossing maar minder mooi voor mijn portemonnee. Ook heb ik nooit problemen gehad met een mechanische versie dus blijf voorlopig lekker oldskool...

Ik moet wel nog even de kabel boven de splitter inkorten, deze is nu te lang omdat het stuur eerst stuk hoger stond.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 apr 2015 21:56

Een remdrukverdeler is volledige overkill. Doordat de remkabel naar achter langer is is de verdeling al perfect en eventueel te finetunen door de rem meer of minder open te zetten.
Jij hebt het over de reaktiesnelheid van de remmen ik over de remdrukverdeling (is echt iets anders), als je ooit met een auto op een circuit hebt gereden ken je de voordelen van de hoeveelheid remdruk van voor naar achter verschuiven. Met een rustige rijstijl is jouw oplossing prima, maar met een meer agressieve rijstijl richting de limiet zul je de timing en druk die je normaal met je beide handen regelt op een andere manier moeten genereren (maar als je bij Di2 al over de kosten begint kunnen we dat met die remmen maar helemaal vergeten). En met een beetje anticipatie en gewenning kun je ook aardig wat compenseren.

Gebruikersavatar
serbak
Forum-lid
Berichten: 1122
Lid geworden op: 07 aug 2006 15:06
Contact

Gebruikersavatar serbak 14 apr 2015 12:59

Ik heb het toch over hetzelfde. De remdruk achter is minder door langere kabel en eventueel meer openzetten achterrem t.o.v. voorrem. Ik heb een zeer agressieve rijstijl en kan hier perfect mee uit de voeten. MTB is een ander verhaal.... Hiermee bedien ik voor- en achterrem dan ook separaat. Voor met vingers en achter met duim. Heb je zelf wel eens met zo'n oplossing gereden dan zou je weten dat het perfect voldoet.

Gebruikersavatar
hetfietsertje1958
Forum-lid
Berichten: 154
Lid geworden op: 09 jul 2013 09:48
Locatie: BabCity
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 14 apr 2015 17:19

Jij houdt ook nooit op he Serge? Man, man wat een prachtige bak! (jammer dat het geen canyon is :-))
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 apr 2015 17:25

sharkman113 schreef:........(maar als je bij Di2 al over de kosten begint kunnen we dat .............
Even off-topic:
Als je de fiets ziet dan denk ik dat "kosten" relatief is.

Mogelijk is "mechanisch schakelen een welbewuste keuze die niet zo zeer met "kosten" te maken heeft.

Ik heb einde vorig jaar voor dezelfde keuze, mechanisch of electronisch, gestaan en heb toch maar weer gekozen voor mechanisch.
En bij mij was "kosten" het minst beslissende criterium om niet voor EPS te kiezen :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3130
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 14 apr 2015 20:31

Lcsmet schreef:Ik heb einde vorig jaar voor dezelfde keuze, mechanisch of electronisch, gestaan en heb toch maar weer gekozen voor mechanisch.
En bij mij was "kosten" het minst beslissende criterium om niet voor EPS te kiezen :)
Ieder zijn ding natuurlijk, heb nu sinds kort EPS was ook een mechanisch 'iemand'. Maar dat EPS is werkelijk geweldig en nu met de V2 versie ziet het ook nog goed uit....!

Het gemak en nauwkeurigheid dat het schakelt is gewoon perfect.
YFood !!!

Plaats reactie