Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 01 mar 2016 20:15

Volgens mij had je met die lichaamsmaten best een maatje kleiner kunnen nemen. Zo te zien zit je ook niet heel diep, maar dat vind je misschien wel prettig.

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 01 mar 2016 20:33

jonglins schreef:Volgens mij had je met die lichaamsmaten best een maatje kleiner kunnen nemen. Zo te zien zit je ook niet heel diep, maar dat vind je misschien wel prettig.
Had eventueel gekund ja. Maar de drop is nog best redelijk.

LittleWhiteDog
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08

LittleWhiteDog 02 mar 2016 08:10

Iemand al een Ultimate met die R-Sys wielen in zijn bezit?
Tevreden over die wielen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mar 2016 09:18

jonglins schreef:Volgens mij had je met die lichaamsmaten best een maatje kleiner kunnen nemen. Zo te zien zit je ook niet heel diep, maar dat vind je misschien wel prettig.
Waarom en maat kleiner terwijl het stuur nog genoeg kan zakken en de stuurpen ook niet ultra kort is?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 02 mar 2016 13:21

Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.

Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 02 mar 2016 13:36

jonglins schreef:Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.

Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
Waarom heb je dan niet voor een beter passende fiets gekozen?

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 02 mar 2016 20:30

RuudRuud schreef:
jonglins schreef:Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.

Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
Waarom heb je dan niet voor een beter passende fiets gekozen?
Als de Ultimate in dit geval al slecht past wordt dat een beetje lastig verhaal denk!
No pain no gain, no guts no glory!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 02 mar 2016 20:56

valt opzich wel mee, er zijn maar heel weinig echte racers die een korte reach en hogere stack hebben.
Het aero stuur van de aeroad heeft een hele korte reach, veel korter dan de meeste sturen, dus opzich zit daar ook al een centimeter minder in.

WdvBAw
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mar 2016 21:55

WdvBAw 02 mar 2016 22:26

Laatste keer dat ik een racefiets kocht was in 2009. Canyon ultimate met 11sp Chorus en fabuleuze eurus wielen (eigen opbouw). Nu na 7 jaar aast mijn verlangen naar de canyon aeroad: https://www.canyon.com/nl/road/aeroad/a ... x-6-0.html
3350 euro inclusief verzenden klinkt erg aanlokkelijk.

Nu heb ik nog cosmic carbone slr wielen liggen en zou dus de chorusgroep kunnen omzetten naar een los aeroadframe (2750euro plus persen lagers = ca. 2820euro)

Het verschil is dus ca. 480 euro. Dat klinkt erg weinig als je ziet wat je voor de cf slx 6.0 terugkrijgt (ultegra groep en mavic cosic pro carbon). Het losse frame levert echter het aerostuur, maar dan geen mogelijkheid om een los opzetstuur (syntace c3) te monteren.

Wat is wijsheid? Nieuwe fiets kopen en oude verkopen. Of nieuw frame kopen en oude ombouwen?

Pennino
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 07 jan 2016 01:09

Pennino 02 mar 2016 23:42

Dat aerostuur zou ik er persoonlijk wel bij nemen, maar dat is puur voor de heb dan. Denk dat je rationeel voor de complete fiets moet gaan.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 mar 2016 08:21

Als een eis is dat je opzetstuurtje wilt kunnen monteren (zeker als het zo af en toe is voor een tijdritje oid), zou ik voor de hele fiets gaan en niet voor het frame met aerostuur. Dan zou je iets kopen wat je niet volledig kunt gebruiken naar jouw wens. En je maakt mij ook niet wijs dat je elke keer stuur en stuurpen gaat wisselen + ombouwen shifterts, en dus stuurlint etc. voor als je met opzetstuurtje wilt kunnen rijden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 03 mar 2016 08:34

dieseltje schreef:
RuudRuud schreef:
jonglins schreef:Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.

Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
Waarom heb je dan niet voor een beter passende fiets gekozen?
Als de Ultimate in dit geval al slecht past wordt dat een beetje lastig verhaal denk!
Ja? Volgens mij zijn er meer merken dan Canyon ;)


BTW: Your order was handed over to our logistics partner UPS Deutschland Inc. & Co... Eindelijk het Astute-zadel op de Aeroad.

Plaats reactie