Canyon
Had eventueel gekund ja. Maar de drop is nog best redelijk.jonglins schreef:Volgens mij had je met die lichaamsmaten best een maatje kleiner kunnen nemen. Zo te zien zit je ook niet heel diep, maar dat vind je misschien wel prettig.
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Iemand al een Ultimate met die R-Sys wielen in zijn bezit?
Tevreden over die wielen?
Tevreden over die wielen?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Waarom en maat kleiner terwijl het stuur nog genoeg kan zakken en de stuurpen ook niet ultra kort is?jonglins schreef:Volgens mij had je met die lichaamsmaten best een maatje kleiner kunnen nemen. Zo te zien zit je ook niet heel diep, maar dat vind je misschien wel prettig.
Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.
Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.
Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
Waarom heb je dan niet voor een beter passende fiets gekozen?jonglins schreef:Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.
Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
Als de Ultimate in dit geval al slecht past wordt dat een beetje lastig verhaal denk!RuudRuud schreef:Waarom heb je dan niet voor een beter passende fiets gekozen?jonglins schreef:Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.
Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
valt opzich wel mee, er zijn maar heel weinig echte racers die een korte reach en hogere stack hebben.
Het aero stuur van de aeroad heeft een hele korte reach, veel korter dan de meeste sturen, dus opzich zit daar ook al een centimeter minder in.
Het aero stuur van de aeroad heeft een hele korte reach, veel korter dan de meeste sturen, dus opzich zit daar ook al een centimeter minder in.
Laatste keer dat ik een racefiets kocht was in 2009. Canyon ultimate met 11sp Chorus en fabuleuze eurus wielen (eigen opbouw). Nu na 7 jaar aast mijn verlangen naar de canyon aeroad: https://www.canyon.com/nl/road/aeroad/a ... x-6-0.html
3350 euro inclusief verzenden klinkt erg aanlokkelijk.
Nu heb ik nog cosmic carbone slr wielen liggen en zou dus de chorusgroep kunnen omzetten naar een los aeroadframe (2750euro plus persen lagers = ca. 2820euro)
Het verschil is dus ca. 480 euro. Dat klinkt erg weinig als je ziet wat je voor de cf slx 6.0 terugkrijgt (ultegra groep en mavic cosic pro carbon). Het losse frame levert echter het aerostuur, maar dan geen mogelijkheid om een los opzetstuur (syntace c3) te monteren.
Wat is wijsheid? Nieuwe fiets kopen en oude verkopen. Of nieuw frame kopen en oude ombouwen?
3350 euro inclusief verzenden klinkt erg aanlokkelijk.
Nu heb ik nog cosmic carbone slr wielen liggen en zou dus de chorusgroep kunnen omzetten naar een los aeroadframe (2750euro plus persen lagers = ca. 2820euro)
Het verschil is dus ca. 480 euro. Dat klinkt erg weinig als je ziet wat je voor de cf slx 6.0 terugkrijgt (ultegra groep en mavic cosic pro carbon). Het losse frame levert echter het aerostuur, maar dan geen mogelijkheid om een los opzetstuur (syntace c3) te monteren.
Wat is wijsheid? Nieuwe fiets kopen en oude verkopen. Of nieuw frame kopen en oude ombouwen?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6227
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Als een eis is dat je opzetstuurtje wilt kunnen monteren (zeker als het zo af en toe is voor een tijdritje oid), zou ik voor de hele fiets gaan en niet voor het frame met aerostuur. Dan zou je iets kopen wat je niet volledig kunt gebruiken naar jouw wens. En je maakt mij ook niet wijs dat je elke keer stuur en stuurpen gaat wisselen + ombouwen shifterts, en dus stuurlint etc. voor als je met opzetstuurtje wilt kunnen rijden.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ja? Volgens mij zijn er meer merken dan Canyondieseltje schreef:Als de Ultimate in dit geval al slecht past wordt dat een beetje lastig verhaal denk!RuudRuud schreef:Waarom heb je dan niet voor een beter passende fiets gekozen?jonglins schreef:Ik zei dat vooral vanwege de lengte van de zit. Pennino schreef al dat de zit best gestrekt is. Dat was ook mijn ervaring op mijn Ultimate SLX (modeljaar 2015). Ik heb vergelijkbare lichaamsmaten en heb mijn stuurpen op mijn L ingekort tot 100 mm.
Maar mijn drop is dan wel weer aardig fors.
Lijkt erop dat met relatief lange benen en een kort bovenlijf, zoals ik heb, de geometrie van de Ultimate niet ideaal is (om maar te zwijgen van de Aeroad).
BTW: Your order was handed over to our logistics partner UPS Deutschland Inc. & Co... Eindelijk het Astute-zadel op de Aeroad.