Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 mar 2016 09:57

Ik moet zeggen dat ik de verschillen tussen de foto's maar redelijk marginaal vindt. Voor mij persoonlijk zou het qua fietshouding niet zoveel uitmaken. Ik ben dan weliswaar een Ultimate AL gewend (met relatief kortere bovenbuis en een aantal spacers om het stuur omhoog te brengen), maar ik stap net zo gemakkelijk over op een tijdrithouding met ligstuur op een veel diepere fiets. Ik denk dat de armpads (en vooral de verticale hoogte) dit compenseren. Ik zal binnenkort een goede studie van mijn huidige fietsen maken. Ik zit te denken om ze vanaf grote afstand met telelens (om perspectievische tekening tegen te gaan) te fotograferen inclusief diverse meetlinten (om zo de stack en reach te meten). Op deze houtjetouwtje manier moet ik dan maar een keuze maken.

Zoals ik er nu tegen aan kijk is het vooral emotie wat me drijft en ben ik nog steeds geneigd om de Aeroad CF SLX 6.0 (EUR3350,-) te kiezen. Echter voor een stuk minder geld heb je de Ultimate CF SL 9.0 Aero (EUR2850,-). Iets hogere zitpositie, wat ik op zich wel prettig vind icm een ligstuur. Het ligstuur gebruik ik toch om lange enden door te kunnen fietsen (dan is hoog wel iets prettiger dan laag, ik ga de positie niet gebruiken voor korte tijdritjes). De meerwaarde van de CF SLX zie ik niet zo, althans niet voor mijn gebruik. Ik ga ervan uit dat de SL t.o.v. de SLX ook plenty stijf is. Fietsen doe ik met 25mm banden dus dat extra stukje comfort van de SLX zouden ze mogen houden.

Kortom de Aeroad CF SLX of de Ultimate CF SL, beide met Ultegra 11sp en Mavic Cosmic Pro Carbon Exalith WTS. Los frame van de Ultimate CF SL is ook nog een optie en dan de 2009 Chorus groep omzetten tezamen met mijn oude Eurus wielen en oude Mavic Cosmic Carbone SLR wielen. Los frame kost 1199 + 50 verzenden + 75 lagers persen = 1325euries.

rob86
Forum-lid

rob86 04 mar 2016 14:44

Als je het geld ervoor over hebt zou ik zonder twijfel voor de Aeroad gaan. Voor 3300EUR heb je een pro level fiets met het allerbeste frame dat canyon te bieden heeft.

Ik moest even wennen aan de aero looks maar nu vind ik de aeroad toch een van de knapste frames op de markt momenteel.

Dit is uiteraard subjectief en puur rationeel gezien is de ultimate cf sl waarschijnlijk de betere keuze.

tomtom
Forum-lid

tomtom 04 mar 2016 15:33

Dan blijft de hamvraag; welke vind je MOOIER! Fiets(en) zijn tenslotte ook emotie. De CF SL is natuurlijk gewoon een topfiets en een prima investering. Ik vind de Aeroad echter weer wat mooier (en de nieuwe SLX ook). De SL(X)en zijn wel weer wat veelzijdiger. Hoewel, een vriend rijdt met de Aeroad SLX evengoed de Transalp en andere cyclo's met veeeeel hm's!
Aeroad
Grail
Ultimate

Lion1979
Forum-lid

Gebruikersavatar Lion1979 04 mar 2016 15:51

Vanmorgen stond UPS voor de deur met een pakket van Canyon. Was mijn Ultimate CF SLX 9.0! Gelijk in elkaar gezet en wat een fiets! Dat is wel wat anders dan m'n 4 jaar oude aluminium Cube. Mijn complimenten ook naar Canyon vanwege de levertijd. Zeker na alle verhalen die ik gelezen had. Was bij bestelling half april, toen half maart en nu dus nog 2 weken eerder. Misschien dat ze de achterstand langzaamaan weggewerkt hebben. Nu hopen dat het weer wat opknapt om zsm een ritje te gaan maken.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Jorisvc
Forum-lid

Jorisvc 04 mar 2016 15:55

Op de aeroad zijn al bergritten gewonnen :-)

fietsvriend
Forum-lid

fietsvriend 04 mar 2016 17:47

Klopt, vorig jaar zag je de Aeroad veel in grote rondes rijden. Maar wat vind ik mooier? De CF SL(X). Lekker persoonlijk, maar dat slanke frame spreekt mij meer aan.

Ben trouwens blij dat de levertijden wellicht naar beneden worden bijgesteld. Krijgen we in dit topic eindelijk weer eens wat fietsen te zien in plaats van klaagberichten! ;)
Michiel

BAMCAN
Forum-lid

BAMCAN 04 mar 2016 17:57

tomtom schreef:Dan blijft de hamvraag; welke vind je MOOIER! Fiets(en) zijn tenslotte ook emotie. De CF SL is natuurlijk gewoon een topfiets en een prima investering. Ik vind de Aeroad echter weer wat mooier (en de nieuwe SLX ook). De SL(X)en zijn wel weer wat veelzijdiger. Hoewel, een vriend rijdt met de Aeroad SLX evengoed de Transalp en andere cyclo's met veeeeel hm's!
Emotie zegt al een tijdje lang de Aeroad CF SLX 6.0
maar de Ultimate CF SL 9.0 Aero lijkt me ook mooi (iets hogere zit, lagere prijs, betere positie opzetstuur)
blijft lastig een fiets kiezen
Afbeelding
Een Ultimate CF SL frame opbouwen met mijn oude wielen en oude groep heb ik ook nog niet uit mijn gedachten. Zou er ongeveer zo uit kunnen gaan zien (vind de oude chorus groep ook nog mooier dan de nieuwe chorus groep, hoewel het natuurlijk SR op de gelinkte weightweenie foto is).
Afbeelding

Resch2
Forum-lid

Resch2 04 mar 2016 18:04

Hier is iemand goed met Photoshop, als je echt niet uitkomt zou ik de moeite nemen naar koblenz te rijden en beide fietsen even te testen op de parking aldaar. Werkt toch verhelderend als je even heb proef gereden en de fietsen hebt gevoeld. Ook weet je dan zeker welke maat je nodig hebt en of je qua spacers een beetje netjes uit gaat komen.

LittleWhiteDog
Forum-lid

LittleWhiteDog 04 mar 2016 18:47

Lion1979 schreef:Vanmorgen stond UPS voor de deur met een pakket van Canyon. Was mijn Ultimate CF SLX 9.0! Gelijk in elkaar gezet en wat een fiets! Dat is wel wat anders dan m'n 4 jaar oude aluminium Cube. Mijn complimenten ook naar Canyon vanwege de levertijd. Zeker na alle verhalen die ik gelezen had. Was bij bestelling half april, toen half maart en nu dus nog 2 weken eerder. Misschien dat ze de achterstand langzaamaan weggewerkt hebben. Nu hopen dat het weer wat opknapt om zsm een ritje te gaan maken.
Wanneer had jij je bestelling geplaatst?

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 04 mar 2016 22:35

BAMCAN schreef: Een Ultimate CF SL frame opbouwen met mijn oude wielen en oude groep heb ik ook nog niet uit mijn gedachten. Zou er ongeveer zo uit kunnen gaan zien (vind de oude chorus groep ook nog mooier dan de nieuwe chorus groep, hoewel het natuurlijk SR op de gelinkte weightweenie foto is).
precies, CF SL (en in mijn geval oude CF SLX) prima te doen met campa!

Afbeelding

Lion79
Forum-lid

Gebruikersavatar Lion79 05 mar 2016 08:08

LittleWhiteDog schreef:
Lion1979 schreef:Vanmorgen stond UPS voor de deur met een pakket van Canyon. Was mijn Ultimate CF SLX 9.0! Gelijk in elkaar gezet en wat een fiets! Dat is wel wat anders dan m'n 4 jaar oude aluminium Cube. Mijn complimenten ook naar Canyon vanwege de levertijd. Zeker na alle verhalen die ik gelezen had. Was bij bestelling half april, toen half maart en nu dus nog 2 weken eerder. Misschien dat ze de achterstand langzaamaan weggewerkt hebben. Nu hopen dat het weer wat opknapt om zsm een ritje te gaan maken.
Wanneer had jij je bestelling geplaatst?
12 januari, dus minder dan 2 maanden levertijd. Ging bij mij om een ultimate cf slx 9.0 in stealth maatje L
Cube Agree SL 2012
Cube LTD Pro 2014
Canyon Ultimate CF SLX 9.0 2016

BennD
Forum-lid

BennD 05 mar 2016 08:27

monsieurpinot schreef:
BAMCAN schreef: Een Ultimate CF SL frame opbouwen met mijn oude wielen en oude groep heb ik ook nog niet uit mijn gedachten. Zou er ongeveer zo uit kunnen gaan zien (vind de oude chorus groep ook nog mooier dan de nieuwe chorus groep, hoewel het natuurlijk SR op de gelinkte weightweenie foto is).
precies, CF SL (en in mijn geval oude CF SLX) prima te doen met campa!

Afbeelding
Nog eentje :)

Afbeelding

Plaats reactie