Canyon
Ik heb hier nog nooit iemand zijn ervaring weten delen ivm die rake shift. De verplaatsing vh wiel in de vork dus.
Altijd al benieuwd geweest, ook al bij mijn oude aeroad, maar nog nooit de moeite genomen dit te testen.
Altijd al benieuwd geweest, ook al bij mijn oude aeroad, maar nog nooit de moeite genomen dit te testen.
Sworks Venge
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13678
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik ook als ik deze fiest zou hebben zou dat het eerste zijn waar ik mee ga spelen.brekson schreef:Ik heb hier nog nooit iemand zijn ervaring weten delen ivm die rake shift. De verplaatsing vh wiel in de vork dus.
Altijd al benieuwd geweest, ook al bij mijn oude aeroad, maar nog nooit de moeite genomen dit te testen.
@Bancan, het ziet er ook zeker niet gek uit een xl. Ik heb nu een foil L en de xl past me ook zonder spacers en iest langer. Misschien staat de XL nog wel beter..... omdat er 0cm spacers opzitten en op de L 2cm.
Echter met rijden is de L zoveel wendbaarder en de xl vrij log en hoog. zal vast ergens staan maar wat waren je maten 185...... en dan
Ik ben 185 bbl 91, dus ik heb ook altijd het probleempje drop.... Maar de bij de aeroad zou ik toch voor een L gaan met 2cm spacing kom ik dan op 12 a 13cm drop.
Misschien dat de vorksprong de fiets veel wendbaarder maakt?
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
haha, ik ookbrekson schreef:Hij kan een oproep doen om van een forumlid eens de XL te keuren of te passen.
Zo, ik wilde zeker ook op pag 1000 staan van dit topic
Nog geen antwoord gehad op mijn vraag of iemand ervaring heeft met de R-Sys wielen op de Ultimate. Dus nie van horen lezen op google maar persoonlijke ervaring Zijn ze echt zo on-aero of ze zeggen, of is dat verbeterd in de nieuwste versie?
Stomme vraag misschien maar begin uit te kijken naar mijne fiets en dan begin je je zo dingen af te vragen é
Ik heb na binnenkomst van mijn Canyon de stuurpen kosteloos laten vervangen. 120 teruggestuurd en 110 werd netjes opgestuurd nog voordat ze de 120 ontvangen hadden.Jee-O schreef:Kun je bij canyon een afwijkende maat stuupen aanvragen bij het bestellen van je fiets?
older Budweiser
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
je vraag er even bijgezocht, maar daar rep je niet over de aerovorm van de R sys ,LittleWhiteDog schreef: Nog geen antwoord gehad op mijn vraag of iemand ervaring heeft met de R-Sys wielen op de Ultimate. Dus nie van horen lezen op google maar persoonlijke ervaring Zijn ze echt zo on-aero of ze zeggen, of is dat verbeterd in de nieuwste versie?
Stomme vraag misschien maar begin uit te kijken naar mijne fiets en dan begin je je zo dingen af te vragen é
nu is de aerovorm van lage wielen uberhaubt het 3e of 4e punt van aandacht waar ik me druk om zou maken. zou je eerst maar eens verdiepen in het soort materiaal (oa de exalith remrand). 2016 versie is ook de eerste versie met een wat bredere binnenvelg volgens mij, ook relevante info.
Duurt soms wel ff. Afgelopen weekend ontving ik mijn omruilstuurpen. Aangevraagd in november 2015...Kilowatt schreef:Ik heb na binnenkomst van mijn Canyon de stuurpen kosteloos laten vervangen. 120 teruggestuurd en 110 werd netjes opgestuurd nog voordat ze de 120 ontvangen hadden.Jee-O schreef:Kun je bij canyon een afwijkende maat stuupen aanvragen bij het bestellen van je fiets?
Ik heb 30 dagen de tijd om te testen of deze inderdaad fijner fietst, daarna moet één van de pennen terug. Dat omruilen kost 20 euro (+ de verzendkosten van het terugsturen neem ik aan). Vreemd dat dit bij jou kosteloos was. Mss omdat ik een outlet model heen gekocht (bodemprijs)?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
1.90m met BBL van 92cmwasbeer2006 schreef: Ik ook als ik deze fiest zou hebben zou dat het eerste zijn waar ik mee ga spelen.
@Bancan, het ziet er ook zeker niet gek uit een xl. Ik heb nu een foil L en de xl past me ook zonder spacers en iest langer. Misschien staat de XL nog wel beter..... omdat er 0cm spacers opzitten en op de L 2cm.
Echter met rijden is de L zoveel wendbaarder en de xl vrij log en hoog. zal vast ergens staan maar wat waren je maten 185...... en dan
Ik ben 185 bbl 91, dus ik heb ook altijd het probleempje drop.... Maar de bij de aeroad zou ik toch voor een L gaan met 2cm spacing kom ik dan op 12 a 13cm drop.
Misschien dat de vorksprong de fiets veel wendbaarder maakt?
Ik wil het liefst een zo snel mogelijke fiets voor op de rechte einden. Ik ben geen bochtenman en rijdt geen wedstrijden ofzo, maar zit graag in tijdrithouding op een fiets, ook op de gewone racefiets. Zo nu en dan meedoen aan tijdritjes op mijn tt-fiets vindt ik leuk, maar doe ik de laatste jaren steeds minder. Het lange afstandswerk neemt dat een beetje over en als de direct mount brakes een voordeel geven t.a.v. bandbreedte dan is dat wel een voordeel. Met andere woorden, de fiets mag best wel groot zijn, een L zou me zeker te klein worden. Logger klinkt voor mij niet als een nadeel .
Maar passen en meten lijkt me wel een pré en een ritje naar Koblenz wel waard.
Met de geometrie tekeningetjes van Canyon kun je in ieder geval niet zo veel:
als je de drie door canyon geclaimde houdingen over elkaar heen legt dan spelen ze meer met de arm-rug hoek dan met stack en reach, althans zo lijkt het (zal wel met marketing te maken hebben).
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
Oh maar ik wou niet persé specifiek vragen naar de aerodynamica hoor. Gewoon naar het algemeen gevoel van mensen die reeds met zo'n wielen gereden hebben.monsieurpinot schreef:je vraag er even bijgezocht, maar daar rep je niet over de aerovorm van de R sys ,LittleWhiteDog schreef: Nog geen antwoord gehad op mijn vraag of iemand ervaring heeft met de R-Sys wielen op de Ultimate. Dus nie van horen lezen op google maar persoonlijke ervaring Zijn ze echt zo on-aero of ze zeggen, of is dat verbeterd in de nieuwste versie?
Stomme vraag misschien maar begin uit te kijken naar mijne fiets en dan begin je je zo dingen af te vragen é
nu is de aerovorm van lage wielen uberhaubt het 3e of 4e punt van aandacht waar ik me druk om zou maken. zou je eerst maar eens verdiepen in het soort materiaal (oa de exalith remrand). 2016 versie is ook de eerste versie met een wat bredere binnenvelg volgens mij, ook relevante info.