Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: 27 mei 2014 12:40
Ik heb ca. 2 maanden rondgereden met zo'n Rsys voorwiel een kleine 2 jaar geleden denk ik. Remde fantastisch en lekker licht, ook heel stijf bij bochten en staand klimmen etc. Die extra stijfheid is dus erg aangenaam bij het klimmen of afdalen, op slechte wegdekken (zoals er zoveel zijn in België), geeft het meer feedback van de grond, maar niets dat een 25mm band niet kan opvangen.
Over aerodynamica kan ik niets zeggen, ik heb geen ervaring met hoge velgen, enkel met lage. Vergelijkbaar met de Mavic Ksyrium Elite velgen die er standaard opstonden.
Over aerodynamica kan ik niets zeggen, ik heb geen ervaring met hoge velgen, enkel met lage. Vergelijkbaar met de Mavic Ksyrium Elite velgen die er standaard opstonden.
Duurde bij mij een week en was kosteloos (op de frankering na dan). Maar dat was in 2014.53x11 schreef:
Ik heb 30 dagen de tijd om te testen of deze inderdaad fijner fietst, daarna moet één van de pennen terug. Dat omruilen kost 20 euro (+ de verzendkosten van het terugsturen neem ik aan). Vreemd dat dit bij jou kosteloos was. Mss omdat ik een outlet model heen gekocht (bodemprijs)?
older Budweiser
het aerodynamisch nadeel van de R Sys wielen komt voort uit de vorm van de spaken (dik en rond, in plaats van dun en mes-vormig)tewstudent schreef:Ik heb ca. 2 maanden rondgereden met zo'n Rsys voorwiel een kleine 2 jaar geleden denk ik. Remde fantastisch en lekker licht, ook heel stijf bij bochten en staand klimmen etc. Die extra stijfheid is dus erg aangenaam bij het klimmen of afdalen, op slechte wegdekken (zoals er zoveel zijn in België), geeft het meer feedback van de grond, maar niets dat een 25mm band niet kan opvangen.
Over aerodynamica kan ik niets zeggen, ik heb geen ervaring met hoge velgen, enkel met lage. Vergelijkbaar met de Mavic Ksyrium Elite velgen die er standaard opstonden.
de velgen zijn in vergelijking met andere lage velgen niet meer of minder aerodynamisch
Hallo je hebt gewoon XL nodig, daar hoef je echt niet over te twijfelen. Een ritje naar Koblenz is gewoon ook een leuk dagje of weekendje weg. Een paar km buiten Koblenz kun je prachtig langs de moezel en Hundsrücke fietsen.BAMCAN schreef:1.90m met BBL van 92cmwasbeer2006 schreef: Ik ook als ik deze fiest zou hebben zou dat het eerste zijn waar ik mee ga spelen.
@Bancan, het ziet er ook zeker niet gek uit een xl. Ik heb nu een foil L en de xl past me ook zonder spacers en iest langer. Misschien staat de XL nog wel beter..... omdat er 0cm spacers opzitten en op de L 2cm.
Echter met rijden is de L zoveel wendbaarder en de xl vrij log en hoog. zal vast ergens staan maar wat waren je maten 185...... en dan
Ik ben 185 bbl 91, dus ik heb ook altijd het probleempje drop.... Maar de bij de aeroad zou ik toch voor een L gaan met 2cm spacing kom ik dan op 12 a 13cm drop.
Misschien dat de vorksprong de fiets veel wendbaarder maakt?
Ik wil het liefst een zo snel mogelijke fiets voor op de rechte einden. Ik ben geen bochtenman en rijdt geen wedstrijden ofzo, maar zit graag in tijdrithouding op een fiets, ook op de gewone racefiets. Zo nu en dan meedoen aan tijdritjes op mijn tt-fiets vindt ik leuk, maar doe ik de laatste jaren steeds minder. Het lange afstandswerk neemt dat een beetje over en als de direct mount brakes een voordeel geven t.a.v. bandbreedte dan is dat wel een voordeel. Met andere woorden, de fiets mag best wel groot zijn, een L zou me zeker te klein worden. Logger klinkt voor mij niet als een nadeel .
Maar passen en meten lijkt me wel een pré en een ritje naar Koblenz wel waard.
Met de geometrie tekeningetjes van Canyon kun je in ieder geval niet zo veel:
als je de drie door canyon geclaimde houdingen over elkaar heen legt dan spelen ze meer met de arm-rug hoek dan met stack en reach, althans zo lijkt het (zal wel met marketing te maken hebben).
Ik heb zelf een XL met 193 en binnenbeen lengte van 93cm.
https://www.mupload.nl/img/zy4dzpzql9e.jpeg
-
- Forum-lid
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 02 okt 2015 13:08
thanks ... leuke wielen begrijp ik hier uit. Ik ben geen lage velgen meer gewoon, vandaar beetje de nieuwsgierigheidtewstudent schreef:Ik heb ca. 2 maanden rondgereden met zo'n Rsys voorwiel een kleine 2 jaar geleden denk ik. Remde fantastisch en lekker licht, ook heel stijf bij bochten en staand klimmen etc. Die extra stijfheid is dus erg aangenaam bij het klimmen of afdalen, op slechte wegdekken (zoals er zoveel zijn in België), geeft het meer feedback van de grond, maar niets dat een 25mm band niet kan opvangen.
Over aerodynamica kan ik niets zeggen, ik heb geen ervaring met hoge velgen, enkel met lage. Vergelijkbaar met de Mavic Ksyrium Elite velgen die er standaard opstonden.
Couldn't agree more. Ook een XL met 192/92cmResch2 schreef:Hallo je hebt gewoon XL nodig, daar hoef je echt niet over te twijfelen. Een ritje naar Koblenz is gewoon ook een leuk dagje of weekendje weg. Een paar km buiten Koblenz kun je prachtig langs de moezel en Hundsrücke fietsen.BAMCAN schreef:1.90m met BBL van 92cmwasbeer2006 schreef: Ik ook als ik deze fiest zou hebben zou dat het eerste zijn waar ik mee ga spelen.
@Bancan, het ziet er ook zeker niet gek uit een xl. Ik heb nu een foil L en de xl past me ook zonder spacers en iest langer. Misschien staat de XL nog wel beter..... omdat er 0cm spacers opzitten en op de L 2cm.
Echter met rijden is de L zoveel wendbaarder en de xl vrij log en hoog. zal vast ergens staan maar wat waren je maten 185...... en dan
Ik ben 185 bbl 91, dus ik heb ook altijd het probleempje drop.... Maar de bij de aeroad zou ik toch voor een L gaan met 2cm spacing kom ik dan op 12 a 13cm drop.
Misschien dat de vorksprong de fiets veel wendbaarder maakt?
Ik wil het liefst een zo snel mogelijke fiets voor op de rechte einden. Ik ben geen bochtenman en rijdt geen wedstrijden ofzo, maar zit graag in tijdrithouding op een fiets, ook op de gewone racefiets. Zo nu en dan meedoen aan tijdritjes op mijn tt-fiets vindt ik leuk, maar doe ik de laatste jaren steeds minder. Het lange afstandswerk neemt dat een beetje over en als de direct mount brakes een voordeel geven t.a.v. bandbreedte dan is dat wel een voordeel. Met andere woorden, de fiets mag best wel groot zijn, een L zou me zeker te klein worden. Logger klinkt voor mij niet als een nadeel .
Maar passen en meten lijkt me wel een pré en een ritje naar Koblenz wel waard.
Met de geometrie tekeningetjes van Canyon kun je in ieder geval niet zo veel:
als je de drie door canyon geclaimde houdingen over elkaar heen legt dan spelen ze meer met de arm-rug hoek dan met stack en reach, althans zo lijkt het (zal wel met marketing te maken hebben).
Ik heb zelf een XL met 193 en binnenbeen lengte van 93cm.
https://www.mupload.nl/img/zy4dzpzql9e.jpeg
Gaat als de brandweer, is super als het gaat om pure snelheid, maar ook zeer goed in de bochten. Heb de wielbasis op de kleinste stand staan (voorvork kun je aanpassen). 28mm banden in bredere velgen is ook geen enkel probleem!
zie filmpje
https://m.youtube.com/watch?v=ZH9FMHR6lcU
zie filmpje
https://m.youtube.com/watch?v=ZH9FMHR6lcU
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik mag het toch hopen dat dit soort fietsen niet als de brandweer gaan -:)
Anders ga ik me echt zorgen maken.
Ik hoop dat Canyon nog een keer designer in huis haalt die van kleur houd en ik ben in!
Hoe is de aerobar als je met de handen op het stuur zit?? De aerobar van de Trek vond ik echt verschrikkelijk.
Anders ga ik me echt zorgen maken.
Ik hoop dat Canyon nog een keer designer in huis haalt die van kleur houd en ik ben in!
Hoe is de aerobar als je met de handen op het stuur zit?? De aerobar van de Trek vond ik echt verschrikkelijk.
+1velolove schreef:Hoe groter de frame maat, de langzamer de max snelheid? Wat een pure BS
Vorig jaar, afdaling Gavia (Bormio), 97km/u op een CF SL in 3XL
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Ik heb over het hoofd gelezen dat iemand dit beweerde. Er werd wel gesproken over betere wendbaarheid bij een framemaatje kleiner. Echter mijn hoogtijdagen zijn geteld als het om max. snelheid gaat en wendbaarheid is aan mij niet besteed. Ik wil het liefst 28mm onder deze Aeroad en dan heerlijk lang toeren als flanerend in een Porsche . Nog even sparen en dat komt mooi uit met die lange levertijden. Zijn de velgen van de bijhorende mavic wielen (cf slx 6.0 = cosmic pro carbon exaltith) goed geschikt voor 28mm banden? Zijn ze breed genoeg om 28mm banden te optimaliseren?velolove schreef:Hoe groter de frame maat, de langzamer de max snelheid? Wat een pure BS