Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Entity

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2024 09:33

Garantie, inportheffingen waar je als ondernemer niet aan ontkomt, QC, marketing, wellicht spuitwerk in Nederland of België dat aanzienlijk duurder is dan in China en mogelijk van betere kwaliteit, en een boterham met pindakaas voor de ondernemer.

Opzich zijn die prijzen niet zo gek. Wel zie je dat heel veel van die merkjes een lang leven hebben. Een partijtje frames en een schuur met gereedschap is genoeg. Op bestelling wil zeggen dat het spuitwerk pas komt als de bestelling geplaatst is, hetzelfde geldt voor groepsets e.d. die vaak tegen adviesprijs gaan. Relatief low risk business dus.
Campagnolo Ultra Dork

Entity Bikes
Forum-lid

Entity Bikes 21 mar 2024 13:57

Sergov schreef: 18 feb 2024 21:18
scottwilko schreef: 18 feb 2024 18:54 Alle drie de frames zijn oa verkrijgbaar via SP Cycle. Dat zijn een allen mould frames verkrijgbaar via meerdere Chinese merken.
Niets mis mee, mijn gravelbike via SP cycle besteld doet het gewoon goed.
Ja daar twijfel ik niet aan. Maar om dan voor een openmould met stickers €2000 te vragen ipv €800 vind ik wat gortig 😂
Klopt, onze frame verkopen we duurder, aangezien we ook de risico’s dragen, garantie, belastingen en dergelijke. Bovendien ligt onze focus en meerwaarde vooral bij complete fietsen. De meerwaarde die een klant bij ons ontvangt zit hem dan ook voornamelijk in het advies over de componenten. Elk onderdeel kan namelijk gekozen en gematcht worden op basis van eigenschappen of kleur om zo uw droomfiets zelf samen te stellen. Iets waar de grote merken in tekort komen. Bovendien worden de frames van grote spelers ook in Azië gebouwd. Het enige verschil dat er is tussen hun frames en open mould frames, is dat zij zelf nog de geometrie in handen hebben.

Mvg
Thibault
Entity Bikes

Plaats reactie