Parijs-Roubaix challenge
6mm wordt als het minimum beschouwd.
@Niels Poort: ik mis in het hele verhaal op hoeveel druk je op je banden zet.
Ik heb Carrefour de l'Arbre en Trouée d'Arenberg (Bos van Wallers) gereden met bagage en 45mm Continental TerraSpeeds @2 bar, was nog bijna niet te doen, ook veel kapot geschuurde zakken in de fietstas. Knettergek dat die profs daar tegen +40 km/u door razen.
@Niels Poort: ik mis in het hele verhaal op hoeveel druk je op je banden zet.
Ik heb Carrefour de l'Arbre en Trouée d'Arenberg (Bos van Wallers) gereden met bagage en 45mm Continental TerraSpeeds @2 bar, was nog bijna niet te doen, ook veel kapot geschuurde zakken in de fietstas. Knettergek dat die profs daar tegen +40 km/u door razen.
Ik doe het er mee, maar laat u niet tegenhouden meer ruimte aan te houden.
hun fietsen.
ik zou voor de 35 gaan.Niels Poort schreef: ↑19 feb 2024 14:24 @theov
Ik heb om een wielset de schwalbe ultrabite 40mm liggen.
Om me andere wielset heb ik Vittoria Terreno Zero Graphene 2.0 35 mm banden liggen nou vind ik deze vrij stug..
Niels
ik heb al een aantal stroken gedaan met mijn Schwalbe x-speed one banden goede combo voor weg als kasseien en een dosis stof en modder.
de ultrabite gaan een serieus nadeel zijn op asfalt.
vrij stug is niet echt een nadeel op de stenen
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5549
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik rijd al de hele winter Panaracer gravelking slicks (TL) op de weg (35mm maar is 38mm). Gaat best wel goed eigenlijk.
Je kan er denk ik makkelijk PR mee rijden.
Je kan er denk ik makkelijk PR mee rijden.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Heb Parijs Roubaix op 25mm slicks gereden met veel nattigheid op de eerste paar stroken, ging ook goed. Waarom zoek je überhaupt dit soort tochten uit om vervolgens naar opties te kijken om het zo comfortabel mogelijk te maken? Het hele idee van P-R en Vlaanderen is dat het geen comfortabele ritten zijn. Dat geeft het binnenrijden van het Velodrome ook dat bijzondere gevoel. Je zou ook voor de eerste 100km een normale koersfiets kunnen pakken en dan zorgen dat je familie voor de eerste strook klaarstaat met een e-gravelbike met comfortabele brede banden waarmee je over de stroken kan suizen dat het een lieve lust is.
Dat schijnt zo te zijn, hoe harder je rijdt, hoe minder gestuiter.
Ooit reed ik de volledige Parijs-Roubaix (265km) op A-Dugast 30mm tubes. Was goed te doen. Ja, op de Carrefour was bij mij de pret er wel af: maar dan ben je er ook bijna. Ik snap waarom die eerste 100 km niet in die toertocht zit, dat is over de provinciale weg alleen maar rechtdoor. Daarvoor kom je dan niet als je De Hel van het Noorden wilt ervaren.
Als je al 35mm Terreno Zero's hébt, zou ik die steken.
Ooit reed ik de volledige Parijs-Roubaix (265km) op A-Dugast 30mm tubes. Was goed te doen. Ja, op de Carrefour was bij mij de pret er wel af: maar dan ben je er ook bijna. Ik snap waarom die eerste 100 km niet in die toertocht zit, dat is over de provinciale weg alleen maar rechtdoor. Daarvoor kom je dan niet als je De Hel van het Noorden wilt ervaren.
Als je al 35mm Terreno Zero's hébt, zou ik die steken.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Ik reed die tocht ooit op 30mm Specialized Roubaix Pro 30/32 banden in m'n alu cyclocrossfiets en vond dat wel de ideale mix tussen snelheid en comfort. Dat gezegd hebbende: ik heb Camphin-en-Pévèle, Carrefour de l'Arbre en Gruson ook eens op een Specialized Roubaix met vering in stuur en zadelpen en 1250 gram lichte Roval Alpinist wielen met 26mm Turbo Cotton bandjes gedaan en daarmee reed ik een stuk makkelijker en vlotter over de kasseien dan op m'n alu stuiterbak.
Overigens kwam ik tijdens de tocht toen best veel mountainbikers tegen die een stuk makkelijker over de kasseien vlogen. Eigenlijk vond ik dat een beetje nep. Je moet 'm gewoon op een fiets met krom stuur doen.
Overigens kwam ik tijdens de tocht toen best veel mountainbikers tegen die een stuk makkelijker over de kasseien vlogen. Eigenlijk vond ik dat een beetje nep. Je moet 'm gewoon op een fiets met krom stuur doen.
Ik kwam toevallig deze wielset tegen, vooral geschikt voor het rijden over kasseien.Niels Poort schreef: ↑19 feb 2024 09:53 Goedemorgen allemaal.
Ik ga 6 april de Parijs-Roubaix challenge rijden.
Mijn vraag is nu wat voor banden en welke banden breedte raden jullie aan?
Ik ga hem met me gravelbike fietsen dus kan er aardig brede banden in kwijt.
Niels
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 16 jul 2024 14:54
Geweldig!! Die wil ik
Het idee stamt uit 1892 het betreft het "Quadrant Springframe 77", zie:
https://onlinebicyclemuseum.co.uk/1892- ... gframe-77/
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless