Shimano 105 Di2 of SRAM eTap
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4708
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Maar hoelang kan je nog schakelen na de melding batterij bijna leeg?
Op mijn gravelbike gaf mijn Garmin ook aan dat de batterij van mijn achter derailleur bijna leeg was, maar daar heb ik nog probleemloos 100km mee gereden. (En ik schakel zeer regelmatig)
Verder zie ik het probleem van de remolie niet zo. Remmen 1 keer vullen en niet meer naar omkijken.
Op mijn gravelbike gaf mijn Garmin ook aan dat de batterij van mijn achter derailleur bijna leeg was, maar daar heb ik nog probleemloos 100km mee gereden. (En ik schakel zeer regelmatig)
Verder zie ik het probleem van de remolie niet zo. Remmen 1 keer vullen en niet meer naar omkijken.
Mijn Shimano 105 DI2 batterij gaf zondag halverwege de Zuid-Veluwe tocht aan dat de batterij bijna leeg was (melding op de Garmin).
Daarna nog probleemloos 50km gereden.
Hoeveel er daarna nog had gekund? Geen idee. Daar laat ik het maar niet op aankomen
Daarna nog probleemloos 50km gereden.
Hoeveel er daarna nog had gekund? Geen idee. Daar laat ik het maar niet op aankomen
Cassette gebruikt dezelfde interface als de shimano lockring.
Voor de crank heb je een inbus maat 8 nodig. Of beter een inbus dop maat 8 icm iets met een lange arm/moment sleutel.
Met welke modellen heb jij ervaring mee?
Daarom persoonlijk
Lompe dingen die sram shifers, ik heb force axs (vorige model) en rival axs die zogenaamd compacter moet zijn, nou minimaal verschil.
En dan heb ik nog 2 fietsen met 8070 shifters die stuk compacter zijn en mij veel beter in de hand liggen.
En nog 2 fietsen met 9070 en 9150 shifters, maar die neem ik even niet mee in vergelijk aangezien die geen reservoir in shifters hebben)
Maar de 8070 shifters (di2 dus) zijn ongeveer zelfde formaat als de 9070/9150 shifters.
Volgens mij zijn de mechanische shifters wel weer groter van shimano.
Kwa bleeden is sram stuk makkelijk, met shimano al paar keer gedoe gehad dat er toch weer lucht in zat om vage redenen.
Alleen met sram weer lastiger dat dot water aantrekt en je daardoor bij wisselen remblokken meer gedoe kan hebben.
En dus dat slijtage delen stuk duurder zijn bij sram, remblokken, derraileurwieltjes etc, achteraf gezien had ik toch beter shimano op m'n slechtweer fiets kunnen hebben.
Lompe dingen die sram shifers, ik heb force axs (vorige model) en rival axs die zogenaamd compacter moet zijn, nou minimaal verschil.
En dan heb ik nog 2 fietsen met 8070 shifters die stuk compacter zijn en mij veel beter in de hand liggen.
En nog 2 fietsen met 9070 en 9150 shifters, maar die neem ik even niet mee in vergelijk aangezien die geen reservoir in shifters hebben)
Maar de 8070 shifters (di2 dus) zijn ongeveer zelfde formaat als de 9070/9150 shifters.
Volgens mij zijn de mechanische shifters wel weer groter van shimano.
Kwa bleeden is sram stuk makkelijk, met shimano al paar keer gedoe gehad dat er toch weer lucht in zat om vage redenen.
Alleen met sram weer lastiger dat dot water aantrekt en je daardoor bij wisselen remblokken meer gedoe kan hebben.
En dus dat slijtage delen stuk duurder zijn bij sram, remblokken, derraileurwieltjes etc, achteraf gezien had ik toch beter shimano op m'n slechtweer fiets kunnen hebben.