Fietsbel voor Aero stuur met goed geluid......
Hoi hoi, zie foto, echt mooi vind ik het niet als het maar werkt. Geluid is best goed, vraag me af of ik hem mogelijk beter kan monteren? Andere kant, anders gedraaid?? Wie heeft er nog tips? Op de zadelbuis heb ik het ook geprobeerd maar dat vind ik echt lastig als ik dan moet bellen.........
En ik vraag me af of dit een lang leven is beschoren........Je kunt 'm ook aan de onderkant van het stuur monteren, of onder de stuurpen. Dan zie je er veel minder van.
Overigens denk ik dat een Knog ook gewoon dat stuur past. Of anders eentje op de plek van de stuurdop, bijvoorbeeld de reeds genoemde Never2Far.
Overigens denk ik dat een Knog ook gewoon dat stuur past. Of anders eentje op de plek van de stuurdop, bijvoorbeeld de reeds genoemde Never2Far.
Hier ff een fotootje van de montage onder de shifter zoals eerder door mij genoemd. Omdat je de aanslag kan verdraaien kan je het belletje zowel van boven de greep als onder in de beugel bedienen, erg handig omdat je de handen aan het stuur blijft houden.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Hoi hoi, die oplossing van onder je shifter vind ik zeker ook niet gek maar vooralsnog heb ik het nu zo gedaan, zie foto. Links van de stuurpen en de bel naar me toe. Echt mooi vind ik het niet maar so what? Het belangrijkste is dat ik een bel heb voor mijn aero
stuur en dat deze een geweldig fraai geluid en ook hard genoeg geeft Mij interesseert het geen biet of het nu aerodynamisch is, of de bel (te) zwaar is, etc. etc. Voor mij het allerbelangrijkste is dat ie belt en een tijdje meegaat, Heb al aardig wat bellen versleten de afgelopen 2,5 jaar op deze fiets met aero stuur. In de praktijk ga ik wel kijken of ik de bel daar hou of hem verplaats naar de andere kant van het stuur, dus rechts van de stuurpen en/of misschien toch onder de shifter. We gaan het zien en beleven
Welke type Knog is dat? Daar zit ik over te denken... Je hebt een standaard versie en een luxe, weet niet of daar volumeverschil in zit...havana schreef: ↑12 mar 2024 09:10Kan best zijn, ik heb hier 3x een HMB. Twee keer een classic en eentje custom voor mijn Creston stuur. Alledrie zijn gewoon niet luid. Ook niet zacht, maar in ieder geval niet luid. N=3.
Mijn vrouw rijdt met een Knog (die past niet voor de topicstarter, maar ok) en die is een pak luider.
Ik heb zelf een Never2Far op mijn Specialized en die is véél luider.
-
- Forum-lid HC
Knog standaard variant heb ik gehad, was binnen no time stuk. Ook niet luider dan de standaard Hidemybell of BBB bellen.
Nu de raceday Hidemybell en die is meestal wel luider. Meestal, want de klepel zit in rust tegen de bel aan, wat natuurlijk niet gunstig is voor het geluid.
Grote voordeel van de raceday is dat deze een verwisselbare bel heeft. Gaat hij stuk, dan is een heel nieuw systeem kopen niet nodig.
Nu de raceday Hidemybell en die is meestal wel luider. Meestal, want de klepel zit in rust tegen de bel aan, wat natuurlijk niet gunstig is voor het geluid.
Grote voordeel van de raceday is dat deze een verwisselbare bel heeft. Gaat hij stuk, dan is een heel nieuw systeem kopen niet nodig.
scottwilko schreef: ↑01 jun 2024 17:30 Knog standaard variant heb ik gehad, was binnen no time stuk. Ook niet luider dan de standaard Hidemybell of BBB bellen.
De nieuwere raceday HMB is wel een stuk luider dan de standaard. Ik heb beide. 1x standaard die ik nu op m'n gravel fiets heb zitten, een raceday DM op m'n Colnago, en nu een nieuwe raceday bb op m'n BMC. Beide raceday's zijn prima kwa geluid. Nja, een gemiddelde bejaarde die 25kmh op z'n ebike scheurt hoort je evengoed niet (of wil je niet horen), maar dat ligt zeker niet aan de bel.
Ik heb een Knog op mijn hybride fiets. Zodra het nat wordt doet dat ding niets meer
Heb 2 bar end bellen. Never2far en Canyon. De 1e is LUID. De tweede luid.
Ik heb een van de eerste HMB met de plastic klepel. Kansloos. De nieuwere met een metalen klepel zijn beter maar echt niet opgewassen tegen de Never2Far en Canyon.
Heb 2 bar end bellen. Never2far en Canyon. De 1e is LUID. De tweede luid.
Ik heb een van de eerste HMB met de plastic klepel. Kansloos. De nieuwere met een metalen klepel zijn beter maar echt niet opgewassen tegen de Never2Far en Canyon.