Voornaaf op voorwiel bij Visma Lease a Bike?
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 apr 2024 15:50
Bedankt voor je theoretische compliment. In tests blijkt die theorie keer op keer praktijk, daarom kijken wij enorm uit naar afronding van onze grootschalige productie faciliteit in Nederland.
Super trots op het vertrouwen dat Jenco Drost (Visma Lease a Bike Head of Performance Equipment) uitte in het artikel op Wielerflits. Laat even wat weten via L.Luijbregts@gravaa.com, dan krijg je een prive ervaring zodra wij de volgende generatie van GRAVAA's Kinetic Air Pressure System (KAPS) opleveren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 03 apr 2024 15:50
Noodzakelijk is het zeker niet, wel een ruime verbetering. Op kasseien bleken onze testrijders met 3 bar spekkoper. Terwijl zij op asfalt met 6 bar 30Watt efficiënter waren dan op 3 bar. Zoals Koning Wout vorig jaar zei: "Als je op de kasseien een lagere druk kunt hebben en toch de normale druk die je gewend bent op het asfalt, dan is dat een enorm groot voordeel voor alle versnellingen tussendoor."
Loek namens GRAVAA schreef: ↑03 apr 2024 15:58Noodzakelijk is het zeker niet, wel een ruime verbetering. Op kasseien bleken onze testrijders met 3 bar spekkoper. Terwijl zij op asfalt met 6 bar 30Watt efficiënter waren dan op 3 bar. Zoals Koning Wout vorig jaar zei: "Als je op de kasseien een lagere druk kunt hebben en toch de normale druk die je gewend bent op het asfalt, dan is dat een enorm groot voordeel voor alle versnellingen tussendoor."

-
- Forum-lid
- Berichten: 547
- Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09
Loek namens GRAVAA schreef: ↑03 apr 2024 15:58 Noodzakelijk is het zeker niet, wel een ruime verbetering. Op kasseien bleken onze testrijders met 3 bar spekkoper. Terwijl zij op asfalt met 6 bar 30Watt efficiënter waren dan op 3 bar. Zoals Koning Wout vorig jaar zei: "Als je op de kasseien een lagere druk kunt hebben en toch de normale druk die je gewend bent op het asfalt, dan is dat een enorm groot voordeel voor alle versnellingen tussendoor."

Inderdaad. Als die 30 Watt besparing klopt, dan begrijp ik niet waarom er geen teams mee hebben gereden dit jaar. 200 km asfalt 30 Watt minder hoeven trappen dan je concurrenten lijkt me een game changer. Met welke parameters/condities is dit gemeten?