Sensa EVO vs GF
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16563
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je het kan betalen zou ik altijd Di2 nemen.
En qua werking is de 105 net zo goed als de Ultegra.
Ik heb een Sensa mtb en daar is niets mis mee, zowel looks, rijeigenschappen als kwaliteit zijn meer dan in orde
Hoge carbon wielen kan je nog altijd kopen, dat is de gemakkelijkste uit te voeren upgrade, al is het maar voor de looks.
Laat je niet gek maken, Sensa is gewoon een degelijk merk en looks is heel persoonlijk.
En qua werking is de 105 net zo goed als de Ultegra.
Ik heb een Sensa mtb en daar is niets mis mee, zowel looks, rijeigenschappen als kwaliteit zijn meer dan in orde
Hoge carbon wielen kan je nog altijd kopen, dat is de gemakkelijkste uit te voeren upgrade, al is het maar voor de looks.
Laat je niet gek maken, Sensa is gewoon een degelijk merk en looks is heel persoonlijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als ik een Sensa neem met een Di2 groep, dan waarschijnlijk een 105 Di2 groep.Lcsmet schreef: ↑08 apr 2024 23:04 Als je het kan betalen zou ik altijd Di2 nemen.
En qua werking is de 105 net zo goed als de Ultegra.
Ik heb een Sensa mtb en daar is niets mis mee, zowel looks, rijeigenschappen als kwaliteit zijn meer dan in orde
Hoge carbon wielen kan je nog altijd kopen, dat is de gemakkelijkste uit te voeren upgrade, al is het maar voor de looks.
Laat je niet gek maken, Sensa is gewoon een degelijk merk en looks is heel persoonlijk.
Alleen de grote vraag: de staande achtervork bij de GF zijn bijna zo dun als rietjes. Geeft dat geen problemen met mijn gewicht van bijna 90kg?
Kwa looks vind ik de EVO met de gestroomlijnde stuur en stem (Combo integrale) mooier dan de GF, maar ben bang dat ik in ga leveren kwa comfort. Wil er toch lange stukken op kunnen rijden.
90kg kan dat frame prima hebben. Daar heb ik helemaal geen zorgen over. Pas als je over de 110/120kg zou gaan dan kom je mogelijk in de 'gevarenzone'. Geeft Sensa zelf niet aan hoe het zit met de maximale belasting?
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar Di2 is inderdaad wel erg fijn!
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken maar Di2 is inderdaad wel erg fijn!
Ride bikes, not tanks!
Ik weet niet naar welke maat jij kijkt maar ik heb de tabellen even naast elkaar gelegd. Als ik dan kijk naar een maat S dan zie ik dat de stack (hoogte trapas - bovenkant balhoofdbuis verticaal gemeten) maar minimaal verschilt van 550mm voor de EVO en 553 voor de GF. 3mm is bijna te verwaarlozen. De reach (trapas - balhoofdbuis horizontaal gemeten) is gelijk van beide fietsen.
Dus eigenlijk is het verschil kleiner dat je zou vermoeden (ik zou vermoeden althans).
En qua comfort...ja, dat is koffiedik kijken. Normaal gesproken kun je met carbon frames een hoop trucjes uithalen dat een endurance model comfortabeler is dan een aero fiets. Of dat hier zo is is moelijk te zeggen. Dan zou je online een review of test moeten opzoeken en lezen wat ze ervan vinden.
Laatst gewijzigd door leon1 op 09 apr 2024 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride bikes, not tanks!
Je zal tijdens het fietsen, totaal geen verschil merken, tussen de 12sp 105 Di2 en Ultegra Di2.
105 ietsje zwaarder:
373gr meer dan Ultegra
511gr meer dan Dura Ace.
De 105 groep, ziet er (naar mijn mening) ook mooier uit dan de Ultegra groep.
105 ietsje zwaarder:
373gr meer dan Ultegra
511gr meer dan Dura Ace.
De 105 groep, ziet er (naar mijn mening) ook mooier uit dan de Ultegra groep.
-
- Forum-lid
- Berichten: 614
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Wanneer je zo lang met een fiets doet, dan Ultegra Di2....
De GF is iets comfortabeler door de dunnere wat lager aangezette achtervork, en met jouw gewicht totaal geen probleem!
Ook heeft Sensa een goede garantieafhandeling dus no worries!
En dan ook nog een paar hoge carbon wielen en je bent helemaal het mannetje!
De GF is iets comfortabeler door de dunnere wat lager aangezette achtervork, en met jouw gewicht totaal geen probleem!
Ook heeft Sensa een goede garantieafhandeling dus no worries!
En dan ook nog een paar hoge carbon wielen en je bent helemaal het mannetje!
Tja, ik vind technisch di2 prachtig. Maar inderdaad, ik fiets ook meestal alleen en mits goed afgesteld vind ik de meerprijs van di2 het niet waard. Dan steek ik liever geld in andere onderdelen. Mechanisch heb ik 105, Ultegra, Rival, Centaur, en nu Force gehad en voor mij als prutser is dat prima. In Nederland schakel ik pak m beet zegt tante Greet, een keer of drie. Op vakantie in de bergen vaker natuurlijk. Ik vind het mooi maar de meerpijs niet waard, ik snap goed dat anderen dat wel vinden.
Over sensa kan ik niet veel zeggen: ik heb een oude crosser van sensa voor de winter. Dat ding wordt vrij lomp misbruikt en wordt mee door het bos, hei, etc geragt en die lak is echt supergoed. Maar goed, andere fiets, ander doel.
Over sensa kan ik niet veel zeggen: ik heb een oude crosser van sensa voor de winter. Dat ding wordt vrij lomp misbruikt en wordt mee door het bos, hei, etc geragt en die lak is echt supergoed. Maar goed, andere fiets, ander doel.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Di2 is voor mij ook niet strikt noodzakelijk, maar bij een volledig geïntegreerde cockpit wel aan te raden. De kabelloop is dan niet gunstig, waardoor het snel minder goed gaat schakelen en vervangen van de kabels wordt tijdrovend en daarmee duur als je het laat doen. Het is dus maar de vraag of 105 Di2 onder de streep duurder is dan mechanische Ultegra.
Campagnolo Ultra Dork
Dank alle weer voor de vele reacties!
Ik heb mijn keuze inmiddels gereduceerd tot twee modellen van Sensa.
De eerste is een Sensa Giulia GF Special Ultegra Disc voor 2399 euro. Model is uit 2023
De tweede is een Sensa Giulia GF Lava Blue LTD 105 Disc Di2 voor 3210 euro. 2024 model.
Kwa afmontage zoals velgen, banden, stuur en stem zijn ze identiek. Enige verschil is de mechanische Ultegra groep of de elektrische 105 Di2 groep.
Prijsverschil van 720 euro.
Nu las ik op internet dat er best wat problemen zijn met de hollow Ultegra crankset van Shimano. Nu weet ik niet of dit nog actueel is?
Ik zou kunnen kiezen voor een upgrade van de velgen op de goedkopere Sensa, maar verwacht dat ik voor een nieuw setje zeker 1000 kwijt zal zijn. Misschien minder met inruil van de standaard velgen? Dan wordt het prijsverschil tussen beide toch wel erg groot voor mij. Ik heb ongeveer een budget van 3100. De Sensa van 2399 is interessant dus vraag ik mij of de 105 Di2 groep met een meerwaarde van 720 euro het waard is om toch voor deze Sensa te kiezen met een 105 Di2??
Ik heb mijn keuze inmiddels gereduceerd tot twee modellen van Sensa.
De eerste is een Sensa Giulia GF Special Ultegra Disc voor 2399 euro. Model is uit 2023
De tweede is een Sensa Giulia GF Lava Blue LTD 105 Disc Di2 voor 3210 euro. 2024 model.
Kwa afmontage zoals velgen, banden, stuur en stem zijn ze identiek. Enige verschil is de mechanische Ultegra groep of de elektrische 105 Di2 groep.
Prijsverschil van 720 euro.
Nu las ik op internet dat er best wat problemen zijn met de hollow Ultegra crankset van Shimano. Nu weet ik niet of dit nog actueel is?
Ik zou kunnen kiezen voor een upgrade van de velgen op de goedkopere Sensa, maar verwacht dat ik voor een nieuw setje zeker 1000 kwijt zal zijn. Misschien minder met inruil van de standaard velgen? Dan wordt het prijsverschil tussen beide toch wel erg groot voor mij. Ik heb ongeveer een budget van 3100. De Sensa van 2399 is interessant dus vraag ik mij of de 105 Di2 groep met een meerwaarde van 720 euro het waard is om toch voor deze Sensa te kiezen met een 105 Di2??
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16563
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Je hebt/had een budget voorzien van 3100 Euro.
Enkel jijzelf kan uitmaken of die 720 Euro die je nu niet zou moeten uitgeven er toe doet.
Als jij met die 720 liever iets anders doet moet jij dat uitmaken.
Als je dit forum enkele jaren terug al had gevolgd, toen was een fiets met Ultegra voor de komst van Di2 zo'n beetje de norm.
Enkel jijzelf kan uitmaken of die 720 Euro die je nu niet zou moeten uitgeven er toe doet.
Als jij met die 720 liever iets anders doet moet jij dat uitmaken.
Als je dit forum enkele jaren terug al had gevolgd, toen was een fiets met Ultegra voor de komst van Di2 zo'n beetje de norm.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend