Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Gran Fondo Alé La Merckx, nieuwe cyclo van het niveau Marmotte, Ötztaler, Maratona

robro
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2011 18:44

robro 10 jul 2024 13:49

GF Ale La Merckx ook gereden. In toevoeging van verhaal Herman nog een paar tips .

1) Medisch certificaat format Endu (registratieplatform) gebruiken. Tijd is voorbij dat een stempelkaart kan worden gebruikt. Ook mijn medisch attest van een huisarts werd afgekeurd vanwege het format.

2) Bevoorrading is matig. Er zijn maar twee posten op de GF (Zernez en top Umbrail). Hier is sportdrank beschikbaar, maar geen gelletjes. Wel koeken, bananen, gedroogd fruit en broodjes.

3) Parcours is open voor (gemotoriseerd) verkeer. Afdaling Stelvio is druk en tunnels zijn vrij donker.

4) Pastaparty is niet bij de finish op de slotklim, maar in Livigno. De pastaparty is trouwens heel goed.

Slotsom:
Prachtig parcours, minder dan 1000 deelnemers, dus geen gedrang (kwamen 7 minuten voor de start in laatste startvak en reden na de officele start na 1minuut en 14 seconden over de startmat), veel gelletjes meenemen, Umbrail is het hoofdgerecht, maar Mottolino de uitsmijter !

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 10 jul 2024 14:31

Eens met robro.

Overigens hebben we die punten mbt het aantal en de kwaliteit van de bevoorradingen allemaal teruggegeven als feedback aan de organisatie. Ze hadden zelf ook een enquete opgesteld waar vragen over bevoorradingen terugkwamen. Ik heb eerlijk gezegd het vermoeden dat er volgend jaar wel 1 of 2 posten bij komen. Hopelijk ook met meer sportvoeding.

Heb ook de tip gegeven de tunnels van de Stelvioafdaling gewoon te neutraliseren. Dat scheelt een hoop stress en gedoe. Is veel veiliger.

Bijzondere ervaring met het medisch certificaat. Ik had ook een neutraal formulier (= niet van Endu) en dat werd gewoon geaccepteerd.

Leuk je nog even gesproken te hebben onderweg en bij de pastaparty, robro.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 11 jul 2024 17:51

@Robro kan het zijn dat op het "gezondheidscertificaat" van je huisarts het woord "competition" ontbrak.
In Frankrijk is de huisarts de aangewezen persoon om je je certificaat te geven, dus dat kan de reden voor weigering niet zijn.

robro
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2011 18:44

robro 15 jul 2024 09:23

@Jans ik kreeg als antwoord, dat ik het standaard format moest gebruiken met betrekking tot het medisch certificaat. Bij beiden certificaten heb ik gebruik gemaakt van een huisarts.

Bij de Maratona werd mijn oorspronkelijke medisch certificaat wel goedgekeurd, en bij de GF Alé la Merckx dus niet.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2024 09:45

robro schreef: 15 jul 2024 09:23 @Jans ik kreeg als antwoord, dat ik het standaard format moest gebruiken met betrekking tot het medisch certificaat. Bij beiden certificaten heb ik gebruik gemaakt van een huisarts.

Bij de Maratona werd mijn oorspronkelijke medisch certificaat wel goedgekeurd, en bij de GF Alé la Merckx dus niet.
Het blijft lastig met die Fransen, soms maken ze eigen regels en blijven daar star aan vasthouden.

robro
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 aug 2011 18:44

robro 15 jul 2024 10:26

Jans schreef:

'Het blijft lastig met die Fransen, soms maken ze eigen regels en blijven daar star aan vasthouden.'

@Jans, dat is jouw conclusie. Maar zowel de Maratona en GF Alé La Merckx zijn geen Franse cyclosportieven, maar Italiaanse evenementen

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8822
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 15 jul 2024 19:08

robro schreef: 15 jul 2024 10:26 Jans schreef:

'Het blijft lastig met die Fransen, soms maken ze eigen regels en blijven daar star aan vasthouden.'

@Jans, dat is jouw conclusie. Maar zowel de Maratona en GF Alé La Merckx zijn geen Franse cyclosportieven, maar Italiaanse evenementen
Ik dacht dat die laatste dat wel was, mijn fout. Dus de Italianen zijn net zo erg?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27838
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 jul 2024 19:13

Normaal ervaar ik met beide eigenlijk nooit problemen met de medische verklaring. Ik gebruik al jaren dezelfde, enige wat ik aanpas is de datum ;)

Plaats reactie