Tussendoor schreef: ↑19 mei 2024 14:18 Alleen vraag ik mij af waarom je NIET meer dan 2-3 jaar met dezelfde helm zou willen rijden.

Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Tussendoor schreef: ↑19 mei 2024 14:18 Alleen vraag ik mij af waarom je NIET meer dan 2-3 jaar met dezelfde helm zou willen rijden.
Ik moest toch wel even gniffelen.Tussendoor schreef: ↑19 mei 2024 16:11 Maar nog steeds is het wachten op een kwalitatief hoogstaand artikel van Fiets...
ChatGPT is een AI-taalmodel dat werd getraind op een grote hoeveelheid tekst uit verschillende bronnen (bv. Wikipedia, boeken, nieuwsartikelen, wetenschappelijke tijdschriften). De dataset had informatie over gebeurtenissen tot 2021, wat betekent dat informatie over recentere gebeurtenissen ontbreekt.
Precies, deze test herinner ik mij ook nog. In principe niets mis met oudere helmen. Weet niet of je echt representatieve objectieve testen kunt doen. Levensduur zal in zeer belangrijke mate afhangen van het gebruik en dat is voor iedereen anders. Extreem zweten, heel veel fietsen, helm lang in de zon laten liggen, nonchalant neergooien of na ieder gebruik netjes schoon spoelen, niet veel of niet veel in de zon fietsen, helm altijd voorzichtig neerleggen etc. Je weet zelf wel wat je past. De een koopt om het jaar het nieuwe en voor sommigen blijkt uit deze test is er niets mis mee om met een 9 jaar oude helm te fietsen.