Build Specialized SL8
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Ik heb Carbo-Ti steekassen in mijn Foil, die mogen maar met 8Nm vastgezet worden...
Zitten rond de 30gr per steekas.
Nice build wasbeer!
Zitten rond de 30gr per steekas.
Nice build wasbeer!
Die van Speci zijn 52gr/ setje dus erg licht, en toch 15Nm. Op WW waren er ook veel mensen verbaasd dat het zo hoog was.scottpch64 schreef: ↑25 mei 2024 07:49 Ik heb Carbo-Ti steekassen in mijn Foil, die mogen maar met 8Nm vastgezet worden...
Zitten rond de 30gr per steekas.
Nice build wasbeer!
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Komt denk ik door de taps toelopende as. Opzich wel goed hoor.
Maar je moet er wel aan denken de pre load van je naven aan te passen.ik moest ze een halve slag lossen.
Ik heb al veel gezien, carbon ti inderdaad 8nm, cannondale 11, dt vaak 12, deze 15.
Komt ook niet zo heel nauw.
Maar je moet er wel aan denken de pre load van je naven aan te passen.ik moest ze een halve slag lossen.
Ik heb al veel gezien, carbon ti inderdaad 8nm, cannondale 11, dt vaak 12, deze 15.
Komt ook niet zo heel nauw.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40083
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik moet eerlijk zeggen dat ik steekassen nog nooit op moment heb gezet. Nooit over nagedacht ook
Vast is vast.
Vast is vast.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ja dat kan, maar als je naven met een preload hebt moet je die wel afstellen als de as vast zit, anders vreet het je lagers mogelijk op door de druk.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13727
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Zo hij is klaar, echt heel mooi geworden.
Ik vind hem met deze wielen mooier dan metveen stel nsw,s met stickers. Hij is heel mooi strak.
Even in de straat gereden voelt wel meteen beter dan de Cannondale, gewoon wat actiever.
Een keertje meenemen op een langere rit. Hij gaat nu naar de eigenaar.
Stijfheid voelt goed uitgebalanceerd. Stuur is relatief stijf tov andere fietsen, balhoofd iets minder, maar totaal voelt het goed aan.
Het lijkt een mooie balans na 10x door de straat -:)
Buiten de positieve dingen een paar bijzonderheden.
-Waarom lelijke stalen blanke bouten bij zo,n duur stuur. Daar moet toch wel zwart titanium af kunnen;
-Hetzelfde geld voor de zadelpen;
-De topcap van het stuur is niet mooi, past niet goed, met lelijke stalen bout die er niet mooi recht invalt.
-elk gram van het frame afschaven, maar die laatste 15gram met simpele bouten en topcap vergeet je.
Exact 7.00 kg
Ik vind hem met deze wielen mooier dan metveen stel nsw,s met stickers. Hij is heel mooi strak.
Even in de straat gereden voelt wel meteen beter dan de Cannondale, gewoon wat actiever.
Een keertje meenemen op een langere rit. Hij gaat nu naar de eigenaar.
Stijfheid voelt goed uitgebalanceerd. Stuur is relatief stijf tov andere fietsen, balhoofd iets minder, maar totaal voelt het goed aan.
Het lijkt een mooie balans na 10x door de straat -:)
Buiten de positieve dingen een paar bijzonderheden.
-Waarom lelijke stalen blanke bouten bij zo,n duur stuur. Daar moet toch wel zwart titanium af kunnen;
-Hetzelfde geld voor de zadelpen;
-De topcap van het stuur is niet mooi, past niet goed, met lelijke stalen bout die er niet mooi recht invalt.
-elk gram van het frame afschaven, maar die laatste 15gram met simpele bouten en topcap vergeet je.
Exact 7.00 kg
-
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Mooi. Gave crank en kettingbladen ook!
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
-
- Forum-lid
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Ziet er goed uit!
Idd lekker rustig, de vorige S-Works, SL7, had tig keer specialized op het frame en vork staan.
Idd lekker rustig, de vorige S-Works, SL7, had tig keer specialized op het frame en vork staan.