Edit: op 11-speed heb ik wel regelmatig KMC(X11 SL) en Shimano (105)-kettingen gebruikt. Beide werkten eigenlijk prima voor mij. KMC had toen quick-links, dus was handiger. Voordeel van die ‘gouwe’ kettingen was dat er geen vliegroest op kwam als ik met wax in de regen had gereden. Die Shimano’s zagen er dan beetje ranzig uit.
Ik heb nog een 12-speed van KMC liggen (uit de coronavoorraad). Als mijn Shimano versleten is, ga ik die eens proberen.
Ben benieuwd of de horrorverhalen beetje kloppen. Die Shimano is idd erg stil.
Gekraak KMC ketting Cranck (lagers)?
Is zo'n Sram ketting te combineren met een Ultegra cassette 11 speed.wasbeer2006 schreef: ↑20 jun 2024 21:27Waarom mensen dat denken is omdat een kmc nieuwe een kleinere tolerantie heeft dan shimano.
En dan lijkt het dus dat ie bij 0.5 minder versleten is, maar dat is niet zo.
Er is maar 1 ketting echt slijtvaster dan elke andere ketting en dat is een sram eagle 12s xx1, dat is echt niet normaal....
Die lijken wel niet te slijten, terwijl bv een xo1 al heel normaal slijt, heel vreemd dat verschil.
Laatst gewijzigd door Snarfie op 21 jun 2024 14:09, 1 keer totaal gewijzigd.
12 speed ultegra 6300 droge kilometers.fietsslak schreef: ↑21 jun 2024 08:55 Edit: op 11-speed heb ik wel regelmatig KMC(X11 SL) en Shimano (105)-kettingen gebruikt. Beide werkten eigenlijk prima voor mij. KMC had toen quick-links, dus was handiger. Voordeel van die ‘gouwe’ kettingen was dat er geen vliegroest op kwam als ik met wax in de regen had gereden. Die Shimano’s zagen er dan beetje ranzig uit.
Ik heb nog een 12-speed van KMC liggen (uit de coronavoorraad). Als mijn Shimano versleten is, ga ik die eens proberen.
Ben benieuwd of de horrorverhalen beetje kloppen. Die Shimano is idd erg stil.
https://ibb.co/njvVXGn
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid HC
Ik heb het wel gedaan. Reed met een ultegra 11speed cassette en de 12speed XX1 ketting.Snarfie schreef: ↑21 jun 2024 09:22Is zo'n Stam ketting te combineren met een Ultegra cassette 11 speed.wasbeer2006 schreef: ↑20 jun 2024 21:27Waarom mensen dat denken is omdat een kmc nieuwe een kleinere tolerantie heeft dan shimano.
En dan lijkt het dus dat ie bij 0.5 minder versleten is, maar dat is niet zo.
Er is maar 1 ketting echt slijtvaster dan elke andere ketting en dat is een sram eagle 12s xx1, dat is echt niet normaal....
Die lijken wel niet te slijten, terwijl bv een xo1 al heel normaal slijt, heel vreemd dat verschil.