Klaar met groeten
- daniel1975
- Forum-lid HC
Winterseizoen = groetseizoen. Gedeelde koude-ellende schept dan toch een band
Less is bore
Net kwam ik tot de conclusie dat groeten weer terug van weggeweest is. Groepen groeten niet en op drukke wegen wordt niet gegroet, maar individuen daarbuiten voor mijn gevoel nu weer vrijwel allemaal. Ik kwam tot de conclusie dat de covid rijders weggevallen zijn en dat maakt het net iets rustiger op de wegen, maar misschien was het een moment opname.
Aan de andere kant als ik inhaal en ik groet komt er zelden iets terug. Als ik ingehaald wordt ook niet.
Aan de andere kant als ik inhaal en ik groet komt er zelden iets terug. Als ik ingehaald wordt ook niet.
Nu heeft dat bij mij weinig met kou te maken. Wel met mensen die hier altijd fietsendaniel1975 schreef: ↑25 jun 2024 11:08 Winterseizoen = groetseizoen. Gedeelde koude-ellende schept dan toch een band
Nu woon ik toevallig op de UHR en ik groet in de zomer ook veel minder. Er is gewoon geen beginnen aan; ik ga niet 400x per rit groeten.synapse schreef: ↑25 jun 2024 10:15 Ligt het aan mij of wordt er niet (of nauwelijks meer gegroet?
Zaterdag op de UHR stikte het van de fietsers, maar (terug-)gegroet werd er niet.
Zondag, ten zuiden van Amsterdam hetzelfde verhaal.
Daar stop ik er ook mee (alhoewel de reflex wel heel diep zit),
Vanaf nu groet ik alleen maar terug.
Jep, dat. Hoe slechter het weer hoe meer en uitbundiger er wordt gegroet. Zo van: nog zo'n gek die met harde wind en regen gaat fietsen. Dat voelt meer als deel/lotgenoot dan wanneer het 23gr, 2bft wind en een zonnetje.daniel1975 schreef: ↑25 jun 2024 11:08 Winterseizoen = groetseizoen. Gedeelde koude-ellende schept dan toch een band
En weer of geen weer, ik groet bijna altijd. Zeker op smallere wegen en fietspaden.
Snap ik.havana schreef: ↑25 jun 2024 11:24Nu woon ik toevallig op de UHR en ik groet in de zomer ook veel minder. Er is gewoon geen beginnen aan; ik ga niet 400x per rit groeten.synapse schreef: ↑25 jun 2024 10:15 Ligt het aan mij of wordt er niet (of nauwelijks meer gegroet?
Zaterdag op de UHR stikte het van de fietsers, maar (terug-)gegroet werd er niet.
Maar de genoemde ritjes waren voor mij voorbeelden van een tendens die ik het afgelopen jaar heb gezien.
Dus ook als het rustig is, of in de winter
Courir c'est mourir un peu
-
- Forum-lid
Dit is zeker waar. Tijdens de wat meer barre omstandigheden wordt er meer gegroet.daniel1975 schreef: ↑25 jun 2024 11:08 Winterseizoen = groetseizoen. Gedeelde koude-ellende schept dan toch een band
Ride bikes, not tanks!
Ik groet altijd. Even een handje links aan het stuur omhoog of woordelijk. Afhankelijk van de drukte.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Ja een groot verschil he. In de supermarkt groet elke werknemer je, elke keer opnieuw. En ook in niet-commerciële omstandigheden is de vriendelijke groet nooit ver weg.Patrick VB schreef: ↑25 jun 2024 12:53Klopt volledig. Maar is ook in het dagelijks leven zo.
Telkens verbaasd aanpassen als we na een periode Rendeux weer naar 'de Vlaanders' verkassen.
Het viel mij ook op afgelopen weekend. Zeer weinig groeten.synapse schreef: ↑25 jun 2024 10:15 Ligt het aan mij of wordt er niet (of nauwelijks meer gegroet?
Het is echt het hoogseizoen waar mensen die 4x per jaar fietsen op hun fiets zitten. Die groeten niet. In het weekend ook minder dan door de weeks.
In de omgeving van Amsterdam groet 95% terug buiten het hoogseizoen, en zeker buiten het weekend en het hoogseizoen.