Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

verschil hoogtemeters

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 09 jul 2024 21:03

Als ik dat zou weten, dan was ik rijk. Je kunt het aan de hand van een track die op OSM kunt maken via Judise of Brouter de werkelijke hm natellen, dan weet je daarna het antwoord.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6187
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 09 jul 2024 21:36

scottwilko schreef: 09 jul 2024 20:53 Het eerste deel van mijn antwoord, gaat ook volledig over de vraag. Daar geef ik aan dat bij diverse medereizigers ook een bizar hoogteverschil was op hun Garmin. Dat met units uit de x40 serie. Mijn 530 had wel de juiste hoogtemeters in de route.

Dus aan ts, welke Garmin gaat het om? Is het alleen een probleem met de x40 serie, of is het een probleem met Garmin Connect.
Maar TS heeft het over route you en Garmin Connect.
Gaat het dan niet over het aantal geplande hoogtemeters na het maken van de route?

Dus niet wat er geregistreerd wordt tijdens de rit - maar puur wat de routeplanner er van maakt.

Ik had dat laatst bij een ritje hier in het westland. 60km tussen de kassen door.,. route met strava gemaakt gaf gewoon iets van 30 of 40 hm oid. Maar eenmaal in de garming ingeladen (via garmin connect) was er ruim 300hm voorspeld. :ugeek:

@TS, ik zou de routeyou inschatting aanhouden. Je kan ook via climbfinder even kijken naar de beklimmingen. dan zie je 2x glandon en dan wat inschatten voor je route alp d'huez naar Oz. Dat zo rond de 4.000hm best realistisch is.

En 6000hm is onrealistisch hoog, bedenk bijvoorbeeld dat de volledige Marmotte daar niet eens aan komt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

CDBE
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 dec 2018 21:09

CDBE 10 jul 2024 09:07

Het gaat inderdaad over de hoogtemeters die je maakt via Garmin Connect die niet kloppen. :dislike:
Komoot, Routeyou, google maps zijn vergelijkbaar.
Alvast bedankt voor de reacties. :winkthumb:
Als ik de rit zal rijden geef ik hier de juiste gegevens door.
Specialized Sl7 pro Sram Force

Plaats reactie