Alles over vakanties op én met de fiets

Dagje Limburg, plek om op te frissen?

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4315
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 16 jul 2024 12:45

Vochtige washandjes van het Kruidvat o.i.d Ook prima voor dit doel

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2342
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 16 jul 2024 12:56

BertL schreef: 16 jul 2024 10:51 Een jerrycan met water, een washandje, een stukje zeep en een handdoek. Als je het een beetje discreet doet, word je niet opgepakt. Je bent in 1 minuut voor 90% schoon. De rest doe je thuis onder de douche.
Deze:

https://aqua2go.eu/product/aqua2go/

Wordt met douchekop geleverd. Fiets afspoelen, zelf afspoelen, drogen en naar huis.
Dogma F

Gebruikersavatar
Puffdaddy
Forum-lid
Berichten: 1827
Lid geworden op: 08 jan 2008 23:58

Gebruikersavatar Puffdaddy 16 jul 2024 13:27

chris80 schreef: 16 jul 2024 10:33 Ik zorg altijd dat ik een grote fles water, washandje en handdoek in de auto heb liggen (en wat deo). Na het fietsen afspoelen/wassen bij de auto en dan thuis lekker douchen.
Idem.
Bikers are not alone

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jul 2024 14:45

Ik ben ook van het washandje bij de auto.
Wel heb ik altijd een paar verpakte natte washandjes die in de zorg gebruikt worden bij. Vooral voor het deel wat in de koersbroek zit.
Nog nooit infectie daar gehad en dat hou ik graag zo.
Daarnaast gebruik ik een omkleedhanddoek (ronde handdoek met opstaande randje) die je dicht kan trekken.
Laat je al je vieze kleren in liggen en trekt hem dicht
In mn sporttas zit een speciale zak voor vuile kleding. Daar stop ik de dan die bal met vuile spul in.
Vieze kleding kan in een auto heel snel heel naar gaan ruiken. Met deze dubbele "verpakking" heb ik dat niet.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 16 jul 2024 15:06

Die omkleed handdoek ga ik eens even googelen, lijkt me een goede tip.

Ik knoop altijd een grote handdoek om mijn middel, maar als ik vervolgens voorover buk om mijn onderbroek aan te trekken valt die handdoek los.
Zal je net zien dat precies op dat moment de lokale vrouwenbond langs komt, bezig met hun jaarlijkse vogelkijkwandeling.
Al ziet men kerk en toren staan, dan is de reis nog niet gedaan.

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 16 jul 2024 15:08

Een grote badjas, een washandje en flesje water. Achter de auto even een wasje, wat makkelijke kleren aan en hoppa in de auto. Die tip van een (plastic)zak voor je zweet-stink kleren is een goede.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5866
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 16 jul 2024 15:49

Kan je niet meer terecht in het Kwaremont koerskaffee, het oude AGR Xperience?
Daar ging ik in het verleden altijd douchen.
En korting op het parkeren.

svdveen
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 26 mar 2008 12:20

svdveen 16 jul 2024 16:40

Dank voor alle reacties. Daar kan ik zeker wat mee. Ik ga de locaties eens bekijken en anders is de pragmatische oplossing van wat washandjes en water ook oké (en iets dat ik zelf ook had kunnen verzinnen...!).

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1175
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 16 jul 2024 18:22

CampaYolo schreef: 16 jul 2024 15:06 Die omkleed handdoek ga ik eens even googelen, lijkt me een goede tip.

Ik knoop altijd een grote handdoek om mijn middel, maar als ik vervolgens voorover buk om mijn onderbroek aan te trekken valt die handdoek los.
Zal je net zien dat precies op dat moment de lokale vrouwenbond langs komt, bezig met hun jaarlijkse vogelkijkwandeling.


Ook wel surf poncho genoemd. Ik heb er eentje van 15 euro van de decathlon (je hebt vast betere).


Ik heb een pakje kant en klare washandjes mee: https://www.action.com/nl-nl/p/3204683/ ... sensitive/


En voor je fiets in de auto laten liggen, doe het niet. Maar als je het doet, doe het zo:

Afbeelding
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 849
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 16 jul 2024 18:29

Naast alle tips die al gegeven zijn, ik heb deze waterdichte stoelhoes. Mocht je toch nat, vies of bezweet de auto in moeten heeft de autobekleding er niet onder te lijden:

OLAIAN Waterdichte Beschermhoes Voor Autostoel €24,99
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... R-p-309514
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jul 2024 18:41

De omkleedhandoek die ik bedoel is meer een soort van mat waar je al je zooi op achterlaat en er dan afstapt en dicht trekt. Dus meer om lekker op te staan en je zooi te verzamelen.
Ik zet de auto altijd met de rechterkant discreet langs een heg oid. Dan beide rechter deuren open. Dan kan je je prima op zo'n "mat" omkleden.

Met vakantie in Europa rij ik altijd wel een paar keer een col op terwijl mijn lief de auto omhoog rijdt en foto's maakt. Boven stap ik dan in de auto om nog wat anders leuks te doen.
Ook dan zet m'n lief de auto beetje discreet neer.
Twee deuren open,
Laaddeken op de grond
Omkleedhandoekmatje erop en je ding doen.

Vorige maand op de Col de Bonhomme werkte het prima zonder dat ik mensen heb gechoqueerd en zonder dat het in de auto stonk. Gebruikte kleding goed inpakken helpt echt! Wel thuis/camping/B&B gelijk uitspoelen/wassen. Weekje laten zitten is echt een slecht idee :mrgreen:

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 16 jul 2024 19:53

Zoals Gastheer al zegt: tussen de openstaande deuren en dan een beetje discreet geparkeerd.
De kinderen vonden het altijd vreselijk als vader dat deed. ‘Wij horen hier niet bij’.
hun fietsen.

Plaats reactie