Daar is hij weer. De spacer obsessie.rene schreef: ↑09 aug 2024 16:45+1 zo sta ik er ook in. Qua geometrie moet het passen. Ik snap ook nooit dat mensen een nieuwe fiets kopen, en dan met 3 of meer cm spacers rijden. En dan zeggen dat ná een fit er misschien wel iets onderuit kan.raven14 schreef: ↑29 jul 2024 13:35 Iedereen is anders mbt een proefrit. Ik heb het nog nooit gedaan (ook niet bij aankoop van nieuwe wagens die ettelijke keren duurder zijn dan racefietsen). Mijn redenering is dat de fiets qua geo moet passen, en voor de rest komen we er na aankoop samen (fiets en ik) wel uit - dat is op zich al een interessant proces. Eerst moet er verliefdheid zijn (looks), en verder ga ik eerder af op de reputatie van het merk, algemene feedback over de fiets in kwestie en de aanwezigheid van goeie support voor het produkt. En 'k heb zo eigenlijk qua fietsen nog nooit een miskoop gedaan.
Een Aeroad zou ik ook blind (= zonder testen) durven kopen.
Dan was of de vorige fiets niet goed, of flink gegroeid of gekrompen.
Ik snap best dat geometrie lezen best lastig kan zijn, ondanks goede internet tools. Ik heb nooit proef gereden op mijn fietsen. Want ook dan heb ik misschien een totaal andere zit nodig, dan zoals hij bij de fietsenboer staat.
* kortere of langere stuurpen
* breder of smaller stuur
* meer of minder setback
Canyon Aeroad, ja of nee? Door de bomen het bos niet meer zien...
@Giant39 : je moet wel lezen wat er staat.
Ik ben niet tegen spacers ( heb zelf ook 1cm spacer ). Maar als ik nu voor een nieuwe fiets ga kijken met een juiste geometrie zal ik niet met 3 cm spacers gaan rijden. En dan zeker niet ook nog zeggen dat er misschien wel eentje tussenuit kan.
Dan was of mijn vorige fiets qua passing niet goed, of de nieuwe is qua geometrie totaal anders.
Nogmaals : ik ben niet tegen spacers, maar 4cm spacers vind ik minder mooi ja..
Ik ben niet tegen spacers ( heb zelf ook 1cm spacer ). Maar als ik nu voor een nieuwe fiets ga kijken met een juiste geometrie zal ik niet met 3 cm spacers gaan rijden. En dan zeker niet ook nog zeggen dat er misschien wel eentje tussenuit kan.
Dan was of mijn vorige fiets qua passing niet goed, of de nieuwe is qua geometrie totaal anders.
Nogmaals : ik ben niet tegen spacers, maar 4cm spacers vind ik minder mooi ja..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 

Ik zie het probleem met spacers eigenlijk totaal niet (tot 3 dan). Als je net zoals ik lange benen en een kort bovenlichaam hebt en met die paar spacers er perfect op past? Ik ga echt niet op een endurace zitten die ik van model totaal niet graag zie omwille van die paar spacers op de aeroad.rene schreef: ↑09 aug 2024 16:45+1 zo sta ik er ook in. Qua geometrie moet het passen. Ik snap ook nooit dat mensen een nieuwe fiets kopen, en dan met 3 of meer cm spacers rijden. En dan zeggen dat ná een fit er misschien wel iets onderuit kan.raven14 schreef: ↑29 jul 2024 13:35 Iedereen is anders mbt een proefrit. Ik heb het nog nooit gedaan (ook niet bij aankoop van nieuwe wagens die ettelijke keren duurder zijn dan racefietsen). Mijn redenering is dat de fiets qua geo moet passen, en voor de rest komen we er na aankoop samen (fiets en ik) wel uit - dat is op zich al een interessant proces. Eerst moet er verliefdheid zijn (looks), en verder ga ik eerder af op de reputatie van het merk, algemene feedback over de fiets in kwestie en de aanwezigheid van goeie support voor het produkt. En 'k heb zo eigenlijk qua fietsen nog nooit een miskoop gedaan.
Een Aeroad zou ik ook blind (= zonder testen) durven kopen.
Dan was of de vorige fiets niet goed, of flink gegroeid of gekrompen.
Ik snap best dat geometrie lezen best lastig kan zijn, ondanks goede internet tools. Ik heb nooit proef gereden op mijn fietsen. Want ook dan heb ik misschien een totaal andere zit nodig, dan zoals hij bij de fietsenboer staat.
* kortere of langere stuurpen
* breder of smaller stuur
* meer of minder setback
Precies, zo zit ik er ook in. Liever een klein beetje spacers met een droom frame dan geen spacers op een precies passend minder mooi frame.Djemz schreef: ↑10 aug 2024 07:44
Ik zie het probleem met spacers eigenlijk totaal niet (tot 3 dan). Als je net zoals ik lange benen en een kort bovenlichaam hebt en met die paar spacers er perfect op past? Ik ga echt niet op een endurace zitten die ik van model totaal niet graag zie omwille van die paar spacers op de aeroad.
Daarnaast maakt de maat fiets imo ook wel uit hoe het optisch oogt. Ik heb een grote maat (1,90meter), dan vallen spacers veel minder op dan wanneer je een klein maatje hebt.
Onderaan de streep is het heel persoonlijk en uiteindelijk rijdt 90% van de mensen met veel spacers op hun droomframe en zijn ze daar intens gelukkig mee. En dat is uiteindelijk waar het om draait, dat je zelf blij bent en gelukkig rijdt op je eigen fiets en niet wat andere er van vinden.
Ik had hem nog niet gezien, maar je krijgt serieus veel waar voor geld.
Helaas hangt de garage al vol, misschien als ze eens een mooie gravel bike in de handel zetten.
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-rc ... 99&c=ZWART
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-rc ... 69&c=BLAUW
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-ed ... 98&c=ZWART
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-rc ... 69&c=BLAUW
https://www.decathlon.nl/p/racefiets-ed ... 98&c=ZWART
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless