Alternatief voor sportrepen/sportgels
- daniel1975
- Forum-lid HC
Oie, daar zijn de mening nog wel over verdeeld hoor. 1.5~2 jaar voordat een bananenschil is vergaan.
Less is bore
-
- Forum-lid
Natuurlijk kun je een bananenschil weggooien.... In een prullenbak
- CampaYolo
- Forum-lid
Even goegelen op zip lock bags, dan zie je allerlei varianten langs komen. Voor een paar euro heb je er 100 op bol.com en voor hetzelfde geld op een chinese webshop waarschijnlijk een stuk of 10.000.Knooierd schreef: ↑16 aug 2024 08:34Idem hier, ik koop gewoon een grote zak winegums en verdeel dat over boterhamzakjes. Die zakjes is niet ideaal. Wat dat betreft zien die zakjes van de foto hierboven er beter uit. Waar koop je die?wasbeer2006 schreef: ↑15 aug 2024 21:51 Naast snelle jelle ben ik dit gaan doen. Gewoon 4 potten haribo bij de oulet voor 30 euro
Heb je circa 60 zakjes met 60gram suiker en nog lekker ook.
Maar je kan ook voor 3 euro per stuk lekker blocks kopen.
Bij de action heb ik ze tot nu toe alleen in wat grotere maat gezien.
Ik heb er van 0,2 liter geloof ik. Die gebruik ik soms ook voor wat poeder om de bidons halfverwege een rit bij te vullen.
Bananenschillen horen in de vuilnis, niet in de berm.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Daar zijn de meningen over verdeeld. Hier op het forum is jaren geleden een test gedeeld waarbij na 6 weken de bananenschil volledig onzichtbaar was verteerd. De test was een bananenschil die in een tuin was gelegd en iedere week werd even gekeken met foto wat er nog van over was.daniel1975 schreef: ↑16 aug 2024 09:07 Oie, daar zijn de mening nog wel over verdeeld hoor. 1.5~2 jaar voordat een bananenschil is vergaan.
Ik neem mijn schil vaak mee naar huis maar achterlaten in de natuur is ook niet altijd een schande.
Daarbij maak ik wel een verschil voor toertochten en andere drukke routes, dan neem je gewoon al je rommel mee om niemand tot last te zijn.
Mijn ritjes bestaan uit 20 gram maltodextrine per uur uit mijn bidon aangevuld met 40 gram per uur door en een banaan, snelle jelles en eventueel een suikerblokje van de decathlon voor de variatie. Ik merk dat ik de eerste snelle jelle wel binnenkrijg maar na 2 repen is de zin in reep 3 wel weg. Ik start met eten circa een uur nadat ik ben gestart met fietsen.
Van die gummyberen krijg ik op de fiets niet weg. 1 keer geprobeerd maar dan zit ik een kwartier te kauwen..
Ik heb dat soort zakjes wel eens gekocht bij Shopcore.nl, alle formaten en diktes. Ik zocht ze om de reserve onderdeeltjes voor onderweg te ordenen, dan is 90 micron lekker stevig, maar voor die winegums niet nodig, dunner hebben ze ook.
Overigens zijn de Bloks te "krijgen" voor €2,22 of €1,56 als je genoegen neemt met de incourante smaken (bike discount).
Overigens zijn de Bloks te "krijgen" voor €2,22 of €1,56 als je genoegen neemt met de incourante smaken (bike discount).
Inderdaaddaniel1975 schreef: ↑16 aug 2024 09:07 Oie, daar zijn de mening nog wel over verdeeld hoor. 1.5~2 jaar voordat een bananenschil is vergaan.
https://www.onzenatuur.be/artikel/dat-v ... -de-natuur
Maar als je ziet wat er na 30 dagen overblijft,….
Het probleem bij mij is dat ik dat spul niet kan laten liggen als het in huis is.wasbeer2006 schreef: ↑15 aug 2024 21:51 Naast snelle jelle ben ik dit gaan doen. Gewoon 4 potten haribo bij de oulet voor 30 euro
Heb je circa 60 zakjes met 60gram suiker en nog lekker ook.
Maar je kan ook voor 3 euro per stuk lekker blocks kopen.
De 30€ Haribo heb ik er in 3 dagen doorheen en dat is niet echt gezond denk ik (je hebt in ieder geval een staalborstel nodig om de remsporen uit de plee te poetsen).
Ik koop soms alleen een zak als ik een lange, zware rit op de planning heb en wat over is geef ik aan de kinderen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Het laten liggen gaat me redelijk af omdat ik ze meteen in die zakjes doe, dat kan ik het beste na een zware maaltijd doen -:)
Bv bananen kan ik niet tegen tijdens het sporten, dan zit het hele peloton in mijn shitstream.
Bv bananen kan ik niet tegen tijdens het sporten, dan zit het hele peloton in mijn shitstream.
Los van het feit dat of je bananen wel of niet in moeder natuur mag dumpen, ik vind zelf van niet, maar het is ongelukkig voedsel. Heel veel wielrenners dwepen ermee, maar waarom toch? Ik vind het ondingen, ik neem ze ook nooit mee.
Ik vind dat je die schillen niet zomaar kunt dumpen, maar dat is niet de voornaamste reden. Een banaan is 90% vocht. Met 3 bananen zeul je een hele bidon water met je mee. Totaal onzinnig. Water kun je aanvullen onderweg. Je bent veel beter af met gedroogde bananen.
Ik vind dat je die schillen niet zomaar kunt dumpen, maar dat is niet de voornaamste reden. Een banaan is 90% vocht. Met 3 bananen zeul je een hele bidon water met je mee. Totaal onzinnig. Water kun je aanvullen onderweg. Je bent veel beter af met gedroogde bananen.
Live fast; die young. mijn blog
ik verkies ook gelletjes en fruitbloks.
banaan geeft issues (zeker te kort voor een ferme inspanning)
snoep, overleeft het hier ook niet (verpakt of niet) maar wekt wel
wat is soms wel doe voor lange ritten is pannekoeken bakken.
(eet is graag, gaat vlot binnen en blijft dit ook, mat honing of een andere siroop erop best ok)
banaan geeft issues (zeker te kort voor een ferme inspanning)
snoep, overleeft het hier ook niet (verpakt of niet) maar wekt wel
wat is soms wel doe voor lange ritten is pannekoeken bakken.
(eet is graag, gaat vlot binnen en blijft dit ook, mat honing of een andere siroop erop best ok)
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)
Oei, dit heb ik echt nooit geweten. Ik gooide m'n schil dus inderdaad altijd de struiken in met de gedachte dat dit binnen een week of 2 wel weg zou zijn. Dit ga ik dus niet meer doen. M'n verpakkingen van gels/repen/etc neem ik altijd wel mee naar huis, of gooi deze onderweg in een prullebak als ik ergens stop. Een bananenschil zou ik dan alweer een extra zakje ofzo voor mee moeten nemen, want die ga ik niet los in m'n zakken op de rug steken als ze open zijn. Beter nog: ik denk dat ik de bananen maar achterwege ga laten. Ik vind ze al lastig mee te nemen, nemen veel ruimte in voor wat het biedt. Plus dat ik meestal echt een vol/opgeblazen gevoel ervan heb, wat dan het eten voor de rest van de rit weer lastiger maakt.daniel1975 schreef: ↑16 aug 2024 09:07 Oie, daar zijn de mening nog wel over verdeeld hoor. 1.5~2 jaar voordat een bananenschil is vergaan.