Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

O.b.v. geometrie een fiets uitzoeken

Philippos
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Philippos 20 okt 2024 08:59

BTL schreef: 23 aug 2024 10:48 Hoi,
Een tijdje terug heb ik een bikefit gedaan waar ik erg blij mee ben.
Nu zit ik opzich qua geometrie best goed, maar ik ben wel een keer op zoek naar wat anders.

Nu weet ik dat je bijv. op https://geometrygeeks.bike/ van alle fietsen wel de geometrie kan vinden.
Maar waar ik eigenlijk benieuwd naar ben is of er ook een website is die andersom werkt, dus waar je op basis van je geometrie een fiets kan zoeken die daar in de buurt zit.
Dus bijv. o.b.v. een ingevulde stack en reach. Is er zoiets? Lijkt me erg interessant.
Dit kan ook met geometrygeeks. Je moet alleen een abo nemen. Als je niet te lang treuzelt, kost dit je 10 euro (een maand betaalde abo)

Ik gebruik vervolgens bikegeo.net waar ik alle maten invoer, incl vork lengte, reach van stuur etc om tot een totale reach en stack te komen. Alle zaken die meespelen (behalve zadel setback).

Belangrijke info is wel altijd hoe een fabrikant de maten rekent. Is de stack hart bovenkant balhoofd of bovenkant stofkap (en die kan plat of conisch zijn). Vork lengte wordt ook vaak niet benoemd.

fietsslak
Forum-lid

Gebruikersavatar fietsslak 21 okt 2024 11:33

FYI: ik had laatst een frame opgezocht op geometrygeeks (Propel, dacht ik) die totaal niet overeenkwam met de fabrieksopgave.
Dus gebruik de site vooral, maar dubbelcheck uiteindelijk ook bij de fabrikant…
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Plaats reactie