Dat de racefiets veranderd is de laatste 5 jaar,als je dat gemist hebt dan heb je in mijn ogen geen interesse in dit product.
Dus ik begrijp je punt niet met medelijden hebben.
Fiets Magazine nr. 11-2024, inclusief de trainings- en voedingsgids voor 2025, ligt nu in de winkel! Bestel 'm zonder verzendkosten in onze shop!
Dat de racefiets veranderd is de laatste 5 jaar,als je dat gemist hebt dan heb je in mijn ogen geen interesse in dit product.
Nee, dat is niet waar. Ik heb wel veel interesse getoond in nieuw materiaal, ging ook naar fietsbeurzen. Ik heb het alleen nooit gehád. En nu ik het héb, valt het een beetje tegen.
Ik had de indruk dat je het even niet gevolg had de ontwikkeling van de race fiets.Oude-Kamphuis schreef: ↑01 okt 2024 20:06Nee, dat is niet waar. Ik heb wel veel interesse getoond in nieuw materiaal, ging ook naar fietsbeurzen. Ik heb het alleen nooit gehád. En nu ik het héb, valt het een beetje tegen.
Schijfremmen remmen in de regen beter dan velgremmen. Alleen fiets ik nooit in de regen. En die steekassen, ik begrijp dat dit komt met de schijfremmen, maar ik vind ze niet handig, zeker niet als je in de berm staat met een lekke band.
Een groep met DI2 is veel duurder geworden, maar echte voordelen zie ik niet. Het schakelen gaat wel iets soepeler (en dat batterij-issue is nog wel op te lossen), maar ik vind dat de enorme meerprijs niet waard. Verder heb ik dus heb geen idee hoe dat werkt, ik kan het niet meer zelf onderhouden. Wat ik ook raar vind, is dat de tandwiel-keuze bij de cassettes zo beperkt is. Vroeger had je meer keuze en kon je vervelende spongen (bv. van 19 naar 17) vermijden. Maar dat kan niet meer, terwijl ik wel meer versnellingen heb (een 11 die ik nooit gebruik en ook de 24-27-30 gebruik ik nooit).
Gelukkig krijg ik bijval van andere 'dinosaurussen'. Ik kijk al regelmatig van die YouTube-filmpjes en daar leer ik steeds van.
Same here. Leeftijdsgenoot ook. Ik heb twee racefietsen, mechanisch 11 speed, velgremmen, alles aan kabels buitenom. Daar kan ik hopelijk de komende tien jaar nog mee vooruit...bever schreef: ↑01 okt 2024 20:25 ik word morgen 46, maar ben ook terughoudend in de aanschaf van nieuwe technologieën, omdat het oude nog gewoon goed werkt. Tubeless en 11/12 speed vind ik wel echt een vooruitgang. Verder heb ik nog gewoon velgremmen (ook met carbonwielen in de afdaling), maar weet ik dat ik er ooit aan moet. Kan me ook voorstellen dat het beter remt. Elektronisch schakelen zie ik geen meerwaarde en zal ik ook niet snel aanschaffen. Maar ooit.....hebben we geen keus meer denk ik en daar leg ik me bij neer